Vad hände med Spider-mans dotter?
Posted 20 March 2007 - 18:25
Snälla, jag blir tokig!
Posted 20 March 2007 - 19:54
Posted 20 March 2007 - 21:03
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 20 March 2007 - 21:24
Posted 20 March 2007 - 21:30
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 March 2007 - 22:08
Green Goblin kidnappade Peters nyfödda dotter och fick läkarna att berätta att hon var död. Efter det fick man se en massa scener där en kedjerökande kvinna hade hand om någonting åt Green Goblin som låg i en spjälsäng. Han blev mördad av Geen Goblin men han precis berätta för Peter att May lever. (Dottern hette May också)
Peter ger sig av till Norman Osborns villa och hittar faster May.
Det sista man ser av hans dotter är att Green Goblin sekten (De silver färgade snubbarna, en av dem åkte med Judas) hade henne men Kain, Peters psykopatiska klon, dödade dem och tog barnet och hoppade iväg.
Nu säger de att Kain är död men det är inget de har visat.
Hela grejen ingick i ett floppat försök att få tillbaka Peter till sitt ursprung. De fixade så han inte var en klon längre (Trots att det gick mot all logik), de dödade Ben Riley (Som de bittert har ångrat sedan dess) snabbt och hafsigt och gjorde sig av med Mary-Jane i några år.
Men när det sedan visade sig att fans ville ha tillbaka Mary-Jane, ville ha Ben Riley osv så försökte de lappa hop det.
Just nu är serierna rätt mycket där de var efter Klon serierna med att Peters liv har totalt förändrats, de har fast slagit hans ålder som 26 och ändrat hans tillvaro.
Så, nu väntar bara vi fans på att ytligare en idiot ska komma och försöka ändra tillbaka allt till ursprunget och göra Peter yngre igen. Undrar vad de ska hitta på den här gången? Kanske att Peter vaknar upp, hittar Mary Jane i dushen och får veta att allt som har hänt de senaste åren var en dröm?
Personligen väntar jag bara på att någon ska vara modig nog att ta upp det med hans dotter igen och återföra henne i serierna. För oss har det gått många år men i serierna har det bara gått ett par år. Klon sagan hände när han var 21 eller 22 och 1 år senare kom hela fiaskot med faster Mays återkomst. Så hans dotter borde vara 3 år gammal.
Varför inte om ett par år göra en serie där Kain blir hittad och mördad av Green Goblin, socialen tar May och Peter får slåss mot honom för att skydda det barn som sedan visar sig vara hans? Typ.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 20 March 2007 - 22:12
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 20 March 2007 - 22:22
Sen var den ökända historien Sins Past först tänkt som att det skulle handla om Peters barn med Gwen, inte att Gwen hade barn med Norman. Usel idé.
Det där du skriver om att allt som har hänt de senaste åren var en dröm skulle då inte jag ha något emot i alla fall. Så mycket har varit fel på serien på sistone...the Other, att han inte längre har en hemlig identitet, medlemskap i Avengers...ja du milde.
Posted 23 March 2007 - 18:38
Helt okej sammanfattat, Crusader, men jag har då inte hört eller märkt att Marvel skulle ha fått ångra att de tog död på Ben Reilly. Snarare sopade de det mesta av klonsagan under mattan som sagt, barnet, Ben Reilly (Mark Millar nämnde Ben i sin MK Spider-Man, det var första gången på många år). Barnet var i sig bara ett sätt att få "den gamle" Peter ur vägen, låta han dra sig tillbaka i Portland med MJ och dottern medans Ben Reilly skulle vara den riktige Peter då. Men det slog tillbaka som tidigare nämnts.
Sen var den ökända historien Sins Past först tänkt som att det skulle handla om Peters barn med Gwen, inte att Gwen hade barn med Norman. Usel idé.![]()
Det där du skriver om att allt som har hänt de senaste åren var en dröm skulle då inte jag ha något emot i alla fall. Så mycket har varit fel på serien på sistone...the Other, att han inte längre har en hemlig identitet, medlemskap i Avengers...ja du milde.
Personligen så gillar jag att Spider-Man är med i New Avengers. Sen det med hans identitet, kanske en dålig sak, men Marvel verkar vilja att dåliga saker ska hända sina karaktärer nuförtiden. Försvinner Mary Jane helt i snar framtid så hoppas jag att lilla May kommer tillbaka så man kan få se Peter kämpa som en ensam jagad förälder som råkar vara superhjälte med kanske tillfälliga hemliga identiteter och hjälp till barnpassning av New Avengers ibland. Peter är ung och att ha ett litet barn själv, det är vad jag kallar för mycket ansvar med tanke på vilken situation han är i om MJ försvinner. Behöver inte få Peter att verka ännu äldre, osäkerhet som ung förälder och hur han är mot barnet kan vara intressant.
Posted 23 March 2007 - 19:02
Spider-Man har alltid handlat om motgångar, men också om Peter Parkers privatliv. Fast nu har han ju inget privatliv längre, i och med att hans identitet är känd. Marvel har skrivit in karaktären i ett hörn.
Och barnet får du nog tyvärr glömma. Den officiella förklaringen är än så länge att dottern var dödfödd.
Posted 23 March 2007 - 22:06
Marvels officiella förklaring har mer hål än en Wästgötakloster ost. Jag skulle vilja se dem försöka förklara bort de sidorna.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 March 2007 - 22:10
Posted 23 March 2007 - 22:12
Spider-Man har förändras och fortsätter att förändras. Jag är inte helt säker på om jag gillar biten med identiteten heller eller vart Marvel kommer att föra honom, men jag tycker det är intressant och hoppas på spännande läsning och så undrar jag hur lång tid det tar innan Marvel gjort honom mer normal igen, om på ett bra tag.
Sen det jag skrev om hans dotter, det kvittar hur trolig min ide är, jag tror på den och skulle själv kunna tänka mig använda den om ingen annan vill. Ganska liten chans att jag någonsin skriver Spider-Man dock, men jag kan göra något helt eget med det i värsta fall.
Posted 23 March 2007 - 22:43
Jag tycker bara det är tråkigt att de för Spider-Man så långt ifrån vad karaktären är. Allt som gjorde att han från början skilde sig från andra superhjältar är som bortblåst i serien, han är så mycket mindre intressant nu än någonsin förut. Och jag har alltid varit ett stort fan av Spindelmannen. Jag undrar bara att om DC klarar av att låta sina största hjältar, t. ex Batman och Superman, vara så trogna sitt ursprung och ändå sälja serier, varför klarar inte Marvel av det? Och varför låta en kille som JMS eller för den delen Bendis skriva Spider-Man, som verkar trivas så lite med karaktären att de ändrar friskt enligt egna nycker?
Till sist var det inte meningen att kritisera din idé.
Jag menade bara att Marvel inte verkar ha något intresse av att följa upp det där.
Posted 23 March 2007 - 23:10
Sedan tycker jag inte heller att han och Wolverine känns som en i gruppen och jag tror att det är meningen. Peter har vid flera tillfällen diskuterat hur svårt det är att jobba i grupp och många gånger gör han sig egen grej.
Wolverine skulle jag bara säga är hedersmedlem för han kör helt sitt eget race. Ända orsaken han gör som de säger är för att han känner för det, men anser han sin lösning bättre så gör han den istället. Dessutom har nog Wolverine blivit lite försoffad vilket jag tycker är komiskt.
Men så var det med X-Men också, Wolverine har aldrig varit riktigt en X-Man. Han har mäst hängt med. Så känns det här också.
Ang. Ben Reilly så nämdes han en del före MK också men som du sa, det var tyst under många år. Att Marvel fick ånga sig menade jag att Ben Reilly visade sig populärare än de trodde. Det var riktigt längesedan nu men jag vill minnas en massa protester runt hans död samt att tidningsförsäljningen sjönk en hel del. Uppenbarligen ville Marvel verkligen sopa honom ordentligt under mattan för det tog en lååång tid innan de vågade smyga in honom i serierna.
Nu väntar väl de flesta på att han ska återvända på riktigt för det är vibbarna som känns lite med tanke på hur mycket Ben Reilly nämnts i både Spider-Man och Ultimate Spider-Man. Själv, än hur mycket jag älskar Ben Reilly (Han var min absoluta favorit), så hade hans återkomst känts fel för att Peter Parker har haft en "bror" som blev mördad av Green Goblin ger en extra kick till hans sorgliga historia, speciellt nu när de vågar använda sig av det.
Och även OM han återvände så hade det snart sopats bort, lika klantigt som Gwen Stacys återkomst. (Ännu en sak som Marvel verkar ha glömt, att det finns en Gwen Stacy klon med alla hennes minnen där ute)
Det där men Gwens barn var uppenbarligen Peters. Och beslutet att de INTE fick vara det kom väldigt hastigt. Annars hade de aldrig designat så att sonen var en exakt kopia av Peter. De tillochmed lade in att Peter aldrig hade sex med Gwen trots vi vet att det inte stämmer.
Det rätt mycket sabbade en, som kunde ha blivit en riktigt bra historia och gjorde den till skit istället. Plus att de smutsade ner Gwens minne och gjorde henne till att varit otrogen med en gammal gubbe.
Hela den där storyn är, enligt mig, inte existerande. Det är nåt av Osborns sjuka expriment för att sabba för Peter... iallafall i min egen fantasi.
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 23 March 2007 - 23:32
Själv håller jag inte med. Jag tycker aqtt Spider-Man forfarande är Spider-Man och jag tycker att förändringarna har lett till bra nya saker. Det gammla kändes väldigt urvattnat. Och så jag ser det så är en karaktär mer än miljön. Jag tycker inte att Spider-Man är Spider-Man för att han är en ensam varg, har hemlig identitet, hans kläder eller bygger sina egna nätskjutare. De sakerna tycker jag är oviktiga. Jag tycker själva karaktären, Peter Parker, ÄR Spider-Man. De andra är bara tillsatser.
Sedan tycker jag inte heller att han och Wolverine känns som en i gruppen och jag tror att det är meningen. Peter har vid flera tillfällen diskuterat hur svårt det är att jobba i grupp och många gånger gör han sig egen grej.
Wolverine skulle jag bara säga är hedersmedlem för han kör helt sitt eget race. Ända orsaken han gör som de säger är för att han känner för det, men anser han sin lösning bättre så gör han den istället. Dessutom har nog Wolverine blivit lite försoffad vilket jag tycker är komiskt.![]()
Men så var det med X-Men också, Wolverine har aldrig varit riktigt en X-Man. Han har mäst hängt med. Så känns det här också.
Ang. Ben Reilly så nämdes han en del före MK också men som du sa, det var tyst under många år. Att Marvel fick ånga sig menade jag att Ben Reilly visade sig populärare än de trodde. Det var riktigt längesedan nu men jag vill minnas en massa protester runt hans död samt att tidningsförsäljningen sjönk en hel del. Uppenbarligen ville Marvel verkligen sopa honom ordentligt under mattan för det tog en lååång tid innan de vågade smyga in honom i serierna.
Nu väntar väl de flesta på att han ska återvända på riktigt för det är vibbarna som känns lite med tanke på hur mycket Ben Reilly nämnts i både Spider-Man och Ultimate Spider-Man. Själv, än hur mycket jag älskar Ben Reilly (Han var min absoluta favorit), så hade hans återkomst känts fel för att Peter Parker har haft en "bror" som blev mördad av Green Goblin ger en extra kick till hans sorgliga historia, speciellt nu när de vågar använda sig av det.
Och även OM han återvände så hade det snart sopats bort, lika klantigt som Gwen Stacys återkomst. (Ännu en sak som Marvel verkar ha glömt, att det finns en Gwen Stacy klon med alla hennes minnen där ute)
Det där men Gwens barn var uppenbarligen Peters. Och beslutet att de INTE fick vara det kom väldigt hastigt. Annars hade de aldrig designat så att sonen var en exakt kopia av Peter. De tillochmed lade in att Peter aldrig hade sex med Gwen trots vi vet att det inte stämmer.
Det rätt mycket sabbade en, som kunde ha blivit en riktigt bra historia och gjorde den till skit istället. Plus att de smutsade ner Gwens minne och gjorde henne till att varit otrogen med en gammal gubbe.
Hela den där storyn är, enligt mig, inte existerande. Det är nåt av Osborns sjuka expriment för att sabba för Peter... iallafall i min egen fantasi.
Ja, nu är saker omkring kanske inte oviktiga, men visst är Peter Parker i centrum. Nu missar man däremot att han har ett vanligt privatliv och dessutom känns beslutet att avslöja sin hemliga identitet inte alls som något Peter skulle göra tvärtom. Vad har hänt när skurkar har fått reda på vem han är förut? Ja, kolla bara på hur det gick för Gwen eller alla gånger MJ har blivit hotad.
Wolverine passar i alla fall mycket bättre in i X-Men än Avengers. Det är hans familj, även om han smiter iväg på soloäventyr då och då så har han t. ex haft en mentorroll till både Kitty Pryde och Jubilee. Så jag håller inte med att han mest har hängt med där. Professor Xavier är någon Logan känner en stor lojalitet till, och dessutom har han vänner som t. ex Kitty Pryde och Nightcrawler i gruppen. Det verkar inte finnas någon i Avengers han är särskilt förtjust i. Nej, Bendis skriver en väldigt ytlig Wolverine, har inget grepp om karaktären alls.
Det där med klagomål efter att Ben Reilly dog ska man nog ta med en nypa salt. Det "hörs" alltid mer på internet och det är inte alltid alla får sin röst hörd. Det lär ha varit fler som bara tyckte klonsagan var dum och var nöjda med att Peter var Spider-Man igen.
Det finns många historier nu som jag helst skulle vilja glömma bort. Sins Past, the Other, helst medlemsskapet i Avengers också. Men nu är det som det är. Marvel har skrivit in sig i ett hörn med Spider-Man nu. Att det gamla skulle vara urvattnat är mer en fråga om att de inte har haft tillräckligt bra manusförfattare på flera år. Det är en karaktär som man kan göra mycket spännande med om man bara vill eller kan. Man behöver inte gå så mycket längre än till filmerna för att se det.