Jag har en viss förkärlek till topplistor av alla de slag och denna var inte den sämsta
http://www.msn.com/s...lmer/ss-AAgsI3e
Tror att jag själv bara sett Highlander II, och den var ju inte så bra...
Edited by Libby, 16 January 2016 - 10:40.
Posted 15 January 2016 - 23:45
Jag har en viss förkärlek till topplistor av alla de slag och denna var inte den sämsta
http://www.msn.com/s...lmer/ss-AAgsI3e
Tror att jag själv bara sett Highlander II, och den var ju inte så bra...
Edited by Libby, 16 January 2016 - 10:40.
Posted 16 January 2016 - 11:44
Jag hade sett en del av filmerna på listan...
Jag har f.ö. två egna nomineringar:

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 16 January 2016 - 21:11
Det finns naturligtvis hur många urdåliga filmer som helst utöver den där listan, men tack och lov glömmer man ju dom flesta. En film som jag dock kommer ihåg och som jag absolut inte vill se igen är den fransk-italienska "Brakfesten" från 1973. Jag får rysningar bara jag tänker på den. Blää!
Posted 27 January 2016 - 15:45
Superman I och II är bra äventyrsfilmer för sin tid, Superman IV är verkligen betydligt sämre än de två.
Batman&Robin förtjänar att vara på den listan om tänker på den mängden kunskap och pengar det laddes ner för att göra en sådan "film".
Posted 31 January 2016 - 21:10
Brrr. Highlander 2 såg jag till och med på bio. Hemsk film. Sedan försökte de att "rädda" den genom att klippa om och ändra lite voiceovers så vi fick "The Renegade Version". Den var inte bättre den.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 01 February 2016 - 15:27
Highlander: II är en udda film. Minns att den där "Renegade" versionen skulle fixa allt, sen försökte jag titta på den men det var samma konstigheter som den vanliga.
Posted 01 February 2016 - 23:00
Filmer jag sett i den där listan:
"Glen and Glenda" givetvis. Min idol och förebild som gjort den trots allt.
"Plan 9 From Outer Space". Givetvis. Är det bara Ed Wood-filmer på listan? Hoppas inte, jag vill se min absolut dåliga favoritfilm.
"Exorcist II". Har jag faktiskt inte sett. Men jag har läst boken.
"The Swarm" Aldrig hört talas om, tror jag.
"Caligula" Tror jag sett den. Det är den med en massa porrscener, va?
"Howard the Duck" har jag faktiskt inte sett. Den låter kul, dock.
"Superman IV" Jo, sett.
"Garbage Pail Kids Movie" Inte sett.
"Ischtar" Bara hört talas om.
"Highlander II". Jo, på bio som sagt. Usch.
"North" Aldrig hört talas om, faktiskt.
"Showgirls" Hade väl kunnat sett om man velat. Har aldrig velat.
"Batman and Robin" Jo, sett. På bio. Inte fullt så urusel som resten av filmerna här (Highlander II, jag tittar på dig), men speciellt bra är den inte, nej.
"The Avengers" Vadå, Iron Man och Captain America i samma fi.. Ah, inte den Avengers nej. Inte sett vare sig TV-serie eller film. Dock hört några av Big Finish audio dramas.
"Battlefield Earth" Jo, sett.
"The Room" Vet inte ens om jag nånsin hört talas om den.
"Gigli" Inte min sorts film. Inte sett.
"Catwoman" Medvetet inte sett.
"Alone in the Dark". Ah, Uwe. Uwe. Rampage är iaf bra..
Sett. Måste se Rampage II nån gång.
Rampage:
"The Last Airbender" Inte sett.
"Jack And Jill" Våga vägra Adam Sandler!
"Run for your wife" Aldrig hört talas om,
"Movie 43" Aldrig sett.
"United Passions". Aldrig hört talas om.
Och min favoritfilm saknades givetvis. Kass lista. Vilken? Jo givetvis:
//Peak
sixty six."
Posted 23 February 2016 - 03:26
Jag har f.ö. två egna nomineringar:
Meet the Spartas (2008) -- En av de få filmerna som jag aldrig lyckats ta mig igenom. Vill så gärna vara Hot Shots men de 15 minuterna jag såg fick inte in ett enda skämt.
Casper (1995) -- har jag sett i sin helhet och hjälpte hellre till med disken under en födelsedagsbjudning än att se om.
Edited by Garm, 23 February 2016 - 03:27.
Posted 23 February 2016 - 14:38
"Caligula" Tror jag sett den. Det är den med en massa porrscener, va?
@Peak den finns i flera versioner -- den med porr är väl kanske den mest kända. Jag såg "den ursprungliga versionen" (dvs innan man klämde in en massa satyg i filmen) och betvivlar starkt att porren gör den mer sevärd. Aptråkig film."Caligula" -- Självklart. Var tvungen att bevittna spektaklet med egna ögon. Filmen lämnar en hel del att önska.
Haha. Helt rätt, jag brukar förtränga att den existerar. Men den (eller iaf Jolies accent) platsar på listan med bred marginal. Skulle även kunna lägga till:Jag har f.ö. två egna nomineringar:
Meet the Spartas (2008) -- En av de få filmerna som jag aldrig lyckats ta mig igenom. Vill så gärna vara Hot Shots men de 15 minuterna jag såg fick inte in ett enda skämt.
Casper (1995) -- har jag sett i sin helhet och hjälpte hellre till med disken under en födelsedagsbjudning än att se om.
Du glömde bort den här. Eller hade du förträngt den?
imdb.com/title/tt03464
Nu var det kanske inte favoritfilmer som listan avhandlade egentligen.Och min favoritfilm saknades givetvis. Kass lista. Vilken? Jo givetvis:

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 23 February 2016 - 16:04
Okej, favorit bland "kassa filmer" då.. ![]()
//Peak
sixty six."
Posted 25 February 2016 - 21:24
@XC: Nä, Caligula är nog bortom all räddning. Kanske om man skulle klippa om den, men frågan är om det hjälper. Verkligen synd, för det hade varit väldigt intressant att ha fått se en seriös film om Caligula. Och synd på den här filmen, då det trots allt medverkar en del bra skådespelare som inte får komma till sin rätt. Och porren gör det, om möjligt, till en ännu sämre film.
Var bara "tvungen" att påpeka den förträngda filmen då jag minns att du också har lite svårt för den. Du har ju dock inte syndat som jag har gjort genom att faktiskt se om den. Alltid något. ![]()
Posted 26 February 2016 - 21:24
En skådespelare som borde ha kvalat in med fler filmer på den där listan är Christopher Lambert. Jag tyckte ju att han var intressant efter att ha sett "Greystoke" och än mer efter första Highlanderfilmen, och började därför se ett antal av hans filmer i början av 1990-talet. Betyget blev att det mesta var ren skit! Efter Mortal Combat (1995) och Adrenalin (1996) fick jag nog och har därefter som regel valt bort filmer där han har en ledande roll. Om det beror på att det är han som förstör filmerna eller om han har en otroligt dålig känsla när han väljer bland manusförslagen kan kvitta; är han med så är det ingen bra film! ![]()
Posted 27 February 2016 - 13:23
Han har den ledande rollen i Kampen om Gallien / Druids / Vercingétorix (2001) (finns ett gammalt omdöme här för den som är nyfiken) också. Jag har ett par rullar till med hon förutom de två första Highlander-filmerna där han är helt okej men kanske inte lysande.

Posted 27 February 2016 - 17:24
"Manus och Chris Lambert arbetar ihop i en underbar symbios för att göra en så ointressant huvudroll som möjligt."
Där fick du verkligen till det XC, det kan inte uttryckas bättre. ![]()
Posted 29 February 2016 - 12:09
Tack. Jag har alltid haft lätt för att formulera mig, och jag har märkt att den förmågan kommer helt och hållet till sin rätt i mina sågningar. ![]()