Jump to content

Photo

va sägs om att bilda en scifi klubb?

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 Jonte

Jonte

Cadet First Year

• Members
  • 3 posts
  • Interests:scifi va annars? hehe

Posted 10 March 2007 - 15:35

ddet verkar som det finns många sci-fi anhängare, så varför inte starta en klubb eller ett sällskap? internet i all ära men det kan va trevlig o träffas i irl. ja tänkte först o främst på Gnesta trakten där ja sj bor. nå va säger ni ,som bor i o runt gnesta? Hör av er!

#2 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 10 March 2007 - 16:18

Den stora populationen här på forumet återfinns antingen i Örebro eller Göteborg, så det är väl störst chans att få ihop något där.

Gnesta vet jag inte ens var det ligger. Min 4:a i Geografi i skolan känns välförtjänt ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#3 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 10 March 2007 - 16:25

är det inte i stockholm? :unsure:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 March 2007 - 16:35

Gnesta ligger några mil söder om Södertälje och det finns säkert massor av medlemmar som bor just i de trakterna. :P

Nej, jag ska vara snäll. Det här forumet är ju en sorts klubb, någon inre cirkel i den klubben vet jag inte om det finns intresse för, men det är ju upp till de enskilda medlemmarna i så fall. Att ha SFN-träffar är ju alltid trevligt. Dock är det inte lätt att få folk att resa kors och tvärs över hela landet för den sakens skull. Men försöka går ju alltid. Och i Stockholm-trakten borde det inte vara alltför svårt att få ihop några medlemmar tycker jag. :)

I juni kommer Peak hit ner till Göteborg igen och då tänkte jag försöka ha en grillfest igen, som vi hade för två år sedan. Men det tar vi lite längre fram och i en annan tråd. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#5 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 10 March 2007 - 16:36

Min gissning också, GG.

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 10 March 2007 - 16:50

Gnesta känns t.o.m för långt borta för mig

Winter is Coming

#7 Thinice

Thinice

Captain

• Members
  • 567 posts
  • Interests:Sci-fi i alla dess former, historia (1700-talet, Hellenism, möbeldesign), musik, hockey givetvis...

Posted 10 March 2007 - 17:29

Som tidigare nämnt, Gnesta ligger ju bara en timme bort från Storstockholm, så om du jobbar på flitigt ska det nog inte vara några problem att hitta lite människor. Men vad som verkligen skulle behövas är något för Norr- och Västerbotten... Det närmaste man kommer just nu i Luleåtrakten är väl Finska föreningen, men där ligger fokus mer på att virka grytlappar. Och prata finska.

Är inte så säker på att tanterna skulle ställa upp på en Alien marathon.

Edited by Thinice, 10 March 2007 - 17:34.

Climbing to the Moon...

#8 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 10 March 2007 - 20:19

Att ha SFN-träffar är ju alltid trevligt. Dock är det inte lätt att få folk att resa kors och tvärs över hela landet för den sakens skull. Men försöka går ju alltid. Och i Stockholm-trakten borde det inte vara alltför svårt att få ihop några medlemmar tycker jag. :)

Vilket föder idén om någon slags "fest" för de forumanhängare som vill det. Jag ser framför mig något i stil med de årliga fester som anordnats på communitys som Helgon m fl. Sådant borde locka en del människor om det hålls 1-2 ggr om året inbillar jag mig...
Om det sedan finns något intresse för att träffas över huvud taget låter jag vara osagt!
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#9 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 10 March 2007 - 20:36

I Örebro borde det inte vara ngt större problem att få ihop en träff tycker jag. Ni är så många på The Dark Side. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#10 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 10 March 2007 - 20:42

Jag har inget emot att träffa andra medlemmar från forumet. Men det är mest fråga om avstånd och om ekonomin tillåter att åka iväg.
De gånger jag träffat andra medlemmar här i från har jag liksom slagit 2 flugor i en smäll ;) (eller bara haft tur att springa på en på stan).
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#11 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 10 March 2007 - 20:53

Jag håller mig nog till att snacka med folk på forumet, ingen klubb för mig, tack. Däremot skulle jag inte ha något emot att träffa några SFN-älgar nån gång, man har ju liksom hängt här dagligen i snart tre år. Känns som att jag känner många här bättre än vad jag nånsin kommer lära känna mina korridorsgrannar ;) Jag gillar att det forumet är ganska litet, man lär ju känna alla SFN-missbrukare bättre då, och jag tycker faktiskt att ni är riktigt trevliga. Om det inte var så hade jag inte återvänt gång på gång. Men som sagt, ingen klubb för mig och absolut inte något (hemligt) sällskap. Inte förrän jag har mina superkrafter i alla fall ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#12 Tom_Hell

Tom_Hell

Senior Commander

• Members
  • 300 posts
  • Interests:Kiss, Star Trek, Spel, Film, Sci-Fi, Fantasy

Posted 11 March 2007 - 03:42

I Örebro borde det inte vara ngt större problem att få ihop en träff tycker jag. Ni är så många på The Dark Side. ;)

Du menar The ONLY Side?

Jag håller mig nog till att snacka med folk på forumet, ingen klubb för mig, tack. Jag gillar att det forumet är ganska litet, man lär ju känna alla SFN-missbrukare bättre då, och jag tycker faktiskt att ni är riktigt trevliga. Om det inte var så hade jag inte återvänt gång på gång. Men som sagt, ingen klubb för mig och absolut inte något (hemligt) sällskap. Inte förrän jag har mina superkrafter i alla fall ;)

Hmm, SFN-forat "litet"? Jag är van vid betydligt mindre forum. Jag har varit medlem i 4 månader nu och tycker fortfarande att det känns förvirrande stort att få grepp om. Både vad det gäller ämnen och inläggsskrivare... Och du, superkrafter får man just i hemliga sällskap! :rolleyes:
"Var får US Gold alla galna namn till spel ifrån? Jo, varje gång ett obetitlat spel dyker upp håller de en företagstävling med ett lämpligt pris. Det var så Psycho Pigs UXB fick sitt namn, och priset var ett kilo prima bacon."
/Nyhetstext i den engelska tidningen Crash, nr 57 1988

--> Retroguiden - ger dig mervärde på dina gamla spel

#13 blodeuedd

blodeuedd

Captain

• Members
  • 419 posts
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 15 March 2007 - 16:54

Jag bor verkligen för långt borta för att träffa någon, synd
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#14 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 15 March 2007 - 18:13

Äh, super85 är väl från Finland? Hur stort kan Finland vara? ;)