Jump to content

Photo

Invasion

• This topic is locked This topic is locked
18 replies to this topic

#1 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 September 2005 - 16:50

Jag hittade ingen annan tråd om den här serien.
1x01
Efter att ha sett piloten fick jag lite Invasion of the Bodysnatchers vibbar. Att prästen och mamman som hittades efter stormen skulle ha blivit ersatta av aliens verkar ju lite lurt..
Annars var det snyggt gjort och skådisarna verkar bra också. Defenitivt nåt att hålla koll på ett tag till. Att Shaun Cassidy ligger bakom serien gör ju inte det hela sämre :)

Edited by Wylie Times, 22 September 2005 - 16:51.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#2 Hok'tar

Hok'tar

Cadet Fourth Year

• Members
  • 29 posts

Posted 04 October 2005 - 11:25

Jag hittade ingen annan tråd om den här serien.
1x01
Efter att ha sett piloten fick jag lite Invasion of the Bodysnatchers vibbar. Att prästen och mamman som hittades efter stormen skulle ha blivit ersatta av aliens verkar ju lite lurt..
Annars var det snyggt gjort och skådisarna verkar bra också. Defenitivt nåt att hålla koll på ett tag till. Att Shaun Cassidy ligger bakom serien gör ju inte det hela sämre :)

Jag ar sett ep1 och ep2 och jag kommer definitivt att följa denna serie. Ska bli kul och se vad de vill men vår moder jord.

#3 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 04 October 2005 - 11:57

Jag tycker den verkar br än så länge. Man får känslan av Invasion of the body snatchers, men det är intressant att mamman/läkaren Mariel inte riktigt själv vet vad som pågår. Man får veta att hon inte beter sig som hon brukar, Rose tycker hon är och luktar annorlunda och ingen kan förklara hur hon klarade av orkanen utan att få en skråma. Onkel Dave tycks både fungera som the comic relief, men är även den som vet mest om utomjordingar. Sheriffen är lurig och det ska bli intressant att se vilken roll han kommer att spela i det hela.

Helt klart en serie som jag tänker följa - även om det på sistone dykt upp en massa serier om utomjordingar som anfaller. Det ska bli spännande att se vad som skiljer de olika serierna åt :D
Posted ImagePosted Image

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 October 2005 - 13:06

Har sett de 2 första avsnitten.
Tycker väl sådär hitills, men kommer fortsätta följa den. Måste ju veta vad händer.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 04 October 2005 - 16:30

Hittills tycker jag serien är sådär. Första avsnittet var ganska intressant och verkade lovande, men andra avsnittet tyckte jag blev jobbigt att titta på. Allt kändes lite för uppenbart, självklart skulle skelettet försvinna, givetvis skulle dykmannen dö/försvinna, och doktorns dilemma känns inte som du kan sympatisera med, dessutom verkar hon egentligen vara helt död? Skelettet, ringen?

Normalt gillar jag konspirationer och med aliens inblandade kan det ju bli riktigt bra, X-Files t ex, men detta inte helt bra. Kommer ge det en chans till nästa vecka och se om det blir bättre, för jag är ändå nyfiken på vad som kommer hända.

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 04 October 2005 - 16:38

Kunde ha väntat med mitt inlägg tills Illyria skrev, och sen bara hålla med, för det är precis vad jag känner.

Inte första gången jag har samma åsikt som Illyria :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 October 2005 - 18:48

jag har inte sett nått avsnitt. anledning Eddie (någoting, fr TW och SuBe) :urk:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#8 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 11 October 2005 - 20:23

jag har inte sett nått avsnitt. anledning Eddie (någoting, fr TW och SuBe) :urk:

Man glömmer faktiskt att han varit med i såna serier... här är han mer nertonad och rätt okej. Annars är jag själv inte så förtjust i honom, men... Invasion är bra trots att han är med.
Posted ImagePosted Image

#9 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 October 2005 - 01:43

1x04

Lite sämre avsnitt denna vecka. Nåt måste börja hända snart. Jag gillar serier som berättar långsamt men då ska det ha manus och skådisar som backar upp det och det har inte riktigt Invasion. Inte än iaf. Jag hoppas och tror att det kommer att komma ett stort avslöjande om vad som pågår och att utomjordingarnas planer blir mer klara. Jag är tålmodig än så länge och slutet verkar ju lovande...

Sheriffen måste ju ha blivit "utbytt" tidigare (vid nån annan orkan) eftersom han verkar fullt medveten om vad han är och gör medan hans fru fortfarande verkar tro att hon är människa. Är det nån sorts inkubationstid eller...?

Edited by Wylie Times, 14 October 2005 - 02:56.

-Gangstagrass

#10 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts

Posted 14 October 2005 - 08:10

1x04

Lite sämre avsnitt denna vecka. Nåt måste börja hända snart. Jag gillar serier som berättar långsamt men då ska det ha manus och skådisar som backar upp det och det har inte riktigt Invasion. Inte än iaf. Jag hoppas och tror att det kommer att komma ett stort avslöjande om vad som pågår och att utomjordingarnas planer blir mer klara. Jag är tålmodig än så länge och slutet verkar ju lovande...

Sheriffen måste ju ha blivit "utbytt" tidigare (vid nån annan orkan) eftersom han verkar fullt medveten om vad han är och gör medan hans fru fortfarande verkar tro att hon är människa. Är det nån sorts inkubationstid eller...?

Hände inte det i första avsnittet då ett flygplan råkade ut för ljusen... var inte han med då?
Posted ImagePosted Image

#11 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 14 October 2005 - 13:58

Nej det var han inte.

-Gangstagrass

#12 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 October 2005 - 21:36

1x05

Nu börja saker och ting bli creepy när man vet vilka som är aliens och hur pass medvetna dom är om det. Jag hade rätt om att sheriffen hade varit med om en katastof tidigare. Men jag begriper fortfarande inte varför Mariel fortfarande tror att hon är människa när prästen och hon-vars-man-blev-skjuten verkar vara medvetna om vad dom är.

-Gangstagrass

#13 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 21 October 2005 - 22:14

ABC has given the full-season reward to another of its new dramas, the sci fi-tinged "Invasion."

Har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om serien ännu, bättre än Surface, men för tidigt att avgöra ännu. Har inte hunnit se det senaste avsnittet heller, men det känns ändå positivt att serien fått klartecken för en hel säsong. Jobbigt att behöva oroa sig för att den läggs ner när du börjat titta på serien.

#14 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 21 October 2005 - 22:47

Skönt att det hände iaf alltid oroande att följa såna här mer arc baserade serier när dom har en oviss framtid. Jag tycker fortfarande att Invasion har mer potential än Threshold som börjar falla mer mot CotW än arc.

Edited by Wylie Times, 21 October 2005 - 23:31.

-Gangstagrass

#15 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 02 December 2005 - 03:47

Jag re-postar mitt inlägg från TV-land för att peppa folk. :)

1x10

Ja jävlar nu börjar det hända grejer. Jag har längtat efter precis det här sortens avsnitt. Ett "WHAM avsnitt" som JMS kallar dom. (Ingenting med 80-tals bandet att göra) De två nya karaktärerna var precis vad serien behövde. Nu vet vi hur varelserna ser ut och hur dom attackerar. Jag gillar att det annars fortfarande är ganska öppet om vart dom kommer i från. Om allt dom gör är att ersätta kropparna utan att på nåt sätt ta över medvetandet på sina offer så är det ju inte samma sort invasion som i "Body Snatchers" Men vad är deras mål? Att ersätta alla människor? Och vad är egentligen skillnaden mellan Tom och dom nya "kopiorna"? Eller är det bara så enkelt att folk reagerar olika. Vilket för oss på det geografiska dilemmat. Vad är så speciellt med Everglades att dom inte begått självmord där?

Fråga: Hur fan sågar man av armen på sig själv med en motorsåg??? Speciellt så högt upp, jag menar han får ju ingen vikt eller balans när han bara håller i motorsågen med en hand vilket måste ta lång tid och vara ännu mer smärtsamt. Kort sagt: Varför kunde inte Tom ha gjort det åt honom? Kanske gett honom lite bedövning först... :rolleyes:

Vem sågar av armen bara för att nån säger åt dig???? Killen har problem. :wacko:

Hur som helst är det mycket spännande nu men det verkar väl inte bättre än att det blivit juluppehåll. :angry:

Edited by Wylie Times, 02 December 2005 - 03:50.

-Gangstagrass

#16 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 02 December 2005 - 20:47

1.10
Nu när vi fått veta mer om varelserna börjar det bli riktigt intressant, men att fortfarande mycket är öppet gillar jag också. Avsnitt av den här sorten som är väldigt arc-baserade är alltid välkomna, extra intressant blir det nu när Russell och Dave vet att Tom egentligen är död.

Avsnitt 11 och 12 kanske visas "redan" 21 och 28 december, hoppas det kommer mer info om det snart.

#17 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 18 January 2006 - 23:08

1 februari har det premiär. såg en trailer på kanal5.se, verkade spännande.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#18 Supes

Supes

Lieutenant Junior Grade

• Validating
  • 52 posts

Posted 02 May 2006 - 17:07

Det här är nog den första serien på flera år som jag följt på tv, utan att ladda ner från nätet. Men det var tack vare att min flickvän, som annars aldrig kollar på Sci-Fi, ville se den.

Riktigt märklig serie, jag har i princip fortfarande ingen aning om vad som egentligen försegår förutom att några lysande vattenvarelser tycker om att kopiera människorna i stan. Serien började halvsegt men har växt under säsongen, det är spännande och intressant ibland men mycket, mycket märkligt.

#19 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 06 May 2006 - 15:34

About.com via WHEDONesque
Updated: Sat, May 6 2006 2:30 PM
An Early Look at the ABC Fall Schedule
From TV News Correspondent Jimmie Manning
Last year television fans were buzzing with talk about Commander in Chief and Invasion as the potential new hits on ABC while denouncing the sad state of ABC’s comedy slate. Unfortunately for ABC, Commander in Chief and Invasion quickly faded and ABC’s comedy roster has continued to deteriorate.
---
WEDNESDAY

The network is high on David Arquette comedy In Case of Emergency and believes the buzz it will generate may provide for a wider audience for the low-rated but still likely to be renewed Sons & Daughters. That comedy duo may instead open Tuesday. Of course, Lost will remain in the anchor spot for the network with the action-packed Traveler a virtual lock to air in the coveted post-Lost time period. Invasion and Freddie are not expected to return, although George Lopez may get an additional season.

Källa:About.com
Ser inte bra ut för Invasion :( :(
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24