Jump to content

Photo

Bokrea 2007

• Please log in to reply
35 replies to this topic

#1 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 26 February 2007 - 17:57

Vad är det med bokrea och julbord? Två gånger per år släpper alla hämningar och man bara kör på; 100% tunnelseende. :blink:

"Grönskande rum: krukväxter och snittblommor för alla", 21 kr, varför inte? Jag har ju en blomma, i hela lägenheten. "Kalle Kunskap Förskolan - Färg och form", en bra julklapp åt min brorsdotter om sisådär tre år. "Ventriloquist's Tale" kommer jag inte ens ihåg vad den handlar om...

Har ni kommit igång än?
Climbing to the Moon...

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2007 - 18:02

Har gjort beställning på Internet. Kommer i morgon med posten.
Men jag ska även ut på stan och kolla vad som finns. Man vet ju aldrig ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 26 February 2007 - 19:48

Har aldrig litat på Internet, stan är bättre... Internet får en att buda på prydnadskaniner på Tradera som man verkligen inte behöver. Internet gör att man köper en fallfärdig gammal Opel Corsa på Blocket till överpris. Internet lockar med fri frakt och kampanjer på bokrean... Bäst att undvika det helt och hållet.

Så, sista året nu. Blir att läsa om snittblommor (21kr herregud!) och Kalle Kunskap under 2008... ;)
Climbing to the Moon...

#4 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 26 February 2007 - 19:55

Grönskande rum: krukväxter och snittblommor för alla", 21 kr, varför inte? Jag har ju en blomma, i hela lägenheten

:lol2: bra köp :lol2:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#5 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 26 February 2007 - 20:08

Har aldrig litat på Internet, stan är bättre... Internet får en att buda på prydnadskaniner på Tradera som man verkligen inte behöver. Internet gör att man köper en fallfärdig gammal Opel Corsa på Blocket till överpris. Internet lockar med fri frakt och kampanjer på bokrean... Bäst att undvika det helt och hållet.

Så, sista året nu. Blir att läsa om snittblommor (21kr herregud!) och Kalle Kunskap under 2008... ;)

:lol2:

Du kan väl meddela om snittblomsboken är bra när du har läst den :P
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#6 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 26 February 2007 - 20:30

^^

Tack, och jo det ska jag - bara köpa vaddetnuheter, blomjord, och en sån där spade. Kommer gå fint det här. B)
Climbing to the Moon...

#7 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 26 February 2007 - 21:16

Jag har reserverat några böcker. Återkommer när jag varit och hämtat dom imorrgon.
"There once was a man from Nantucket..."

#8 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 26 February 2007 - 21:54

Jag anser att jag redan äger allt som är intressant i år, men ska nog ta en titt imorgon för säkerhets skull ;) Annars är jag inget större fan av bokrean, det känns inte som den är riktad till folk som gillar böcker...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#9 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 26 February 2007 - 22:38

På samma sätt som klädrea inte är riktat till folk som gillar byxor?

Farligt med generaliseringar, faller lätt platt. ;)
Climbing to the Moon...

#10 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 February 2007 - 01:35

Nyss hemkommen från rean med en kasse... :blush:

Blev bara facklitteratur, förutom en bok till Nisse 3. Bl a Stephen Hawking. Jag har inte läst ngt av honom tidigare. Ska bli intressant.

Kunde inte motstå kokboksavdelningen heller, föll för en av Jamie Oliver ("den nakne kocken"). Har en sedan tidigare och hans recept är lätta och smarriga.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#11 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 February 2007 - 07:33

Går du på rea utan mig Marie :P

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

Min avatar samling

#12 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 27 February 2007 - 07:42

På samma sätt som klädrea inte är riktat till folk som gillar byxor?

Farligt med generaliseringar, faller lätt platt. ;)

Jo, det är klart...det är helt klart farligt att uttrycka sig sådär. Jag brukar ju själv besöka bokrean emellanåt, men den bokhysteri som råder under den här veckan är väldigt konstig...resten av året är det ju så tyst på den här fronten ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#13 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 February 2007 - 13:20

Gick en sväng på Akademin och Åhlens. Hittade ingenting.
De jag hittade hade jag redan, köpt på bokrea för många år sen eller så var det böcker som jag kommer köpa i pocket till billigare pris.

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 February 2007 - 13:24

Jag har helt tappat intresse för bokrean. :( Den typen av böcker som jag gillar (fantasy mestadels) är ju i princip samma från år till år. Sedan å andra sidan så har jag inte så lite pengar längre så jag inte har råd och köpa dem när de kommer ut. :P Bokrean var mer aktuell för mig under skoltiden när man hade mer begränsat med tillgångar.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#15 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 February 2007 - 13:44

Nu har jag ju redan köpt lite böcker på Bokus.
Men det blir mindre och mindre intressantare böcker för varje år. Tror det är 5e gången Belgarion böckerna dyker upp på rean.

Som det ser ut nu, har jag köpt mycket böcker på rean ungefär vartannat år. Sen kanske det bara har blivit någon strö bok eller ingenting.

Edited by Georgia, 27 February 2007 - 13:44.

#16 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 February 2007 - 14:56

vart hittar man engelsk pocket på Bokus ??? har sökt och sökt , men hittar inte ?? :(

Min avatar samling

#17 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 February 2007 - 14:59

Jag tror inte bokus har indelat så, du får helt nkelt söka på den bok/kategori du är intresserad av och kolla där om den finns som engelsk och i pocket.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 February 2007 - 15:07

Dom har pocketnyheter på engelska http://www.bokus.com.....i?c_id= 20132
eller så gör du en avancerad sökning på t.ex författaren och ser till att bara UK & USA är i klickat.

#19 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts

Posted 27 February 2007 - 16:14

men den bokhysteri som råder under den här veckan är väldigt konstig...

Det är marknadsekonomi, hysteriskt och fullt naturligt... En rea är i grund och botten några dagar extra hårt kontrollerad vinstmaximering av säljaren; systematisk och skoningslös. Och tillsammans hoppar vi på kvasten med Liza till Blåkulla och festar med den senaste Augustprisvinnaren.

Skulle inte vilja ha det på något annat sätt. :P

Den typen av böcker som jag gillar (fantasy mestadels) är ju i princip samma från år till år.

Jo tyvärr... Har haft vissa funderingar på att börja gneta mig igenom Terry Brooks, men som sagt, dyker väl upp nästa år också.
Climbing to the Moon...

#20 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 27 February 2007 - 17:30

Jag tror inte bokus har indelat så, du får helt nkelt söka på den bok/kategori du är intresserad av och kolla där om den finns som engelsk och i pocket.

Aha , det var ju tråkigt eftersom jag använder internetbokhandlen som en vanlig affär , jag kållar titler i min kategori osv.Bokus är då inte för mig :)

Min avatar samling

#21 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 27 February 2007 - 19:09

Vad du kan försöka är en avanceras sökning, där du "bara" anger utgivningsland UK/US och en kategori.

Som den här med SF & Fantasy med utgivningland US/UK)

fqq5BYam.jpg

#22 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 27 February 2007 - 21:26

Då har man kommit tillbaka efter lite shopping och bokrean.

Detta blev resultatet:

Jan Mårtensson - Guldmakaren-Häxmästaren (mestadels pga min nyfunna fascination för 1700-talet)
Stefan Einhorn - Konsten att vara snäll (boken ska tydligen vara väldigt bra och handlar om ett av mina favvoämnen)
Owe Wikström - Ikonen i fickan-Om yttre och inre resor(jag har ingen aning om vad boken handlar om, jag blev bara intresserad av den)
Jack M. Driver - Freemasonry Illustrated History of the Once Secret Order(kul att se vad människor som inte är medlemmar tror att det handlar om)

#23 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 February 2007 - 21:58

Såg Freemasonry-boken och tänkte på dig Aztec. ;) Men jag köpte den inte.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#24 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 27 February 2007 - 23:13

Såg Freemasonry-boken och tänkte på dig Aztec. ;) Men jag köpte den inte.

Jag har redan läst halva boken och kan säga att författaren tycks ha större insikt än man först tror. Fruktansvärt intressant bok.

#25 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 28 February 2007 - 08:44

Tack för länken XC , men har ni set vilka prisar på dessa böcker :blink:

F.ex

Damned

av Blackwood, Algernon
Hardback. Indypublish.Com,Us, UK, 2004 (ISBN 9781414291963).

Skickas normalt inom 26-40 arbetsdagar.
819:-

Min avatar samling