Sågning av Star wars ep1
Posted 04 February 2005 - 20:10
Posted 04 February 2005 - 20:23
Jag har svårt att ta sidan på allvar tyvärr. Är man extremt kritiskt mot något skadas kritiken av saker som är svårlästa (pga. layout) och det innehåller en hel del stavfel
Och så gillar jag de två första filmerna också, så jag är inte riktigt målgruppen heller å andra sidan
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 February 2005 - 20:29
Posted 04 February 2005 - 20:54
"The web site you are trying to access has exceeded its allocated data transfer"
Nåväl, jag vet redan att Episode 1-2 är hemska..
Synd att man inte kan köpa episode 4-6 eftersom Lucas varit inne och kladdat och förstört i efterhand. Nåväl.
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 04 February 2005 - 21:02
Posted 04 February 2005 - 21:26
Flyttar den från Off Topic-forumet.
Jag har svårt att ta sidan på allvar tyvärr. Är man extremt kritiskt mot något skadas kritiken av saker som är svårlästa (pga. layout) och det innehåller en hel del stavfel![]()
Tyckte jag kollade efter stavfel
Kermit: Gjorde det mest för skoj och jag behövde lite terapi efter blivit lite deprimerad över att ep1 inte höll upp för mina förväntingar,, antingen är jag ordblind eller så har jag laddat upp fel sparning av sidan rättade stavfelen där. Vad är de för stavfe?
Igentligen finns det bara 2 eller 3 punkter där kritiken är relevant. Att våra hjältar blir torra fort eller mobar Jar Jar är igntligen inget stort problem för manus.
Posted 04 February 2005 - 21:31
Flyttar den från Off Topic-forumet.
Jag har svårt att ta sidan på allvar tyvärr. Är man extremt kritiskt mot något skadas kritiken av saker som är svårlästa (pga. layout) och det innehåller en hel del stavfel![]()
Tyckte jag kollade efter stavfel, är de så många? Problemet med layouten är att jag försökte härma den riktiga star wars inledningen, gul text mot stjärnbakgrund. Eller är det andra saker som är svårlästa?
Kermit: Gjorde det mest för skoj och jag behövde lite terapi efter blivit lite deprimerad över att ep1 inte höll upp för mina förväntingar,, antingen är jag ordblind eller så har jag laddat upp fel sparning av sidan rättade stavfelen där. Vad är de för stavfe?
Igentligen finns det bara 2 eller 3 punkter där kritiken är relevant. Att våra hjältar blir torra fort eller mobar Jar Jar är igntligen inget stort problem för manus.
Det är rätt många stavfel...
Posted 04 February 2005 - 21:35
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 04 February 2005 - 21:58
Exempelvis:
Varför vill handels fredrationen anfalla en sådan liten skit planet som Naboo? Varför riskerar allt för ett ynka handelsavtal med Naboo. De försöker trots allt mörda två offsielt utsända Jedi riddare, alliera sig med en Sith lord och genomföra en olaglig blockad.
Naturligtvis försökte de hålla dessa saker hemliga, men med tanke på att det skulle innebära slutet för handels fredrationen om det kom ut, varför ta dessa enorma risker? Riskerna står inte i proportion med den eventuella vinster.
a. Handelsfederationen är särskrivet och felstavat (2 gånger)
b. Skitplanet är särskrivet.
c. Riskerar ska inte ha ett 'r' på slutet
d. Officiellt är felstavat
e. Jediriddare är särskrivet (kan skrivas med bindestreck)
f. Sithlord är särskrivet (kan skrivas med bindestreck)
g. Vinsten är felstavat.
Jag har inte läst igenom allt, det var bara det jag hittade i det stycket.
Edit: Och om jag också kunde lära mig att stava skulle stora tidsvinster kunna göras.
Edited by Marie Morot, 04 February 2005 - 22:01.
Posted 04 February 2005 - 22:09
1. väl stavas med ett l.Så robotarna har sköldar de är väll inget problem gå nära dem och hugg ner dem! Eller varför inte kasta omkul dem med kraften. Det funkade utmärkt mot alla andra robotar.
2. "att gå nära dem och hugga ner dem" måste det väl vara. Grammatiskt fel.
3. omkull stavas med två l.
4. samma mening: "Eller varför inte kasta omkull dem med kraften?" ska avslutas med ett frågetecken.
Anikan har ingen aning om hur man kör en Naboo starfighter och verkar trycka slumpmäsigt på kapparna.
Endå lyckas han starta planet, lyckas stänga huven, lyckas armera vapnen, lyckas aktivera autopiloten, lyckas undvika all eld, lyckas kör in i rätt droid control ship, utan att krocka med någon vägg, lyckas svänga in planet i rätt riktning, lyckas avfyra protontorpederna, lyckas få in en träff som förstör skeppet, lyckas ta sig ut.....
Hur sannolikt är det? Han skulle kunna ta ut två dödsstjärnor på en eftermiddag så mycket tur den grabben har.
1. Anakin stavas inte Anikan.
2. knapparna, inte kapparna.
3. Ändå, inte endå.
4. meningen som börjar med "ändå", det är lite för många "lyckas". Det behövs inte.
5. "ta ut" är svengelska
Skeppet har en fungerande "radio" hologram sändare/motagare, varför inte sända ett kodat medelande till Jedi-ordern om hjälp och be de skicka ett snabbt skepp. Handels fredrationen kan inte avlyssna hela galaxen.
1. hologramsändare är särskrivet.
2. meddelande är felstavat
3. "...och be de skicka ett snabbt skepp." dem ska det vara där, inte de.
5. federationen är felstavat, Handelsfederationen är även särskrivet.
Posted 04 February 2005 - 23:07
Angående mängden lyckas så gjorde jag avsiktligt för att påpeka/förstärka med hur mycket han lyckas med.
Edited by rehnvall, 04 February 2005 - 23:08.
Posted 05 February 2005 - 02:04
Posted 05 February 2005 - 10:26
Phuuu trode det var värre.....tack för hjälpen. Ser att jag har gjort systematiskt fel på "särskrivet"
Angående mängden lyckas så gjorde jag avsiktligt för att påpeka/förstärka med hur mycket han lyckas med.
Det var lite fel i andra stycken också, varken jag eller Marie har gått igenom allt här. Om du vill kan jag kolla det också, men det vore bra om du hittar felen själv.
Posted 05 February 2005 - 16:55
Nu vet jag att jag måste korekturläsa vad jag skrivit, nogrant....
Tackar för den konstruktiva kritik jag fått.
Har en fråga, flera har påpekat att det är svårt att läsa, vad är problemet? tex storleken på texten....
Edited by rehnvall, 05 February 2005 - 16:56.
Posted 05 February 2005 - 17:02
Posted 05 February 2005 - 19:13
Ha överseende med professorns storhetsvansinne, tack.
Väntar på: Skurkturneringen
Posted 05 February 2005 - 20:12
F ö: Visst, tvåan är bättre än ettan, vilket egentligen inte är någon större prestation...
Posted 06 February 2005 - 18:52
Edited by rehnvall, 06 February 2005 - 18:53.
Posted 15 February 2005 - 01:05
Frår ni musik på sidan när ni laddar den?
Edited by rehnvall, 15 February 2005 - 01:06.
Posted 15 February 2005 - 19:43