Jump to content

Photo

Greys Anatomy SpinOff?

• Please log in to reply
18 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 February 2007 - 10:53

'Anatomy' May Spin Off Addison
Report says back-door pilot for Walsh in works - Zap2it

Kate Walsh has had a bit of a roller-coaster ride in her time on "Grey's Anatomy," acting her way through a couple of love triangles, numerous medical crises and, currently, a bout of unresolved romantic tension with one of her interns.

All the ups and downs could, however, have a pretty big payoff for the actress: her own show.

ABC and "Grey's Anatomy" creator are considering a spinoff of the show that would focus on Walsh's character, neonatal surgeon Addison Montgomery. The network isn't commenting, but The Wall Street Journal reports that Rhimes is working on an idea to spin off Addison.

The details of that idea are scant at the moment; the Journal says Rhimes has yet to settle on plot details such as whether Addison would leave Seattle. She is, however, planning a May sweeps episode that would focus on Addison and serve as a back-door pilot for the new show.

Should that happen, it would likely push another Rhimes project, about a group of female journalists in New York, on to the back burner.

Character-based spinoffs are hardly a lock to succeed -- for every "Frasier" there's at least one "Joey" -- but a show born of "Grey's Anatomy" would probably have a better chance than most. The draws 20 million viewers per week, and only "American Idol" has better ratings in the adults 18-49 demographic that advertisers covet.

Walsh joined "Grey's Anatomy" in the show's first-season finale, becoming the third side of a love triangle also involving her TV husband, Dr. Derek Shepherd (Patrick Dempsey) and Seattle Grace intern Meredith Grey (Ellen Pompeo). She became a regular midway through last season.

Her credits also include "Under the Tuscan Sun," "The Drew Carey Show" and "Kicking & Screaming."

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 February 2007 - 11:23

Är det många här som tittar på kioskromanen sjukhusserien Grey's Anatomy?

Jag såg de flesta avsnitten i s. 1 (midseason replacement så det var bara 9 avsnitt) men brydde mig inte om fortsättningen av denna tv-version av Vita Serien. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 22 February 2007 - 11:37

Jag fölger inte alls denna serie , och def inte en spinoff :) inte tid med det. Alla dessa andra serier man vill fölga och inte har tid med heller :(

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#4 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2007 - 11:42

Maries beskrivning av Greys Anatomy som en kioskroman var mitt i prick. Jag ser hellre på House.
*Hockey och superhjältar*

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 February 2007 - 11:47

Som om House vore något att hänga i julgrannen. Det är lika illa...

Med det sagt, jag skulle nog sett lite av den här serien om den inte ågtt på låtsaskanal.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 February 2007 - 11:55

Försökte se första avsnittet, när den kom upp på Internetkanalen. Men tappade intresset halvvägs.
Sen har jag inte brytt mig om den.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#7 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2007 - 12:03

House är bra för att man inte slaviskt behöver följa det varje vecka. Jag gillar "case of the week"-grejen. House är bra för att Hugh Laurie är med och gör en karismatisk roll utöver det vanliga. House är bra för att jag älskar sjukhusserier som engagerar. Vilket Grey´s inte gör. Därför hänger i alla fall House i min julgran. :P
*Hockey och superhjältar*

#8 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 22 February 2007 - 13:22

Brukar se på den för det kommer ingenting annat just när de visar den här (på finsk tv). Men en spin-off med Addison, nej tack
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#9 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 February 2007 - 13:26

House roade de första 7-8 avsnitten, sedan blev det tämligen enahanda med att proceduren är i princip exakt likadan i varenda avsnitt. T o m CSI varierar ju arbetssättet och set-up:en något... Dessutom är birollerna omkring House så platta och tråkiga att det är inte sant. Eller snarare, att det tyvärr är sant. Så nej, House går inte heller att titta på. :(

#10 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 22 February 2007 - 17:16

Jag förstår inte poängen med en spinnoff, den skulle ju bara bli exakt samma - i en annan stad/på ett annat sjukhus. Det finns tillräckligt med GA som det, den serien har också helt tappat bort vad som först gjorde den lite unik och harmlöst underhållande under säsong 1, men efter det har den förvandlats till en bla bla bla såpa jag är mest urtrött på.

House är långt bättre, speciellt pga House, men den serien har också tappat stinget lite.

#11 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 February 2007 - 17:42

De kanske försöker upprepa CSI-konceptet med samma serie i olika städer? Handlingen är ju inga problem med. :P

#12 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 February 2007 - 18:39

House är bra för att man inte slaviskt behöver följa det varje vecka. Jag gillar "case of the week"-grejen.

Det är en stor nackdel med en serie för min del. Den blir väldigt snabbt repetativ. Få serier lyckas komma undan med det och House gör inte det (se nedan). Jag hållerm ed om Mr. LAurie rockare, men det räcker liksom inte.

House roade de första 7-8 avsnitten, sedan blev det tämligen enahanda med att proceduren är i princip exakt likadan i varenda avsnitt. T o m CSI varierar ju arbetssättet och set-up:en något... Dessutom är birollerna omkring House så platta och tråkiga att det är inte sant. Eller snarare, att det tyvärr är sant. Så nej, House går inte heller att titta på. :(

CSI är också en repetativ serie, men den kommer undan med så som Marie säger. (Cameron är för övrigt en Jorja Fox-klon :P ) Övrig kritik mot House hålls med till fullo.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#13 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 22 February 2007 - 18:47

De kanske försöker upprepa CSI-konceptet med samma serie i olika städer? Handlingen är ju inga problem med. :P

:wacko: CSI förstår jag mig verkligen inte på, jag har den senaste tiden försökt se avsnitt av både vanliga och NY och alla forensic-scener är så löjliga plus att karaktärerna är sjukt tråkiga och platta. Alla gästskådespelare är långt bättre. Jag förstår verkligen inte hur en GA-spinnoff skulle bli bra på något sätt, får mig att undra om deras piloter inte går så bra.

House finner jag långt mer intressant, visst är det också en prodecural, men finner du veckans fall tråkigt så gör alltid House något galet. Ivarjefall oftast, för när serien försöker sig på något som liknar en arc, vilket har hänt typ två ggr, så blir det lätt pannkaka.

#14 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 22 February 2007 - 19:21

GA är en populär serie så det förvånar mig inte alls att dom funderar på en spin off även om det imo är helt meningslöst.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 February 2007 - 19:49

GA är en populär serie så det förvånar mig inte alls att dom funderar på en spin off även om det imo är helt meningslöst.

Inte mig heller.

Cash-cow, anyone? ;)

#16 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 February 2007 - 20:00

Jag förstår verkligen inte hur en GA-spinnoff skulle bli bra på något sätt,

Serien är ju uppenbarligen populär och det är ju bara att flytta till en ny stad och placera ett gäng med osannolikt snygga läkarkandidater och tussa ihop dem i olika romantiska förvecklingar och vojla (som de säger på TV 6) så har du en Brown's Anatomy eller Voycheck's Anatomy eller Romano's Anatomy. ;)

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 22 February 2007 - 20:15

Precis. Och värt att notera - gillar man inte Grey's Anatomy så är det klart att spinoffen inte kommer falla en i smaken. Men ser du en serie finns nog en stor risk att du kommer gilla spinoffen också :)

#18 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 22 February 2007 - 20:56

Nja, jag tittar på GA, men den här spinoffen låter inte som något jag skulle vara intresserad av att ens slötitta på. Skulle säkert titta på en pilot dock, men jag tittar på många piloter just för de är piloter. Det hade varit en annan sak om karaktären varit en regular i serien från början, men det var hon inte.

#19 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 February 2007 - 23:00

Funkar det med CSI och Law & Order så kan det funka här också. Publiken sväljer nästan vad som helst. :rolleyes: