Firefox vs. andra webbläsare
Posted 10 October 2006 - 10:24
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 October 2006 - 10:28

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.
»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 October 2006 - 12:41
Jag har inget emot Windows och IE. Men just MSN (dvs Online-delen) är jag rabiat anti emot. Dessutom har jag aldrig vägrat överge MS produkter (väl?).
Jasså? Jag tycker jämt du skriver om hur dinte skall överge IE och Outlook till Marie
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 10 October 2006 - 13:00
Outlook kan jag inte överge - eftersom jag syncar adressbok, kalernder och uppgifter i min qtek mot outlook.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)
Posted 10 October 2006 - 13:24
Posted 10 October 2006 - 15:23
Jag vet inte hur jag skall ställa mig till det... för mig är det då sannerligen ingen anledning och upplåta värdefullt hårddisk utrymme på ytterligare en webbläsare.det som fick mig att byta var faktiskt att FF sponsrades av Playboy ).

Posted 10 October 2006 - 17:00
IE är överhuvudtaget inget seriöst alternativ för mig, då M$ slutat uppdatera den för Mac och sista versionen är 5.5 eller nåt nära där.
Dessutom tycker jag att defaultutseendet på M$-applikationer är fult, kantigt, grällt i färgerna och verkligen inte tilltalande.
Posted 10 October 2006 - 17:14
Och att Marie ville stödja Playboy så var jag ju bara tvungen att ladda ned det
Posted 10 October 2006 - 17:15
Det är möjligt att jag provar FF när jag skaffat ny dator och har utrymme för det. Men faktum kvarstår att jag faktiskt inte är så missnöjd med IE som andra verkar vara.
Nu vet jag inte hur Mac funkar - men i windows kan du ställa in färgerna på förnster mm och de färgerna annvänds på de flesta fönster som öppnas.

Posted 10 October 2006 - 18:31
Men faktum kvarstår att jag faktiskt inte är så missnöjd med IE som andra verkar vara.
Du är exakt så som jag var för några månader sedan. Det kommer förändras. Tro mig
Posted 10 October 2006 - 19:51

Posted 10 October 2006 - 19:53
Posted 10 October 2006 - 21:00
Posted 10 October 2006 - 21:06
Posted 10 October 2006 - 21:37
Dessutom är jag så knäpp att jag använder Safari för nyhetsbrowsing och sådant och FF till forum och sådant istället. Knäppa vanor man får.
Posted 10 October 2006 - 22:08
Men det är så extremt sällan jag har det så, vaniligtvis kör jag kanske 2 fönster med 3 flikar i vardera.
Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida
>>Årets manlige medlem 2006<<
Posted 10 October 2006 - 22:23
IE drar ungefär samam resurser som FF. Ingen som helst skillnad. Sedan suger de båda mycket energi och resurser, men det är en annan sak. Nu talar jag om skillnader mellan de två broswrarna.
Posted 11 October 2006 - 14:41
6'an var rätt instabil, 7an var lite bättre, men 8.1 som jag satte in då den kom är inte alls dålig!
Netscape är numera byggd på Firefox 1 (påbyggd FF1 i 'lager' på precis samma sätt som FF är, fast i Netscape-riktning) och verkar såvitt jag kan se kunna det mesta FF kan, med skillnaden att Netscape har lite mer säkerhetsinställningar, som jag gillar.
Posted 11 October 2006 - 16:03
Posted 11 October 2006 - 17:21
Sedan har vi givetvis Lynx...

Posted 11 October 2006 - 18:14
Me
(゚、 。 7
l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
じしf_,)ノ
Posted 11 October 2006 - 18:23
Opera och Netscape har jag för att kolla så att hemsidorna jag gör även ser bra ut i dom, för man vet aldrig...
Innan FF kom använde jag Opera väldigt mycket varvat med Netscape.
Fliksystem webbläsare är bara bäst.
Hur är det med nya Explorer? Är det flikar där också?
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 11 October 2006 - 18:38
Posted 11 October 2006 - 19:07
Det är en skillnad att höra något jämfört med att uppleva skillnaden och FF drar så otroligt mycket minne på min dator.
Det kan ju möjligtvis vara något defekt i din dator som utgör segheten.
Har bara en processor på 1.53Ghz, en ganska omodernt modekort
med långsamma ramminnen. Ändå går det snabbt med FF utan några
problem.