Jump to content

Photo

Spider-man i Karlskrona!

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 spidercrazy

spidercrazy

Commander

• Members
  • 176 posts

Posted 06 November 2004 - 18:47

Jag var nere i Karlskrona idag (följde med farsan på en frimärksutställning) och hade sån tur att just idag så fick gallerian/köpcentret Wachtmeister besök av Spider-man! Förmodligen som någon sorts aptitretare för det kommande DVD/VHS-släppet, även om jag inte hörde att något nämndes om det. En teckningstävling hade anordnats, ett hundratal barn i åldrarna 4-7 år hade skickat in teckningar av Spider-man, dessa fanns utställda på gallerians torg. Vissa av dem var faktiskt riktigt häftiga! Priser delades ut, trean och fyran i varje åldersgrupp fick varsin affisch och en VHS-film (Spiderman 1). Filmen kom i pappfodral - jag har aldrig sett den säljas på det viset i någon affär... kanske det bara är 'vinst'-filmer som har pappfodral? Tvåan fick ett Spiderman-spel till X-box, och ettan fick allt. Detta lockade publik, säkert 150-200 personer, många barn hade sina Spiderman-tröjor på sig och en och annan i dräkt såg jag också. Helkul!

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 November 2004 - 18:50

Härligt att höra. :)
*Hockey och superhjältar*

#3 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 08 November 2004 - 11:29

Kul med små fans! Tyvärr brukar ju småttingarna ha en ganska ensidig syn på Spider-Man då de flesta av dem inte kan läsa över huvudtaget...Hoppas det finns snälla föräldrar som läser Spider-MAn för sina barn, även om ungarna inte kan ta till sig det djupare av materialet...

Det där pappers-fodralet låter ju som en budget-utgåva, jag har heller aldrig sett nån sån...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 Jazzdevil

Jazzdevil

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 08 November 2004 - 14:59

Det är ju skitbra! Det gäller att ta till vara på potentiella framtida kunder! Ska seriesverige överleva måste man indoktrinera och hjärntvätta småungarna till att köpa tidningen.

#5 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 November 2004 - 09:31

Hehe...Är Janne möjligtvis ett nytt Evil Genius?
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#6 Confined Earth

Confined Earth

Captain

• Members
  • 483 posts

Posted 16 November 2004 - 10:13

Jag har sett Spider-Man VHS-film i sånt pappfördral som insspelningsbara videoband brukar komma i. Dom såldes dock inte. Man kunde välja antinfen Spider-Man eller andra filmer om man köpte 4 valfria produkter av Pringles chips. Men det ända intressanta här är att fördralen kan vara samma, men i vilket fall som hellst är det ändå bara billiga budgetutgåvor vilket inte kan vara så kostsamma att ge bort.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#7 spidercrazy

spidercrazy

Commander

• Members
  • 176 posts

Posted 16 November 2004 - 15:31

Jag har hört talas om Pringles-reklamen men har inte lyckats få tag på, eller ens sett, några reklamprylar. Vet att det ska finnas bland annat ställ och lite skyltar med Spiderman-motiv. Confined Earth, kan du försöka fixa något åt mig?

#8 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 17 November 2004 - 11:49

Jag kan i alla fall inte fixa några Spidde prylar ;)

Till er andra kan jag ju berätta att TV3 kommer visa Spidde kl. 21 på söndag...Antar att alla sett den fler gånger än vad som är hälsosamt ;) Men det är ju ändå kul att den visas på en vanlig tv-kanal :)

last.fm Filmtipset

#9 Silversword

Silversword

Marsian

• Members
  • 491 posts
  • Interests:Fantasy &amp; Sf, historia, böcker, dator/tv-spel och serier.

Posted 17 November 2004 - 17:52

Jag var nere i Karlskrona idag (följde med farsan på en frimärksutställning) och hade sån tur att just idag så fick gallerian/köpcentret Wachtmeister besök av Spider-man! Förmodligen som någon sorts aptitretare för det kommande DVD/VHS-släppet, även om jag inte hörde att något nämndes om det. En teckningstävling hade anordnats, ett hundratal barn i åldrarna 4-7 år hade skickat in teckningar av Spider-man, dessa fanns utställda på gallerians torg. Vissa av dem var faktiskt riktigt häftiga! Priser delades ut, trean och fyran i varje åldersgrupp fick varsin affisch och en VHS-film (Spiderman 1). Filmen kom i pappfodral - jag har aldrig sett den säljas på det viset i någon affär... kanske det bara är 'vinst'-filmer som har pappfodral? Tvåan fick ett Spiderman-spel till X-box, och ettan fick allt. Detta lockade publik, säkert 150-200 personer, många barn hade sina Spiderman-tröjor på sig och en och annan i dräkt såg jag också. Helkul!

<{POST_SNAPBACK}>

Har för mig att det varit något liknande i Kalmar, Spindelmannen var i alla fall på besök.
Posted Image