Jump to content

Photo

Speed Racer

• Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 April 2007 - 09:06

Susan Sarandon and John Goodman are in negotiations to play the parents of Emile Hirsch in "Speed Racer," the live-action version of the anime cartoon being directed by Larry and Andy Wachowski. Based on the classic 1960s series that was created by anime pioneer Tatsuo Yoshida and retooled for North American audiences, "Speed" follows the adventures of young race car driver, Speed (Hirsch), and his quest for glory in his thundering, gadget-laden vehicle Mach 5. Sarandon's character is the backbone of the family as well as the Mach 5 Go Racing Team.

Källa: The Hollywood Reporter.

Edited by Georgia, 15 April 2008 - 18:26.

Support your local search and rescue unit - get lost.

#2 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 23 November 2007 - 17:01

Dags att lyfta fram denna tråd lite.

Filmens hemsida

Empire online

It's going to be all green screen

Maybe we were left out of a memo somewhere, but until we spoke to Emile Hirsch recently we were under the impression that Speed Racer, the Wachowski brothers' adaptation of the cult cartoon about a boy who wants to be the best racing driver in the world, was going to using green screen elements for its reportedly groundbreaking racing sequences, but using old fashioned sets and props for much of the rest of movie. We'd heard rumours that much of it would be filled in later (John Mathieson, who was Director of Photography on Gladiator, apparently turned down the chance to shoot this because of the glut of green), but no concrete confirmation that it was taking the full 300 approach.

"Nope, it's all green screen," Hirsch told us. "There were no sets, just us and the green background. I haven't seen anything of it finished yet, there was a lot of trust [in the Wachowskis] involved. It's going to be crazy. Was the monkey real? Yes."

The Warner Bros. release, hitting theaters on May 9, also stars Christina Ricci, Matthew Fox, Susan Sarandon, John Goodman, Kick Gurry, Paulie Litt, Roger Allam, Ji Hoon Jung, Melvil Poupaud, Richard Roundtree and Christian Oliver

Är det någon mer än jag som har sett animen som denna live-action film baseras på?

Edited by Corto Maltese, 23 November 2007 - 17:03.

#3 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 23 November 2007 - 17:16

Är det någon mer än jag som har sett animen som denna live-action film baseras på?

Jag har ett vagt minne av att jag kanske såg något avsnitt av originalserien omkring 17 år sedan, annars kommer jag ihåg 90-talsversionen.

#4 Corto Maltese

Corto Maltese

Lieutenant Commander

• Validating
  • 160 posts

Posted 23 November 2007 - 17:22

Jag har sett en del spridda avsnitt av originalserien och dom minnen jag har av den upplevelsen finns fortfarande kvar. Vet du om den finns tillgänglig på dvd? Förslagsvis då med engels tal eller taxt.

Sedan såg jag nästan alla avsnitt av serien som kom 94 eller var det 93 kanske? Och den var också bra.

På live-action filmen har jag rätt små förväntningar, jag hoppas det blir bra men jag känner mig lite skeptisk. Jag blev så besviken av live-action filmningen av Inital D så jag sänker mina förväntningar på liknande projekt.

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 December 2007 - 15:14

USA Today har 8 bilder från filmen. Ska jag vara ärlig så tycker jag att den visuella stilen på bilderna är :urk:

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 December 2007 - 15:19

Bilderna gav ju knappast mersmak. Men jag väntar nog på trailern innan jag sågar den helt. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 December 2007 - 15:22

Samma här. Det finns fortfarande hopp. Lite skeptisk är jag efter den artikeln som CM postade om att hela filmen kommer filmas med green screen. Det behöver per automatik inte betyda att det blir dåligt men jag har lite svårt för den tekniken när den används så mycket som i det här och många andra fall.

Ännu mer skeptisk är jag till att man filmatiserar anime och manga. Det brukar sällan bli speciellt bra med live action filmatiseringar.

Edited by Cartman, 06 December 2007 - 15:23.

#8 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 07 December 2007 - 12:41

Trailer.. :D

http://www.cinematic...-racer-trailer/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#9 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 December 2007 - 14:40

Oki, det såg ju lite bättre ut än att bara se stillbilder. :)

Det finns alltså fortfarande hopp... :lol:

Trailern finns även att se i HD via denna länk

Edited by Cartman, 07 December 2007 - 14:45.

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 December 2007 - 17:36

Tack Carty, håller på och ladda ned den nu.

Edit:

Trailern är avgjort mer lovande än bilderna som postades här om dagen. :) Men jag är inte riktigt 100% på om det här är en film för mig ännu. :)

Edited by XC, 07 December 2007 - 19:41.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 December 2007 - 17:47

Jag vet inte heller om det är någon film för mig. Det ser bra ut men det är mycket som ser bra ut och som sedan inte har något som helst innehåll när det väl kommer till kritan.

Jag snappade upp detta från dvdforum.nu och postar det här också. Har dock inte kollat alla om dom funkar. :)

http://raincloud.war...r_trlrf1_56.asx

http://raincloud.war..._trlrf1_100.asx

http://raincloud.war..._trlrf1_300.asx

http://raincloud.war..._trlrf1_500.asx

http://pdl.warnerbro...er_trlrf1_56.rm

http://pdl.warnerbro...r_trlrf1_100.rm

http://pdl.warnerbro...r_trlrf1_300.rm

http://pdl.warnerbro...r_trlrf1_500.rm

http://raincloud.war...rlrf1_qt_56.mov

http://raincloud.war...lrf1_qt_100.mov

http://raincloud.war...lrf1_qt_300.mov

http://raincloud.war...lrf1_qt_500.mov

asx = Windows Media Player

rpm = Real Player

mov = Quicktime Movie

Edited by Cartman, 10 December 2007 - 17:50.

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 December 2007 - 13:30

Poster

Posted Image

#13 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 March 2008 - 12:11

Två nya internationella trailers. (Tack till XC!) :)

Trailer 1
Trailer 2

Edited by Cartman, 13 March 2008 - 17:46.

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 13 March 2008 - 12:32

En till trailer finns att se via movies.yahoo.com

Edited by Cartman, 13 March 2008 - 12:32.

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 19 March 2008 - 19:29

Fyra nya och läckra posters.

Poster 1
Poster 2
Poster 3
Poster 4

Allt från movies.yahoo.com

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 19 March 2008 - 19:51

Om inte annat så verkar det bli en färgglad film. :P Snygga posters.

Den behåller dock 'se om man får möjlighet gratis'-statusen för mig. :)

fqq5BYam.jpg

#17 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 19 March 2008 - 22:18

Den här filmen verkar ju kunna suga rätt ordentligt men Emile Hirsch är grym så jag håller tummarna för att den ändå blir hyfsad. Det är han värd, den käre Emile :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 March 2008 - 11:54

Jag lär också se filmen förr eller senare, dock är det inget jag kommer gå och se på bio.

#19 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 March 2008 - 13:59

Lite nya bilder når oss via First Showing.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#20 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 13 April 2008 - 19:07

Cinematical meddelar att Warner bros släppt en ny internationell trailer för filmen på den officiella hemsidan. Den är avsevärt mycket bättre än de tidigare. Visuellt så börjar jag faktiskt gilla intrycket av filmen, och den nya trailern ger en lite bättre inblick i den tillhörande storyn. Fortfarande inget som jag vrålar 'jaaaaaa' hela vägen till bion över, men jag ser den nog om jag får chansen.

Här är nedladdningslänkarna så ni slipper leta (zippad quicktime):
Ladda ned 480p versionen.
Ladda ned 720p versionen.
Ladda ned 180p versionen.
Ladda ned iPod versionen.

BTW, för de QT allergiska så bör trailern även komma upp på Trailer Addict. Där finns även två intervjuer och en featurette:

Speed Racer Matthew Fox Interview - Trailer Addict
Speed Racer Emile Hirsch Interview - Trailer Addict
Speed Racer Esurance Featurette - Trailer Addict

Edited by XC, 13 April 2008 - 19:10.

fqq5BYam.jpg

#21 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 16 April 2008 - 01:59

4-minuterstrailer.. :D

http://www.slashfilm...-movie-trailer/

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#22 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 16 April 2008 - 06:48

Handlingen verkar ju föga intressant, men att döma av trailern så verkar den rätt så snygg iaf. Ser ju väldigt mycket ut som en tecknad film :) Jag antar att det är en typisk familjefilm, med fokus på smågrabbar. Men vem vet, om den är bra kanske den kan locka en äldre publik också. Vi får vänta och se helt enkelt :)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#23 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 22 April 2008 - 20:55

Någon som är intresserad av en recension baserad på en förhandsvisning?

Greynolds Park Challenges SPEED RACER And Speed Wins!! -- Ain't It Cool News

My man Greynolds Park sent in some thoughts on SPEED RACER shortly after attending a screening of the film. Due to his enthusiasm for the movie, I should probably say that I know Greynolds...he is not a plant & has nothing to do with this film.

(Jo - du får klicka för att läsa själva utlåtandet...)

Edited by XC, 22 April 2008 - 20:55.

fqq5BYam.jpg

#24 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 23 April 2008 - 12:38

Jag tycker at det på det hela ser :urk: ut. Jag har lite svårt för filmern som helt eller till stor del är inspelat mot en green/bluescreen. Jag tycker helt enkelt inte att det ser speciellt realistiskt ut i många filmer. Jag kan tänka mig att ge den här filmen en chans om jag får möjlighet till det gratis.

#25 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 26 April 2008 - 08:10

Go Speed Racer Go Music Video! « FirstShowing.net

This has got to be one of the catchiest theme songs ever! Warner Brothers has released the official music video for the newly revamped version of the Go Speed Racer Go theme song as performed by Ali Dee and the Deekompressors. It's a 3-minute video that features a lot of the greatest moments of the movie, so be warned, there are a lot of spoilers, but at least it's one of the coolest music videos you'll see. I'm hoping this will get a few of you much more excited for Speed Racer because it definitely keeps the excitement up. Check it out below!

URL: http://www.onlineflv...er-musicvid.jpg

Thanks to MySpace for originally debuting this. What I love about this music video, because we never usually mention them, is that it really captures the complete essence of the movie. It's fun, it's family friendly, yet it's energetic and the car scenes are incredible - and this video shows you that! This is probably one of the best examples of what you'll see in theaters on May 9th. I hope you enjoy this song and video as much as I did!

Speed Racer is written and directed by Larry and Andy Wachowski, directors of the Matrix trilogy and producers of V for Vendetta. The movie is based off of the Japanese manga and anime series originally known as Mach GoGoGo that first debuted in the 1960s. Speed Racer hits both regular and IMAX theaters this summer on May 9th - be there!

Jag.Hatar.Låten. :P

Edited by XC, 26 April 2008 - 08:34.

fqq5BYam.jpg