Jump to content

Photo

X-Men 3 DVD

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 25 July 2006 - 21:35

Kommer tydligen innehålla 3 Alternative Endings samt 21 borttagna scener!
Gött!! :thumbsup:

Nån som vet när den släpps i Sverige?
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#2 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

Fleet Captain

• Members
  • 1,027 posts
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 25 July 2006 - 21:51

21 borttagna scener!?!? Det är kanske där resten av filmen ligger som behövdes för ett högre betyg??
Ska hursomhelst bli kul att se extra scenerna, och de alternativa sluten.
I love the smell of napalm in the morning

#3 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 26 July 2006 - 07:19

Fjärde oktober tror jag att den släpps här.

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 July 2006 - 07:57

http://www.discshop....t.php...s&&ref=

Det kommer även släppas en box med alla 3 filmer då
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 July 2006 - 13:25

Vet du om boxen innehåller de alternativa sluten och de bortklippta scenerna?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Psylocke

Psylocke

Lieutenant

• Members
  • 85 posts
  • Interests:X-Men, Naruto, musik, filmer, djur, slash/yaoi...

Posted 26 July 2006 - 13:48

21 borttagna scener!?!? Det är kanske där resten av filmen ligger som behövdes för ett högre betyg??

Most likely!! :P

lustigt.... för 5 år sen skulle jag definitivt ha köpt den där samlingsboxen med alla tre filmerna... Nu vill jag bara ha trean pga extramaterialet.... Nånting säger mig att jag inte är en X-fanatiker längre... T_T
DeviantART - Mina teckningar, etc
official NARUTO fanatic!!! yay för NaruSasu yaoi! <3
It was, like, we were all such sort of Jackson followers, that he could've said anything and you'd go, "Yeah, sure"... "So at this point, Aragorn grabs Legolas and tongues him", and you'd go "Oh, yeah, that makes sense". - Orlando Bloom, Return of the King Extended DVD, Cast Commentary
"Yeah, I'm squealing! That's the sound you make when your best friend takes a gun and stabs you in the back right infront of your eyes!" - Shawn Hunter

#7 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 26 July 2006 - 13:49

Naa-haaaajs! Har X-Men 1.5 och X2 Special Edition, och med tanke på hur besviken jag blev på 3:an måste jag bara ha denna Special Edition som kanskse kan höja betyget :) (Som Alien 3 t.ex.)
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 July 2006 - 14:26

Vet du om boxen innehåller de alternativa sluten och de bortklippta scenerna?

Ingen aning, såg på Discshop att den skulle komma, men det står att den ska innehålla 3 skivor, så jag antar att det bara är filmerna i boxen.
http://www.discshop....t.php...s&&ref=
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 July 2006 - 16:32

Naa-haaaajs! Har X-Men 1.5 och X2 Special Edition, och med tanke på hur besviken jag blev på 3:an måste jag bara ha denna Special Edition som kanskse kan höja betyget :)

Perfekt exempel på fungerande marketing. :)
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 July 2006 - 16:57

Ingen aning, såg på Discshop att den skulle komma, men det står att den ska innehålla 3 skivor, så jag antar att det bara är filmerna i boxen.

Asch, vad tråkigt... :(
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#11 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 26 July 2006 - 17:44

Lugna er.
Om nå't år eller så kommer det säkert en Ultimate X-Menbox med alla tre specialversioner på + nå'n extra skiva med "unikt" extra-material. :unsure:
Eller så kommer den nå't halvår innan X-Men IV som kommer att ha en 2disc-utgåva mad bortklippta scener och alternativa slut och om ytterligare ett år släpps det en box med alla 4 filmerna på...yada yada... :evil:
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#12 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 July 2006 - 17:47

Troligtvis så, ja. X-Men 3,5, typ. Men det är dock inte alls säkert att det blir en X-Men 4 heller.
*Hockey och superhjältar*

#13 Robban

Robban

Commodore

• Members
  • 1,473 posts
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 26 July 2006 - 17:51

Något jag kommer köpa: Absolut! Men väntar fortfarande desperat efter den påstådda X-Men 2.5
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#14 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 July 2006 - 17:53

Men väntar fortfarande desperat efter den påstådda X-Men 2.5

Kanske nästa box innehåller X-Men 1.5 , 2.5 & 3.5 ;)

#15 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 26 July 2006 - 17:54

Vad skulle de ha för extramaterial på en X-Men 2,5 om regissören Bryan Singer knappast är så välkommen hos Fox och då inte lär ha så mycket att tillägga på den utgåvan?

#16 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 28 July 2006 - 14:35

Den ska givetvis köpas på realesedagen :)

Winter is Coming

#17 Dilly

Dilly

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 62 posts

Posted 28 July 2006 - 20:42

Fanns det egentligen ens ngt av värde på X-Men 1.5 skivan? =)

Men jag kan tänka mig att X-Men 3 DVDn blir stor. Det måste det vara om uppgifterna stämmer om 21 bortklippta scener och 3 alternate endings.

#18 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 28 July 2006 - 22:13

Naa-haaaajs! Har X-Men 1.5 och X2 Special Edition, och med tanke på hur besviken jag blev på 3:an måste jag bara ha denna Special Edition som kanskse kan höja betyget :)

Perfekt exempel på fungerande marketing. :)

Hehe jo, kanske det. Men som jag sa är det lite som med Alien 3, där "vanliga" versionen suger pga filmbolagets press på regissören, där "special edition" (som väl heter något annat) är mycket mycket bättre. X-Men 3 hade ju väldigt kort tid på sig att bli inspelad... Och sen är jag sån att jag slösar pengar på DVD:er i hopp om att de kanske är bra :P

Lugna er.
Om nå't år eller så kommer det säkert en Ultimate X-Menbox med alla tre specialversioner på + nå'n extra skiva med "unikt" extra-material. :unsure:
Eller så kommer den nå't halvår innan X-Men IV som kommer att ha en 2disc-utgåva mad bortklippta scener och alternativa slut och om ytterligare ett år släpps det en box med alla 4 filmerna på...yada yada... :evil:

Hahaha ja. Man ska aldrig tro att man har den bästa utgåvan av en film :P

Något jag kommer köpa: Absolut! Men väntar fortfarande desperat efter den påstådda X-Men 2.5

Vad skulle de ha för extramaterial på en X-Men 2,5 om regissören Bryan Singer knappast är så välkommen hos Fox och då inte lär ha så mycket att tillägga på den utgåvan?

Kommer X2.5 verkligen? Special Edition innehöll ju precis lika mycket extramaterial som 1.5, behövs det mer?

Fanns det egentligen ens ngt av värde på X-Men 1.5 skivan? =)

Men jag kan tänka mig att X-Men 3 DVDn blir stor. Det måste det vara om uppgifterna stämmer om 21 bortklippta scener och 3 alternate endings.

Jag tyckte att 1.5 var värt köpte (men jag hade bara 1:an på VHS innan). Några bortklippta/förlängda scener som väl inte gör särskillt mycket alls, men det var bra kommentarer, intervjuer och bakom kulisserna tyckte jag. Var ett tag sen jag såg det dock...
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#19 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 28 July 2006 - 23:33

Thrai, du har rätt. Vad mer behövs än X-Men 2.5-disc?

Edited by Kermit, 28 July 2006 - 23:35.

#20 Trubaduren

Trubaduren

Ensign

• Members
  • 46 posts

Posted 03 September 2006 - 16:11

Troligtvis så, ja. X-Men 3,5, typ. Men det är dock inte alls säkert att det blir en X-Men 4 heller.

Det kommer säkert att komma en 4:a. Men filmbolagen gör väl som dom brukar. Nu när intresset för filmerna ha svalnat i och med den halvfloppiga 3:an så väntar dom väl en 5-6år, och sen gör dom ett nytt försök som slutar i en ännu värre kattastof, i hopp om att krama några sista droppar blod ur den redan sönderkramade stenen.

#21 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 September 2006 - 16:36

Halvfloppiga? Den gick väl rätt bra...

60. X-Men: The Last Stand (2006) $439,745,748

http://www.imdb.com/...gion=world-wide

Vilken gör den till den X-Men-film som drog in mest pengar. Och det är väl det enda som herrar direktörer bryr sig om.

Första X-Men:

160. X-Men (2000) $294,100,000

Tvåan är inte ens med på listan.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#22 Trubaduren

Trubaduren

Ensign

• Members
  • 46 posts

Posted 03 September 2006 - 16:47

Menade inte att den sålde dåligt, utan snarare att den var väldigt rörig och inte fick allt för många bra recensioner. Känndes som att dom försökte klämma in allt får många händelser i en och samma film, för att slippa göra ytterliggare en. Den hade kunnat gjorts så fruktansvärt mycket bättre, om dom bara sparat in lite mer på effekterna och lagt ner mer tid på att sy ihop handligen på ett bra sätt. Förövrigt tycker jag att filmen var ganska så förutsägbar. Jag menar, var det någon här som trodde att den skulle sluta på ett annat sätt? Magneto förlorar sina krafter, Jean Grey/Phoenix dör, Hank McCoy blir talesman för mutanterna etc etc. Det ända sakerna som jag inte var helt beredd på var väl att Cycklops skulle dö så tidigt i handlingen, och att även Proffessor X skulle gå samma öde till mötes.

Är det föresten nån som har någon aning om vart Nightcrawler tog vägen? Tyckte det var synd att han bara försvann efter 2:an. Han var inte ens med vid Proffessor X:s begravning. Och vad ännu konstigare är att han är med i spelet X-3. Är det någon som kan förklara detta för mig?

#23 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 03 September 2006 - 16:51

Spelet ska tydligen utspelas mellan tvåan och trean och förklara varför Nightcrawler inte är med i filmen.
Cyclops kändes givet på något sätt, dels för att rykten gick men också för att James Marsden var med i Superman, och då lär inte Fox ha varit så sugna på att ge Cyclops en stor roll i trean, tyvärr. :(

#24 Trubaduren

Trubaduren

Ensign

• Members
  • 46 posts

Posted 03 September 2006 - 16:57

Spelet ska tydligen utspelas mellan tvåan och trean och förklara varför Nightcrawler inte är med i filmen.
Cyclops kändes givet på något sätt, dels för att rykten gick men också för att James Marsden var med i Superman, och då lär inte Fox ha varit så sugna på att ge Cyclops en stor roll i trean, tyvärr. :(

Okej, tack för upplysningen. :)

#25 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 03 September 2006 - 17:02

Det enda stora problemet med trean är att den är ungefär en halvtimme för kort. Å andra sidan var Superman Returns nån halvtimme för lång, så jag antar att det jämnar ut sig på nåt sätt.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."