Jump to content

Photo

Star Trek

• Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 25 April 2007 - 14:21

Information

Star Trek The Next Generation: The Space Between

"The six-issue miniseries, Star Trek: The Next Generation: The Space Between, begins by setting the scene during the first year of the Enterprise-D's mandated mission to explore strange new worlds, seek out new life and new civilizations, boldly going "where no one has gone before."

Star Trek Klingons: Blood Will Tell

"An exciting new series looking at some of the most famous encounters between the United Federation of Planets and the Klingon Empire—from the Klingon perspective! First up, an unsteady peace breaks out into full-scale war after a Klingon cruiser is destroyed by the Federation starship Enterprise. How will the Klingons respond? How do you say "swift and blinding violence" in Klingon?"

Star Trek Year Four

"Up first, Captain James T. Kirk and the crew of the Enterprise discover the Strand, the multi-planet construct of a dead civilization, run by a brilliant genetic scientist who's obsessed with repopulating it. When Kirk discovers the scientist's secret, his creations revolt, forcing Kirk to make a hard decision and pushing the Enterprise into the crossfire!"

Omslag plus seriesidor

Källa där jag fann den första informationen om detta project.

=== ===

Om jag ska vara ärlig så hade jag som trekker inte alls hört talas om detta *ställer mig i skamvrån*
Men jag är imponerad av det jag läst och det jag hittills har set, tror bestämt att jag ska antingen köpa lösnumren eller vänta tills dom kommer samlade i ett album.

Det som verkar intresssantast för mitt vidkommande är utan tvekan Star Trek Klingons: Blood Will Tell, men jag är sugen på att kolla närmare på dom andra också.

Någon mer som finner detta intressant? :)

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 25 April 2007 - 18:16

Visst låter det lite intressant. Det är ju Star Trek trots allt.

Winter is Coming

#3 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 25 April 2007 - 18:42

De publicerar till och med en upplaga av Blood Will Tell på klingonska! Snacka om nördgasm! :P

Fast teckningarna i TNG-serien ser inte så värst snygga ut.

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 April 2007 - 12:16

Kan hålla med om att en del av teckningarna har minst sagt skiftande kvalite. Hoppas att detta vägs upp av en bra story istället. Givetvis blir det ju bäst om alla komponenter är 100% bra men det har hänt flera gånger att jag läst en rätt dåligt tecknad serie men trots allt gillat den för att storyn är grym. :)

#5 TFels

TFels

Svarta hålet i galaxens centrum

• Moderator
  • 2,975 posts
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 April 2007 - 14:11

Det kan också vara så att bilderna inte är så bra just som teckningar, men desto bättre som serieteckningar. Det visar sig när man läser serien, om det är flyt i läsandet.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 April 2007 - 15:47

Exakt. Det finns ju serier där teckningarna nästan är som konst men det går trots det att läsa serien och uppskatta den. Motsatsen finns ju också, där teckningarna är oerhört fina men det kvittar eftersom handlingen är så dålig att man inte gillar den för det.

Är det någon som vet hur länge sedan det egentligen är som det nyproducerades Star Trek serier? (räkna då bort Star Trek Manga)

Finns det någon komplett tidslinje för när dom olika Star Trek serierna utspelar sig, liknande den här? dock ska den inte beröra den svenska utgivningen utan dom engelskspråkiga tidningarna.

Edited by Cartman, 27 April 2007 - 15:55.

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 April 2007 - 13:06

En till miniserie på 6 nummer är tydligen på gång.

Star Trek Alien Spotlight Release i September för första numret.

"The series that will shine the spotlight on some of the most beloved, revered and feared alien races from the Star Trek universe. Scheduled for the first round of Alien Spotlight are:

o Vulcans-written by Rick Remender (Fear Agent)

o Gorn-written by Scott and David Tipton (Star Trek: Klingons: Blood Will Tell)

o Borg-written by Steve Niles (30 Days of Night)

o Andorians-written by Paul D. Storrie (Justice League Unlimited)

o Orion Slave Women-written by Dan Taylor (Hero Happy Hour)

o Romulans-John Byrne (The Man of Steel, Next Men)"

Flera av författarna är IMO riktigt, riktigt bra och om dom bara kan återskapa den rätta ST känslan så kan det blir hur bra som helst. :)

Källa: http://trekweb.com/a...ans-Comic.shtml

Samt: http://forum.newsara...ad.php?t=110096

#8 Darth Sidious

Darth Sidious

Commander

• Members
  • 251 posts

Posted 21 July 2008 - 11:49

Har samlat på mig en hel del innan jag under helgen började läsa. Gillar det jag ser och läser, mest imponerade är jag faktisk av handlingen och det känns extra bra då en serie kan vara hur snygg man kan önska sig men trots det vara värdelös på grund av avsaknad av en bra handling. Har är förvisso teckningarna klart godkända men det viktigaste, handlingen står för den bästa biten. Hoppas det ges ut mycket i den här omgången.

#9 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 05 August 2008 - 22:42

Slänger in den här nyheten här i stället för att skapa en ny tråd.

TrekToday - Star Trek: The Complete Comic Book Collection
For the first time, a complete collection of all the Star Trek comic books released from 1967 through 2002 will be available on one DVD set.

As reported by TrekMovie.com, Graphic Imaging Technologies will release Star Trek: The Complete Comic Book Collection on September 1.

Star Trek: The Complete Comic Book Collection works with both Windows and Mac computers. Each comic issue has been scanned, including the advertising, and has been stored in separate PDF archives.

Over five hundred complete printable comic books are included in the set, published by various companies over the thirty-five years. The only comics not included in this package are those of IDW, the current Star Trek comic licensee.

Two more collections will be released in the future, and will tie in with the release of Star Trek XI. They will include an original series set, and a movie-related set. Star Trek: The Complete Comic Book Collection is available for preorder at a price of $49.95

To read more and to see the artwork, head to the article located here.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#10 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 05 August 2008 - 23:00

Jopp, det finns en nyhet om det i nyhetsforumet också.. :P

Jag skall absolut köpa.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 August 2008 - 11:54

Jaha, så det går bra att svara på Georgias inlägg men inte mitt... :P ;)

Jag lär väl också köpa framöver, känns som en bra investering.

Edited by Cartman, 06 August 2008 - 11:54.

#12 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 August 2008 - 12:01

Var det nån som sa nåt?

Nähä, trodde väl det...

:P

För att vara ärlig så har jag läst och ägt nästan allt utom de tidigaste Gold Key och Marvel.

Jag har sålt undan litegrann också.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#13 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 August 2008 - 22:06

Star Trek Comics Go 'Round and 'Round - ComicMix news
DVD-ROM has it all

According to CBS Consumer Products, the entire Star Trek comic book oeuvre from 1967 through 2002 will be released on a single DVD-ROM disc this September 1st.

The disc, produced by Graphic Imaging Technology, will contain everything published by Gold Key, Marvel, DC, and Malibu. This includes work by Len Wein, Marv Wolfman, Dave Cockrum, Tom Sutton, Mike W. Barr, George Pérez, Tony Isabella, Peter David, Robert Greenberger... pretty close to a Who's Who of comics creators of the past couple decades.

IDW and ToykoPop are the current Trek comics publishers, but their works are not included on this disc. It will be available at big-box electronics stores and wherever better DVD-ROMs are sold.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.