Jump to content

Photo

Futurama gör comeback med nya avsnitt 2008!

• Please log in to reply
46 replies to this topic

#1 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 23 February 2007 - 17:39

Det har ryktats ett tag om att Futurama skulle göra comeback på en ny tv-kanal (serien visades på Fox i USA) och nu har det blivit bekräftat Comedy Central har beställt 13 nya avsnitt utav serien som ska visas på tv i USA 2008.
Dom ska tydligen också släppa dom nya avsnitten på DVD men den kommer att släppas efter att avsnitten har visats i tv...

Ni kan läsa mera ang. nyheten här:
http://www.tvsquad.c...ntral-for-real/

Jag upptäckte att nyheten tydligen var lite gammal men den stämmer fortfarande...

Edited by cyberhof, 23 February 2007 - 17:42.

#2 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 23 February 2007 - 19:02

Undrar om det där stämmer med tanke på vad som sagts om dom kommande filmerna.
"There once was a man from Nantucket..."

#3 Kizmiaz

Kizmiaz

Wanderer of the Wastes

• Aktiv member
  • 1,880 posts

Posted 23 February 2007 - 19:10

Undrar om det där stämmer med tanke på vad som sagts om dom kommande filmerna.

Filmerna? :blink:
Jag såg att Comedy Central beställt en femte säsong men filmer har jag missat.

Edit: Lite grand fann jag...

IMdB

Posted Image

Edited by Kizmiaz, 23 February 2007 - 19:17.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 23 February 2007 - 20:24

Hmm, så det ska bli en film också?
Glada nyheter det :thumbsup:

Winter is Coming

#5 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 24 February 2007 - 01:55

Jaha så det kommer film också det visste jag inte...

Men kul ska det bli personligen tycker jag att futurama lades ner alldeles för tidigt eftersom det var en av de bättre teknade serierna på tv (dom andra var south park som nu har börjat bli tjatig och the Simpsons som jag tycker fortfarande håller)...

Tack Aztecface för nyheten om filmerna! ;)

#6 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 February 2007 - 02:04

Officiellt så sägs det att Futurama aldrig lades ner utan tog en längre paus (Hur sant det är vet jag inte).
Ska bli kul att se fortsättningen och upplösningen på alla lösa trådar. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 24 February 2007 - 10:15

Det är alltså dom fyra planerade filmerna som ska klippas om och anpassas till en femte säsong (med extra scener m.m.). Från början var tanken bara att släppa några filmer direkt på DVD, men så började försäljningssifrorna för de tidigare boxarna dyka upp och Comedy Central fick blodad tand och hoppade på tåget.

"... Comedy Central won a bid to air the films as new Futurama episodes. 'We're writing them as movies and then we're going to chop them up, reconfigure them, write new material and try to make them work as separate episodes.'"

Edit: www.gotfuturama.com

Edited by Thinice, 24 February 2007 - 10:22.

Climbing to the Moon...

#8 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 February 2007 - 10:57

Undrar vad för referenser till science fiction de kan tänkas göra i de nya avsnitten? Jag kan föreställa mig att de kommer driva med Superman Returns, Star Wars Episod III, Världarnas Krig och Liftarens Guide Till Galaxen.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#9 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 24 February 2007 - 11:12

Kul. Det kommer man ju självklart titta på, fast jag har alltid föredragit Simpsons. :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#10 Zaphodile

Zaphodile

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 64 posts

Posted 24 February 2007 - 11:50

Aaaaw, trodde det var 2007 :/
Men, min favoritserie så man får tålas.

#11 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 24 February 2007 - 23:23

Detta är alltså inga spekulationer. Nytt Futurama är på gång. För några veckor sedan när en av gästerna var med på någon av Todayshowerna så sa dom att dom hade var på inspelning till Futurama.

#12 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 February 2007 - 00:14

Jag gillar det där att de är filmerna som de är från. Film-versioner brukar oftast innehålla lite extra dramatik och spänning samt lite annat speciellt. Plust att flera avsnitt komma vara sammanhängande vilket jag ser fram mot.
Det som fick mig att gilla serien var att den inte var helt fristående som Simpsons utan vissa händelser nämns senare eller har påverkan senare vilket jag gillar. Plus att serien faktiskt har ett karaktärsarc med utveckling. och det verkar bli mer av det i den kommande säsongen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#13 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 25 February 2007 - 10:53

Det borde vara standard att man gör 3-4 säsonger av en serie, tar en paus några år och jobbar upp lite ny ompf. Futurama hann i och för sig aldrig bli överflödigt men det var nog ändå bra med lite påtvingad... semester.

Det är fortfarande inte helt klart vad det ska handla om. Det vanligaste ryktet säger att Planet Express blir uppköpt av ett gäng kriminella som sedan utnyttjar stackars Bender i sin onda verksamhet, och eftersom det legat ute på imdb ett bra tag kan man nog spika det. Dock osäkert vem som dyker upp som huvud-i-burk... Al Gore, möjligtvis.
Climbing to the Moon...

#14 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 25 February 2007 - 17:46

Al Gore, möjligtvis.

Exactly!!! Det var han som sa att han hade varit på en inspelningsstudio och spelat in sin röst till nya Futurama avsnitt.

#15 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 26 February 2007 - 11:02

Ah, så man kan räkna med lite hänvisningar till An Inconvenient Truth då? Förhoppningsvis gräver dom upp miljönissen från The Problem with Popplers också.

Eller någon av hans släktingar, snarare. :D
Climbing to the Moon...

#16 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 01 November 2007 - 20:51

Ny info ang. avsnitten/DVD-releasen:
http://www.gotfutura...nders_Big_Score

As we receive more news regarding the upcoming Futurama DVD movie Bender's Big Score and some info on the three Futurama movies to follow, we'll be using this page to gather the latest information on the movies all in one place. We base this on publically available sources and exclusive information from - among others - a very trustworthy unnamed source with middle initial "X".

First off, the names of the four Futurama movies:
Bender's Big Score
The Beast with a Billion Backs
Bender's Game
Into the Wild Green Yonder

All 4 new Futurama movie DVDs are going to be released in "Glorious Widescreen" (1.78:1) with Dolby Digital 5.1 Surround Sound and will be available in both DVD and High-Definition format. Each of the feature-length movies (approximately 88 minutes) will be cut and reconfigured to be shown as four individual episodes on Comedy Central sometime after the release on DVD (date has not yet been set). The current plan states that the TV episodes are going to be in 4:3 to match the earlier episodes. All the more reason to buy the DVDs once they are available!

#17 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 04 November 2007 - 14:49

Låter klart intressant. Releasen är inte heller så långt borta vilket nog kan uppmuntra mig till ett köp. :)

#18 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 04 November 2007 - 21:18

Ett givet köp för mig! Futurama var den absolut bästa serie som animerats fram. Om man tar det absolut bästa från Simpsons, South Park, Family Guy, American Dad o.s.v så kommer det som bäst upp i Futuramas "halvbra" avsnitt.

Så bra tycker jag Futurama är, och då gillar jag endå de andra serierna jag nämnde.

Winter is Coming

#19 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 20 November 2007 - 14:02

Nu finns DVD:n att se på internetkanalen för dom som är intresserade.
Jag återkommer efter att jag sett den med kommentarer. :D

Men så länge den håller sedvanlig Futurama standard så blir det ett givet köp när den finns tillgänglig i affärerna!

#20 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 20 November 2007 - 21:43

Har precis sett Bender's Big Score och Futurama är lika bra som tidigare! Faktiskt bättre också!
Underbar story med tidsrese-tema och skämten var klockrena!

Kul var också att man fick se små lösa trådar från serien också. Som t.ex Frys hund från 2000-talet.

Ett mycket givet dvdköp! :thumbsup:

Winter is Coming

#21 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 21 November 2007 - 00:38

Ahh det var en mycket skön film och nu när man har sett den upptäcker man hur mycket man har saknat Fururama.
Jag säger som Rick Hunter ett givet dvdköp!

#22 Lilja

Lilja

Commander

• Members
  • 199 posts

Posted 21 November 2007 - 11:06

Nu finns DVD:n att se på internetkanalen för dom som är intresserade.

Dum fråga kanske men var finns internetkanalen?

Lilja

#23 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 November 2007 - 13:32

Internetkanalen = 'Illegal' nedladdning från nätet ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#24 Lilja

Lilja

Commander

• Members
  • 199 posts

Posted 21 November 2007 - 14:28

:blush: Ah, jag sa ju att det var en dum fråga :-)

Lilja

#25 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 21 November 2007 - 20:33

Såg nyss filmen och kan inte säga att jag gillade den speciellt mycket. Min kommentar från filmtipset:

Jag såg serien ganska sporadiskt och den var helt OK, men inget jag som jag verkligen fastnade för. Förväntningarna var ganska höga inför den här filmen, och tyvärr är den ingen höjdare. Handlingen är tråkig och filmen är fylld av humor som känns riktad till de allra tråkigaste av nördar. Jag kom på mig själv med att titta på klockan flera gånger, och det är aldrig ett bra tecken. En ganska misslyckad film, som knappast står sig i jämförelse med Simpsons-filmen (som inte heller var överdrivet bra). En stark två kan den få i alla fall.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset