Jump to content

Photo

Spider-Man 10/05

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 11 October 2005 - 17:51

Oktobers nummer av svenska Spider-Man är här, och det är en riktigt trevlig tidning!

Första halvan av tidningen består av slutet på den "Team up"-story som påbörjades i förra numret. Wolverine och Spider-Man samarbetar, och det är ganska bra, varken mer eller mindre. Det är ganska snyggt, ganska välgjort, ganska intressant och underhållande. Det verkar som om vi kommer få se mer "Team up"-serier i Sverige, men det kommer förmodligen dröja ett antal månader.

Andra halvan av tidningen består av en mycket bättre avslutad story, ett s.k. "one-shot". Det är snyggt, intressant och tänkvärt.

Nästa månad blir det "Marvel Knights: Spider-Man"! Det låter mycket lovande, och jag ser helt klart fram emot det!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 October 2005 - 18:27

Gillade det här numret ungefär lika mycket som det förra. Kirkman har kokat ihop en historia som till ytan kanske är "basic" men har den lite klassiska Marvel-känslan och humorn som jag har saknat länge. Sen finns det en del roliga "blinkningar" som Spiddes kommentar om hur Wolverine kan vara överallt hela tiden.

Jenkins kommer sen med en oneshot, som är det han gör bäst. En bra och fin story som visar upp Peters självförakt. Sorglig! Två starka nummer nu. Och har en känsla av att de svenska läsarna kommer att älska Millars Spindelmannen.
*Hockey och superhjältar*

#3 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 11 October 2005 - 19:44

Jag gillade också det senaste numret. Gedigna, vältecknade och mörka, speciellt den sista av de två historierna.
Jag tycker Spindelmannen har hållt bra klass nu de senaste åren (med några få undantag) och verkar fortsätta i rätt riktning. Har också funderat på varför superhjältarna spenderar så mycket tid med att slåss sinsemellan (kanske för att kunna sälja namnkunniga crossovers?) så som spidde funderar på!
I love the smell of napalm in the morning

#4 C-Diddy

C-Diddy

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 64 posts
  • Interests:Serietidningar <br />(Warren Ellis, Grant Morrison, Alan Moore, Frank Miller) <br />Tack: A Comics Heaven, Gamla Stan<br /><br />Film <br />(60p Filmvetenskap vid Sthlms Universitet)<br /><br />TV <br />(BitMeTV.org is the shit!)<br /><br />Saker som innehåller ordet star:<br />Stargate SG-1<br />Star Wars<br />Star Trek<br />Starzinger<br />osv.

Posted 11 October 2005 - 20:07

Älskade Wolverines kommentar om Cyklops krav på nya uniformer... Vi måste vara "astonishing"...
Kirkman förvandlade, med en pratbubbla, en av mina favoritscener från Astonishing X-Men till ett simpelt skämt. (Som samtidigt sätter in storyn i kontinuitet!) Ha ha! Man måste bara älska det...
Din guide till ökat populärkulturellt medvetande.
www.fraktastic.blogspot.com

#5 spidercrazy

spidercrazy

Commander

• Members
  • 176 posts

Posted 12 October 2005 - 11:10

Jag gillade det här numret bortsett från en sak...

32 f*ck*ng spänn!!!

Att de måste höja priset då och då förstår jag, men tre kronor på en gång är väl ändå i mastigaste laget?

#6 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 12 October 2005 - 11:19

Märkte inte ens att de höjt priset, ja kollar aldrig på sånt, men visst, det kostar. Minns den gamla goda tiden när superhjältetidningarna kostade 9 å 50, det va tider det...

#7 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 October 2005 - 11:21

Fast då var la 9, 50 värt lite mer också... plus att man var barn och inte hade lika stor "inkomst". ;)

#8 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 12 October 2005 - 11:30

Fast då var la 9, 50 värt lite mer också... plus att man var barn och inte hade lika stor "inkomst". ;)

He he, jo exakt, summan var exakt 95 % av min dåvarande veckopeng, så procentuellet lade jag mestadelen av min inkomst på serier när jag var 9 år...

#9 The Lord Stryfe

The Lord Stryfe

Ensign

• Members
  • 41 posts

Posted 12 October 2005 - 12:45

Bara så ni vet så är inte Marvel Team-Up storyn slut, det är fyra delar kvar. men dom delarna innehåller inte Spider-Man förutom sista delen.

#10 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 12 October 2005 - 12:48

Tänkte det. Det var några lösa trådar i berättelsen. Men Janne sa ju att vi skulle få läsa mer "när svenska ängar grönskar igen". :)

#11 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 12 October 2005 - 16:12

Gillade det här numret ungefär lika mycket som det förra. Kirkman har kokat ihop en historia som till ytan kanske är "basic" men har den lite klassiska Marvel-känslan och humorn som jag har saknat länge. Sen finns det en del roliga "blinkningar" som Spiddes kommentar om hur Wolverine kan vara överallt hela tiden.

Jenkins kommer sen med en oneshot, som är det han gör bäst. En bra och fin story som visar upp Peters självförakt. Sorglig! Två starka nummer nu. Och har en känsla av att de svenska läsarna kommer att älska Millars Spindelmannen.

Jag håller med till punkt och pricka! :) Den klassiska känslan var på topp i team up-storyn och Jenkins gör det han är så bra på.

Jag har tyvärr hamnat i en liten seriesvacka och nya Spidde är det första jag läst på ett tag. Men efter ett sånt här nummer känner jag mig mer motiverad att läsa vidare. :)

#12 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 13 October 2005 - 16:16

Svenska Spider-Man och X-Men håller alltid (eller i alla fall nästan alltid) väldigt hög kvalité...Och det verkar inte bli sämre under det kommande året..."Marvel Knights"-serier i Spider-Man och "Astonishing X-Men" i X-Men...det kan inte bli annat än grymt! :D
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#13 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 13 October 2005 - 16:39

Nästa år kommer verkligen bli ett grymt år för oss Marvel läsare. Riktigt bra kvalitetsserier kommer det bjudas på :)
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#14 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts

Posted 13 October 2005 - 17:10

Nästa år kommer verkligen bli ett grymt år för oss Marvel läsare. Riktigt bra kvalitetsserier kommer det bjudas på :)

Det hoppas jag på, men vilka serier får vi? Har du läst dem Robban?

#15 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 13 October 2005 - 17:15

Har läst mycket AXM och Millars MK. Riktigt bra serier. Joss Whedon bevisar att han kan, till och med mer än Grant Morrison och Chris Claremont och Mark Millar gör sin MK med snygg stil, inte nåt nytt om Spidde igen men det är härlig dialog, härlig story också bjuds på en och annan överraskning.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#16 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 13 October 2005 - 22:27

Härligt nummer. Skulle vara roligt om de kunde publicera miniserien Spider-Man/Human Torch.