Jump to content

Photo

Söker spelare för ett RPG

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 21 July 2006 - 17:45

Om intresset är stort nog så tänkte jag starta ett litet rpg här på forumet (bestående utav attack av fiender samt healing på sig själv) i stil med det här Naruto spelet.
Välj en X-Men karaktär och skicka ett meddelande till mig, eller svara på den här tråden. Andra Marvelkaraktärer är tillåtna, men var vänlig skicka lite info om dem samt deras superkrafter, om de har några.

Attacker eller healing är tillåtet en gång om dagen, superkrafter tillåten att användas en gång varannan vecka (men effekten håller i sig ett antal dagar).
Hoppas på åtminstone 10 spelare (5 spelare är minimum!), för om inget annat så blir det ett skoj tidsfördriv.

Hittills upptagna karaktärer:
Psylocke
Nightcrawler
Gambit

Edited by Psylocke, 24 July 2006 - 23:46.

DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#2 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 July 2006 - 18:17

Übernördiga Spidde ställe självklart upp :D

Vill vara Nightcrawler tror jag :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#3 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 21 July 2006 - 19:06

Detta är bara en hypotetisk fråga då, men låt oss säga att ag skulel vilja vara Wolverine, skulle det se ut i stil med detta då (baserat på länken du skickade)

Wolverine - 100hp
Attack: 4
Healing 6
Specialförmågor; Läkefaktor - +2 till healing i x dagar
Bersärkarraseri: Gör +3 i attack tills sitriden är över.

Är det någorlunda rätt? Och bestämmer vi själva deras antal poäng genom att vi får x poäng att lägga ut? :unsure:

förresten; Dö Spidde, du tog den jag ville vara :P

Edited by Hofling, 21 July 2006 - 19:08.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#4 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts

Posted 21 July 2006 - 22:16

Gött, skriver upp dig med en gång då. :thumbsup:

Detta är bara en hypotetisk fråga då, men låt oss säga att ag skulel vilja vara Wolverine, skulle det se ut i stil med detta då (baserat på länken du skickade)

Wolverine - 100hp
Attack: 4
Healing 6
Specialförmågor; Läkefaktor - +2 till healing i x dagar
Bersärkarraseri: Gör +3 i attack tills sitriden är över.

Är det någorlunda rätt? Och bestämmer vi själva deras antal poäng genom att vi får x poäng att lägga ut? :unsure:

Hmm, ja på ett ungefär sådär. Jag (med hjälp av Kermit, förhoppningsvis *smörar för han*) lägger ut hur mycket kraft varje karaktär har i attack och healing samt hur deras specialkrafter funkar. Wolverine i fråga skulle nog snarare göra +5 i skada utan att ta någon skada ifall han blir attackerad. Nightcrawler har teleportering vilket gör att han kan ge mer skada och komma undan andras attacker, osv.
Hope that makes sense. XD

Om Wolverine gör X antal skada på någon, så minskar deras HP med det antalet. Om någon helar sig så ökas HP med lika många poäng som de kan hela sig med. (Nightcrawler och Psylocke har inga höga healingpoäng så de kan inte hela sig lika mycket som t.ex. Wolvie) Nästa person som spelar kopierar senaste HP listan så att varje ökning/minskning av varje persons HP håller sig korrekt.

Du kan följa spelet på Naruto sidan så får man ett litet hum om hur det funkar. :)
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#5 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2006 - 22:18

Jäääääla skiiiiit! Om du är min favvo, vem skulle jag vara då? Beast? Grodan Kermit? :D
*Hockey och superhjältar*

#6 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 22 July 2006 - 12:17

Hmm, kan testa och vara med också. Men du får nog förklara reglerna ytterligare Psylocke.

Jag paxar Gambit! :)

Edited by zaphod, 22 July 2006 - 12:18.

#7 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts

Posted 22 July 2006 - 13:20

Men du får nog förklara reglerna ytterligare Psylocke.

Hmm.... man kan attackera eller heala en gång om dagen. Superkrafter kan man använda en gång varannan vecka och de varar i olika antal dagar. Om Nightcrawler t.ex. ger 4 i skada på Gambit så sänks Gambit's HP (hit points) med 4. Men om Nightcrawler även lägger in en specialattack med sin mutantkraft så ökar hans attack med X (inte bestämt siffra än) och då får Gambit mer skada. Gambit kan i sin tur antingen heala sig själv (eftersom han inte kan heala sig naturligt så får han låga siffror) med typ 2 HP, eller så kan han attackera någon.
Superkrafterna kan användas endast under ett visst antal dagar under två veckors tid, så man måste hålla koll på vilka man kan attackera (vilka som har skyddande krafter) och vilka man kan ge rikligt med stryk till. Krafterna används inte konstant för att göra fighterna mer jämställda.
När man får 0 HP åker man ut, sista överlevande blir Champion. :thumbsup:
hoppas att det var en bättre förklaring, annars får du fråga mer specifikt vad du vill veta mer om. ^^;

Edited by Psylocke, 22 July 2006 - 13:22.

#8 zaphod

zaphod

Fleet Captain

• Members
  • 1,034 posts

Posted 22 July 2006 - 14:40

Jomen okej då fattar jag bättre. :)

#9 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts

Posted 24 July 2006 - 23:45

ok... 3 karaktärer klara, men vi behöver minst 2 till för att det ska bli kul.

Inga frivilliga?