Jump to content

Photo

If Chins Could Kill: Confessions of a B Movie Actor

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Rhaegar

Rhaegar

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts
  • Interests:Umgås med vänner Böcker, Festa, Musik

Posted 19 October 2005 - 11:59

Fick äntligen hem den här boken, beställde den för ungefär två månader sen på akademibokhandeln. Blir nog första och sista boken jag köper från dom <_< Tacka vet jag sf-bokhandeln.

Är det nån som har läst den? Jag började läsa den men tänkte spara den tills ikväll. Den handlar om hans filmkarriär, desssutom är den fylld med massa roliga bilder. :) Finns en massa intressant info om Evil Dead filmerna i den.

Posted Image

#2 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 19 October 2005 - 12:42

Det där är en väldigt underhållande bok. Bruce Campbell är en av mina favvoskådisar.
"There once was a man from Nantucket..."

#3 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 19 October 2005 - 13:38

inte läst den, verkar kul dock. han har ju släppt "make love the bruce campbell way" ganska nyligen också
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#4 Rhaegar

Rhaegar

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts

Posted 19 October 2005 - 21:44

Det där är en väldigt underhållande bok. Bruce Campbell är en av mina favvoskådisar.

Han är en av mina favoriter också, så jävla härlig snubbe. Tror jag har sett Evil Dead II säkert 10 ggr. Fast jag har inte sett så mycket annat med honom, Evil Dead trilogin, Herbie filmen han är med i och när han spelar den där tjuven i Herkules/Xena. Nån som vet nån annan bra film han varit med i?

inte läst den, verkar kul dock. han har ju släppt "make love the bruce campbell way" ganska nyligen också

Tror jag ska köpa den så fort jag plöjt igenom den här. Fan, det är mkt att läsa just nu.. får Feast of Crows säkert inom nån dag, sen är jag väldigt sugen på läsa Jordans nya fast blev ganska besviken på förra så jag väntar nog lite. Om jag inte har helt fel så kommer väl Kerr's nya bok inom en månad. Fast jag ska nog inte klaga, hellre för många böcker att läsa än inga alls.

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 October 2005 - 08:23

Jordans nya (liten OT kommentar) skall faktiskt vara mycket bättre än den förra om man skall tro snacket på nätet.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#6 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 20 October 2005 - 17:32

Han är en av mina favoriter också, så jävla härlig snubbe. Tror jag har sett Evil Dead II säkert 10 ggr. Fast jag har inte sett så mycket annat med honom, Evil Dead trilogin, Herbie filmen han är med i och när han spelar den där tjuven i Herkules/Xena. Nån som vet nån annan bra film han varit med i?

han har ju två små roller i spider-man-filmerna. i första är han presentatör-killen på fightingklubben som hittar på namnet spider-man

- what's your name?
- the human spider
- well that sucks. *bla bla* THE AMAZING SPIDER-MAN!

och i 2an är det han som säger till peter att han inte får komma in på mj's pjäs eftersom den redan börjat.

annars har han ju huvudrollen i buba ho-tep som det redan finns en tråd om :)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#7 Rhaegar

Rhaegar

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts

Posted 20 October 2005 - 21:42

Jordans nya (liten OT kommentar) skall faktiskt vara mycket bättre än den förra om man skall tro snacket på nätet.

Efter jag hade läst den där spoilerfria recensionen du tipsade om i Knife of Dreams tråden blev jag väldigt sugen på läsa den. Verkar hända ganska mycket saker i den, CoT var ju ett stort sömnpiller.

han har ju två små roller i spider-man-filmerna. i första är han presentatör-killen på fightingklubben som hittar på namnet spider-man

- what's your name?
- the human spider
- well that sucks. *bla bla* THE AMAZING SPIDER-MAN!

och i 2an är det han som säger till peter att han inte får komma in på mj's pjäs eftersom den redan börjat.

annars har han ju huvudrollen i buba ho-tep som det redan finns en tråd om :)

Jag hade glömt bort att han var med i Spiderman 2. När jag såg filmen på bio höll jag på att sätta popcornen i halsen när jag såg att han var med i filmen. Men att han är med i första har jag missat helt, får ta och se om den. :)

Kom på en sak. Gick det inte rykten om att det var Bruce Campbell som skulle spela Peter Parker? Tror jag läste dom i tidningen Codex när dom hade en stor Evil Dead-special för en massa år sen. Lite synd faktiskt, han hade passat så bra i den rollen :lol: Fast han är väl lite gammal kanske..

Se själva hur bra det skulle blivit:

Posted Image

Tobey Maguire skulle inte ha en chans.. :D

#8 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 20 October 2005 - 21:57

jo, jag hoppade också till när jag såg den, och var precis på väg att ropa i hela sallongen "det är ju HAN!" :D

Kom på en sak. Gick det inte rykten om att det var Bruce Campbell som skulle spela Peter Parker? Tror jag läste dom i tidningen Codex när dom hade en stor Evil Dead-special för en massa år sen. Lite synd faktiskt, han hade passat så bra i den rollen :lol: Fast han är väl lite gammal kanske..

Se själva hur bra det skulle blivit:

Posted Image

Tobey Maguire skulle inte ha en chans.. :D

:lol: jag har faktiskt det numret! :D har bara det och ett till utav codex :P det var så jag fick höra om evil dead :D fast jag undrar om det stog att bruce campbell var "påtänkt". kanske det gör, kommer iaf ihåg att det stog en del om den och att sam raimi skulle göra den :) det numret har jag ändå läst ett antal gånger :P
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#9 Rhaegar

Rhaegar

Cadet Fourth Year

• Members
  • 23 posts

Posted 26 October 2005 - 18:41

jo, jag hoppade också till när jag såg den, och var precis på väg att ropa i hela sallongen "det är ju HAN!" :D

:lol: jag har faktiskt det numret! :D har bara det och ett till utav codex :P det var så jag fick höra om evil dead :D fast jag undrar om det stog att bruce campbell var "påtänkt". kanske det gör, kommer iaf ihåg att det stog en del om den och att sam raimi skulle göra den :) det numret har jag ändå läst ett antal gånger :P

:lol: Jag försökte förklara för mina kompisar vem det var, "Det var ju ASH!! såg ni inte honom!?" men det missade dom såklart ^_^

Synd att Codex försvann, dom skrev om allt intressant inom fantasy/scifi. Dessutom så var den billig! Jag har ganska många gamla ex nånstans i mitt förråd. Ryktet kanske uppstod för att Bruce och Raimi är gamla polare.

#10 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts

Posted 27 October 2005 - 08:50

jag kan inte göra annat än hålla med :D
The sky's the limit.

Jon var namnet: