Spider-Man 10/05
Posted 11 October 2005 - 17:51
Första halvan av tidningen består av slutet på den "Team up"-story som påbörjades i förra numret. Wolverine och Spider-Man samarbetar, och det är ganska bra, varken mer eller mindre. Det är ganska snyggt, ganska välgjort, ganska intressant och underhållande. Det verkar som om vi kommer få se mer "Team up"-serier i Sverige, men det kommer förmodligen dröja ett antal månader.
Andra halvan av tidningen består av en mycket bättre avslutad story, ett s.k. "one-shot". Det är snyggt, intressant och tänkvärt.
Nästa månad blir det "Marvel Knights: Spider-Man"! Det låter mycket lovande, och jag ser helt klart fram emot det!
last.fm Filmtipset
Posted 11 October 2005 - 18:27
Jenkins kommer sen med en oneshot, som är det han gör bäst. En bra och fin story som visar upp Peters självförakt. Sorglig! Två starka nummer nu. Och har en känsla av att de svenska läsarna kommer att älska Millars Spindelmannen.
Posted 11 October 2005 - 19:44
Jag tycker Spindelmannen har hållt bra klass nu de senaste åren (med några få undantag) och verkar fortsätta i rätt riktning. Har också funderat på varför superhjältarna spenderar så mycket tid med att slåss sinsemellan (kanske för att kunna sälja namnkunniga crossovers?) så som spidde funderar på!
Posted 11 October 2005 - 20:07
Kirkman förvandlade, med en pratbubbla, en av mina favoritscener från Astonishing X-Men till ett simpelt skämt. (Som samtidigt sätter in storyn i kontinuitet!) Ha ha! Man måste bara älska det...
www.fraktastic.blogspot.com
Posted 12 October 2005 - 11:10
32 f*ck*ng spänn!!!
Att de måste höja priset då och då förstår jag, men tre kronor på en gång är väl ändå i mastigaste laget?
Posted 12 October 2005 - 11:19
Posted 12 October 2005 - 11:21
Posted 12 October 2005 - 11:30
Fast då var la 9, 50 värt lite mer också... plus att man var barn och inte hade lika stor "inkomst".
He he, jo exakt, summan var exakt 95 % av min dåvarande veckopeng, så procentuellet lade jag mestadelen av min inkomst på serier när jag var 9 år...
Posted 12 October 2005 - 12:45
Posted 12 October 2005 - 12:48
Posted 12 October 2005 - 16:12
Gillade det här numret ungefär lika mycket som det förra. Kirkman har kokat ihop en historia som till ytan kanske är "basic" men har den lite klassiska Marvel-känslan och humorn som jag har saknat länge. Sen finns det en del roliga "blinkningar" som Spiddes kommentar om hur Wolverine kan vara överallt hela tiden.
Jenkins kommer sen med en oneshot, som är det han gör bäst. En bra och fin story som visar upp Peters självförakt. Sorglig! Två starka nummer nu. Och har en känsla av att de svenska läsarna kommer att älska Millars Spindelmannen.
Jag håller med till punkt och pricka!
Jag har tyvärr hamnat i en liten seriesvacka och nya Spidde är det första jag läst på ett tag. Men efter ett sånt här nummer känner jag mig mer motiverad att läsa vidare.
Posted 13 October 2005 - 16:16
last.fm Filmtipset
Posted 13 October 2005 - 16:39
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 13 October 2005 - 17:10
Det hoppas jag på, men vilka serier får vi? Har du läst dem Robban?Nästa år kommer verkligen bli ett grymt år för oss Marvel läsare. Riktigt bra kvalitetsserier kommer det bjudas på
Posted 13 October 2005 - 17:15
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 13 October 2005 - 22:27