Jump to content

Photo

Emma Frost

• Please log in to reply
9 replies to this topic

#1 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 06 June 2006 - 06:50

X-Menkaraktären Emma Frost kan få egen film

Förutom spinoffs för Wolverines och Magnetos karaktärer, talas det nu om ytterligare två X-Menbaserade filmer.

USA Today rapporterar att David O’Russell (”Three Kings”) utvecklar en film om Emma Frost, en karaktär som flitigt förekommer i serietidningarna om X-Men, men som inte varit med i någon av filmerna. Emma är en sexig mutant som har telepatiska krafter, samt förmågan att förvandla sin hud till diamanter. Frost har både varit X-Mens vän och fiende.

En annan spinoff man diskuterar skulle handla om de unga eleverna på Charles Xaviers skola för begåvade ungdomar, och fokusera på deras liv snarare än teamets globala äventyr. JoBlo.com påstår att man i "X-Men 3" introducerade karaktärer som Angel, Colossus och Kitty Pryde med detta i åtanke.

Saxat från Moviezine.

Så då kan en av mina favoritkaraktärer från X-Menvärlden få en egen film; Emma Frost, The White Queen. Jag saknade henne i X-Menfilmerna, och det kan kännas ännu märkligare nu, att hon inte introducerades där när hon eventuellt kan få en egen film. Men antagligen har man väl inte kunnat välja skådis för rollen än. Jag har svårt att projicera en bild av vem som skulle kunna passa att spela henne. David O’Russell låter åtminstonde på pappret bra mkt intressantare som regissör (eller producent) än tex Brett Ratner som gjorde sist X-film. O´Russel har tidigare bl.a. gjort I Heart Huckabees och Three Kings

Och så kanske en New Mutantsfilm. Kan bli kul, se till att stoppa med Warlock!
I love the smell of napalm in the morning

#2 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 06 June 2006 - 10:06

En Emma Frost-film skulle kunna bli bra...De skulle kunna följa hennes egna titel som är några år gammal och göra ett ganska jordnära mutant-drama...Skulle kunna bli bra med schyssta skådisar...Det kan också bli katastrofalt dåligt...speciellt om de får för sig att göra en intensiv actionfilm med en lättklädd bimbo-tjej i huvudrollen...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 06 June 2006 - 20:53

Ska jag vara ärlig låter BÅDA ideerna rätt dåliga, låt det vara nu, det är över för guds skull. -_-

Särskilt Emma Frost-filmen bara ber om att bli katastrofal.

#4 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 09 June 2006 - 19:03

Jo det blir nog inget, idéer till filmer dyker ständigt upp och mycket få blir verklighet, Wolverine är liksom de enda i X-men tror jag som skulle kunna funka i en egen film, han är ju den enda som kan hålla en egen tidning av dem i längden med.

Jag hade nog sett lite andra marvel hjöltar dyka upp i stället de har ju massor av intressanta figurer kvar.

#5 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 09 June 2006 - 19:40

Iron Man förefaller vara härnäst av dom oanvända karaktärerna att få en egen film. Sen efter han så vet jag inte riktigt... FF, Spiderman, X-men, Hulk, Daredevil, och med lite tur Iron Man, har alla fått sina filmer.

Vem TUSAN ska dom göra film av då??

Åh, så klart. ^^ En liten karaktär som skulle kunna dra in lite Fantasy-besökare kanske, THOR.

Kommer inte på nån mer som är så särskilt känd eller färgstark efter det.

#6 Agentum

Agentum

Captain

• Members
  • 572 posts

Posted 09 June 2006 - 19:46

Cap. America finns med kvar i högen.

En lite Avengers betonad rulle vore nåt.

Jag är ledsen över Daredevil en karraktär som har så många fördelar för en bra rulle och nu är han körd liksom, fy fan.

Edited by Agentum, 09 June 2006 - 19:49.

#7 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 June 2006 - 08:45

Cap. America finns med kvar i högen.

En lite Avengers betonad rulle vore nåt.

Jag är ledsen över Daredevil en karraktär som har så många fördelar för en bra rulle och nu är han körd liksom, fy fan.

Var Batman körd efter Clooneys insats i Batman & Robin?
*Hockey och superhjältar*

#8 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 June 2006 - 16:35

Nej, fast Batman är ju så mycket mer populär än Daredevil, och sen tog det ju ett tag innan WB vågade satsa på riktigt på Batman igen. :)

Daredevil ligger nog jäkligt illa till. Sen vet jag inte riktigt vad en uppföljare skulle kunna handla om ens??

Kanske är dags att vi gör en Iron Man tråd förresten? Eller finns det redan en att återuppliva?

#9 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 19 July 2006 - 00:49

Det hade varit asballt med en film om Emma, men jag tror inte den skulle bli nån större succé och därför inte särskilt sannolik att göra. :(
Det där med ungdomarna i Xavier's skola lät intressant, men det passar sig mer som en välregisserad och påkostad tv-serie än som biofilm.

Nån som minns Generation X-filmen? Hade varit klart bättre som tv-serie än som oändligt lång(tråkig) tv-film. Emma var inte särskilt ball i den heller.
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 19 July 2006 - 00:56

Å andra sidan vill jag minnas att "filmen" om Generation X var tänkt som ett pilotavsnitt egentligen...
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«