Som vanligt består tidningen av 4 amerikanska tidningar, och den första tidningen är Grant Morrisons sista nummer av "New X-Men". Jag ska inte berätta vad som händer, men det är ruggigt bra. Vi har alla mycket att tacka den mannen för, under de senaste åren har han gjort otroligt bra X-serier som mycket väl kan mäta sig med alla klassiker. Hans "New X-Men" är bland det bästa som gjorts med X-men överhuvudtaget, och han har med sina serier bidragit till 17 underbara nummer av svenska X-Men. Jag kommer sakna den här tiden, men jag ser också fram emot kommande nummer av X-Men där vi kommer få läsa Buffy-skaparen, Joss Whedons, serie "Astonishing X-Men".
Den andra och tredje fjärdedelen består av två nummer "New X-Men" som inte Morrison har skrivit. De håller inte alls samma höga klass som hans serier, men är ändå riktigt bra. Dessa två serier ger oss starten till vad som komma skall...
Den sista fjärdedelen består av 3:e avsnittet av "Wolverine: The End", och det fortsätter att vara en bra och underhållande serie, med en trevlig cliff-hanger.
Kort sagt är det här ett underbart nummer som alla måste läsa! Stick och köp!
PS. Jag tror Janne nämner oss i detta nummer; på en av de första sidorna skriver han något i stil med:
Egmont är bästa seriebolaget i Sverige, tills killarna på chatt-sidorna på internet har skaffat sin egen serietidning. Anar jag ironi?