Jump to content

Photo

Civil War ordning!

• Please log in to reply
8 replies to this topic

#1 Dotra

Dotra

Cadet Fourth Year

• Members
  • 24 posts
  • Interests:Nordisk mytologi och brödrostar

Posted 17 February 2007 - 14:04

tjabb!
jag lallade på och läste the new avengers.. civil war var inte ens i tanken riktigt än, eftersom jag ville läsa house of magnus först. (vilket jag nu gjort)
men så kommer jag till nummer.. typ 24 av new avengers, så är det helt plötsligt krig i marvel universumet! tony stark är ju helt tokig och captain america är ju värsta arg! :P kriget kom från ingenstans.. så jag tvivlar på att det var numrerna man skulle läsa först när det gäller civil war.

är det någon som har en lista på vilken ordning man ska läsa dom?

#2 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 February 2007 - 14:21

Du kan börja med att läsa några nummer av Amazing Spider-Man, #529 tror jag det börjar med..."Mr. Parker goes to Washington". Sen är det alltid en bra idé att läsa själva miniserien först, sen kan du fylla på med allt annat.
*Hockey och superhjältar*

#3 Dotra

Dotra

Cadet Fourth Year

• Members
  • 24 posts

Posted 17 February 2007 - 14:24

säger du bara det för att du är spidey's polare, eller för att det börjar där? ;)

jag börjar ana att civil war är ett händelseförlopp som bryter ut lite här och där i alla independent serierna?!

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 February 2007 - 14:29

Haha, det börjar faktiskt där, lite förspel till vad som händer. Mycket verkar kretsa runt Spidde här också.

Det går att läsa bara miniserien och hänga med ungefär vad som händer, men läser man fler titlar så får man en bredare syn p vad som händer och varför kan man säga.

#5 Dotra

Dotra

Cadet Fourth Year

• Members
  • 24 posts

Posted 17 February 2007 - 14:35

mmmh... my spider sense is telling me.. det kommer att bli ett litet project det här. tur att jag är redo. *meditation*

tack för hjälpen :)

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts

Posted 17 February 2007 - 14:39

Jag hade någon lista med i alla fall början, men har tyvärr inte kvar den. Men hoppas det går bra för dig i alla fall. :)

#7 Dotra

Dotra

Cadet Fourth Year

• Members
  • 24 posts

Posted 17 February 2007 - 14:47

jag ska höra mig för på CBR forumet.. önskade bara att det inte var så otroligt många trådar där.. jag får ont i ögonen :)
det här forumet är bättre när det gäller att hitta saker.
men mindre att snacka om vad det gäller marvel, tyvärr. oh, hum.

#8 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 17 February 2007 - 15:39

Det lär ju vara sjukt jobbigt att läsa allt som har med Civil War att göra, eftersom ett stort antal titlar är inblandade i den stora storyn. Själv har jag bara läst själva huvudtiteln, Civil war, och lite strönummer av andra titlar...dock tycker inte jag att Civil war har varit någon höjdare alls; huvudtidningen är helt OK men resten (av det jag har läst) har varit ganska värdelöst :( Civil war avslutas ju den här månaden, och jag hoppas på ett vettigt slut...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#9 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2007 - 16:28

är det någon som har en lista på vilken ordning man ska läsa dom?

Ingen tänkte på att kolla på Marvel.com? ;) De har en aldeles utmärkt lista över den exakta ordningen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif