Jump to content

Photo

Moonlight - Säsong 1 | Spoilervarning!

• Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 02 July 2007 - 23:51

Airs Next: CBS at Friday 9:00 PM (60 min.)
Status: New Series Premieres: September 1, 2007
Show Categories: Drama, Science-Fiction

Moonlight follows Mick St. John, an immortal vampire and private investigator and his struggle to exist with the curse of being undead. It also follows his internal torment as he falls in love with one he should not, one who is mortal and therefore out of his reach, as well as his dealings with the woman who made him a vampire, his sire Corinne. Joel Silver is executive producing with Trevor Munson and Ron Koslow both writing and executive producing and with David Greenwalt as show runner and executive producer.
http://www.tv.com/mo...84/summary.html

Ny Vampyrserie till höst i USA.
Många likheter till Angel tycker jag :rolleyes:

Vi får väl se om den är bra eller inte i september.
För självklart kommer jag kolla upp den :P

Edited by Georgia, 03 July 2007 - 21:36.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#2 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 July 2007 - 16:19

Trailer

Han sover i en frys? Vad för regler kör de efter igentligen? :P
Lite Smallville vibbar över det ioch musiken känns knappast passande. Men jag tror att serien kan vara rätt intresant ändå.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 July 2007 - 16:27

Frysen vampyr kanske är gott att äta. :lol:

Trailern är inte riktigt aktuell eftersom de har bytt ut en av skådisarna. Kanske någon fler? :unsure:

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 July 2007 - 16:28

Han sover i en frys? Vad för regler kör de efter igentligen?

:lol2:
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 July 2007 - 16:37

Jo, de haqr ju bytt ut den kvinliga huvudrollen. Konstigt att de ändå släppte en trailer med det gammla matrialet för den här är bara runt en månad gammal. För snacket om bytet är ju rätt gammalt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#6 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 July 2007 - 16:41

Mmm. Kanske... Ger den nog en chans om/när den kommer hit. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 July 2007 - 16:47

Klipp från piloten

-Sora, Kingdom Hearts

#8 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 03 July 2007 - 16:50

Jo, de haqr ju bytt ut den kvinliga huvudrollen. Konstigt att de ändå släppte en trailer med det gammla matrialet för den här är bara runt en månad gammal. För snacket om bytet är ju rätt gammalt.

Ok. Det var inte henne jag tänkte på. Utan rollen som Micks mentor, Josef.

alla ändringar...

Shannyn Sossamon joins fellow additions Jason Dohring and Sophia Myles

Would the last original cast member from CBS’ "Moonlight" pilot remember to turn off the lights on the way out?

After a busy week of recasting, the only major player remaining from the initial pilot presentation picked up by CBS in May is leading man Alex O’Loughlin.

The latest fresh face is Shannyn Sossamon, replacing Amber Valletta as Coraline, the vampire who sired main character Mick (O’Loughlin). Mick works as a private investigator when he isn’t sucking blood, fighting both human crimes and immortal foes.

"Angel" co-creator David Greenwalt took over the show last month and since his arrival, changes have been significant. First, Mick’s human love interest went from Shannon Lucio’s intrepid TV reporter to Sophia Myles’ dogged Internet reporter. Then 25-year-old "Veronica Mars" star Jason Dohring replaced 60-year-old Rade Serbedzija as Mick’s immortal mentor.

According to The Hollywood Reporter, which has slowly disseminated the recasting news through the week, "Moonlight" has now completed its overhaul with the Sossamon addition.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 03 July 2007 - 16:59

Hmm, verkar som det finns hopp för serien ändå. David Greenwalt är känd för att vilja göra saker unikt och mer intresant med lite udda grejor som t ex att mentorn ser yngre ut än sin elev. Jag tror att han kan göra mycket bra för serien. :)
Men väldigt komiskt att han får göra 2 serier om god vampyr detektiv med samvete och omöjlig kärlek. :P
-Sora, Kingdom Hearts

#10 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 July 2007 - 18:12

Alla ändringar har väl varit en desperat kamp att få ihop ett vettigt material av den soppa som först serverades. Om de lyckades återstår att se.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 03 July 2007 - 21:24

Vampyrserier ger jag alltid en chans :)

Winter is Coming

#12 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 04 July 2007 - 19:21

Denna serie skal jag titta på :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#13 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 July 2007 - 18:58

'Angel' co-creator [David Greenwalt] leaves show, cites personal reasons. After ditching most of its original pilot presentation and recasting several prominent roles, CBS' vampire drama "Moonlight" is now in need of a new showrunner. (Källa)

Edited by XC, 27 July 2007 - 18:59.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#14 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 27 July 2007 - 20:47

Idioter... Antagligen ville de ha en "ANGEL" och när David Greenwalt ville ge dem något annat så... Jag tror jag skippar serien. Den ska snart börja och har inte ens en hel pilot, manus eller ett riktigt arc.

Edited by Crusader, 27 July 2007 - 20:48.

-Sora, Kingdom Hearts

#15 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 30 September 2007 - 21:21

Serien är visst en remake av TV-serien Forever Knight från 1989. Uppenbarligen så var det först tänka att bli en uppföljare på TV-serien men istället gjordes en remake.

1x01:

Vad ska jag säga? En vampyr med ett samvete som inte dricker från människor och är privatdetektiv. Han sammarbetar med en tuff blond kvinlig journalist (Som är jäkligt lik Kate i Angel). Han bär en svart lång rock och åker runt i en cabbe och bor i ett vitt hus som är väldigt likt det Angel bodde i Sunnydale. Där slutar sedan likheterna med Angel. Dessutom så fanns vissa av de delarna även i Forever Knight så i slutändan så kanske Angel var inspererad av Forever Knight? Iallafall så har jag hört att så är fallet.
Vad ska jag säga? Serien är inte alls så dålig som jag trodde men inte på lånbga vägar lika bra som jag hoppades. En hel del förändringar sedan previewn som visades i sommras. Hans skabbiga lilla lägenhet och gammla frys från 70-talet har bytts ut mot en topp modern lägenhet och helaotomatisk special glasfrys.
Bra skådespelare (Speciellt Jason Dohring och Kevin Weisman) men det räddar nödvändigt vis inte den här serien. Mycket lånat i serien, inte minst karaktärer då t ex Jason Dohrings karaktär påminner mycket om Logan i VM.

Jag ska ge serien en chans men det här kunde ha varit så mycket bättre.
-Sora, Kingdom Hearts

#16 cyberhof

cyberhof

Captain

• Members
  • 442 posts

Posted 30 September 2007 - 22:30

Denna serie skal jag titta på :)

Jag också den verkade faktiskt riktigt intressant! :D

#17 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 03 October 2007 - 01:25

Serien är inte en remake av Forever Knight, det är "bara" en dålig ripoff och det märks tydligt. Otroligt b-aktig pilot dessutom, kassa specialeffekter, platta och ointressanta karaktärer som dessutom känns helt felkastade. Även Jason Dohring.

Nej, en riktigt dålig serie.

#18 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 October 2007 - 20:10

Varken bra eller dålig.

Precis som jag skrev i första posten; Många likheter till Angel.
Som vy bilderna, hans bil, och den obligatoriska långa rocken :lol:

Vi får väl se om den blir bättre.

#19 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 07 October 2007 - 21:13

1x02

Avsnittets höjdpunkt var nog 'Hungry Like the Wolf' med Duran Duran ;)

Scenen i slutet när dom sitter i bilen på väg för att rädda den där författaren när man ser utanför bilrutorna på sidorna var lika dåligt gjord som i Bones :lol:

(Som är jäkligt lik Kate i Angel).

Syntes ännu mer i det här avsnittet.

Jaha, då har han avslöjat till henne att han är vampyr, men det skulle hon nog ha fattat så småningom eftersom hon ser i sina drömmar allt som hände för ca. 20 år sen.

#20 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 13 October 2007 - 08:17

har set första avsnittet nu , tyckar inte det var så himla dårligt faktisk. Det er ingen Angel eller Buffy , långt fra , men faktisk ok at titta på.Gillar inte ögonen som de når när de tar fram vampyr maskan ;) annars er det ok :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#21 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 31 October 2007 - 21:55

Lite spekulationer (spoilermarkerar, men det är väl egentligen inga spoilers eftersom jag inte läst några) medan jag väntar på nästa avsnitt..

Eftersom serien förvånade mig med att låta Beth (hette hon, va?) få reda på att Mick är en vampyr så tidigt i serien och med tanke på avsnitt 3:s händelser så undrar jag inte om hon inte själv blir vampyr så småningom. Kanske till och med medvetet och villigt. Skulle vara en intressant twist, tycker jag.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#22 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 April 2008 - 14:40

Säsong 1 är ju inte riktigt slut än. 4 avsnitt kvar.

Var ett par veckor sen jag såg färdigt alla avsnitt av Moonlight. men det var en serie som växte och som slutade med det typiska :o (cliffhanger)

Moonlight Looks To Year Two

Joel Silver, executive producer of the CBS vampire drama Moonlight, told SCI FI Wire that he and the writers are already working on stories for a hoped-for second season and that he will be pitching CBS next week to win renewal.

"We're hopeful," Silver said in a group interview on April 18 while promoting his latest film, Speed Racer. "I mean, the next episode goes on next Friday night, which is a really great episode. It starts out, Mick [Alex O'Loughlin] is still human, but then he has to go back to being a vampire. And I have three more really strong episodes. And I hope that it does come back, because we have a whole plan for next year that's fantastic."

CBS will announce its fall lineup in May at its annual upfront presentation to advertisers in New York. Before then, Silver and the writing staff are planning to meet with the network and make their case for season two for the show, which has earned solid if unspectacular ratings.

"Well, we're going to go in, as a matter of fact, next week for a pitch meeting to tell them what we're going to do next year," Silver said. "And then that, coupled with the ratings, we'll know what happens." Moonlight returns with the first of four new episodes on April 25 in its regular timeslot, Fridays at 8 p.m. ET/PT. --Cindy White

#23 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 April 2008 - 16:09

Jag har börjat se serien och har nu sett hälften av de avsnitt som finns och ajg måste säga att jag ångrar att jag inte gav serien en större chans för den blir verkligen bättre för varje avsnitt. Jag bestämde mig för att ge serien en ordentlig chans när den fick pris för bästa nya serie och blev den första som fick en andra säsong. Men nu rapporteras det att de har tagit tillbaka beslutet om en andra säsong och att serien är påvöäg att läggas ned. Synd tycker jag.
Iallafall eftersom de nya avsnitten börjar imorgon (Fredag) så tyckte jag det var passande att se de som fanns nu. :)
-Sora, Kingdom Hearts

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 April 2008 - 16:25

Öh. Det har aldrig varit officiellt att den ska få en andra säsong. Och det är inter särskilt stor risk att den läggs ned heller. Den har dock i skrivandes stund inte fått förlängning, men jag är inte särskilt orolig.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#25 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 April 2008 - 16:31

Öh. Det har aldrig varit officiellt att den ska få en andra säsong. Och det är inter särskilt stor risk att den läggs ned heller. Den har dock i skrivandes stund inte fått förlängning, men jag är inte särskilt orolig.

I höstas rapporterades det att den var den första av de nya serier att bli förnyad.
Fans har iallafall börjat ett "save-the-show" projekt med att samla in blod och på TV.com stod det att experter ansåg serien vara så gott som nedlaggd.
Personligen blev jag väldigt förvånad att läsa detb eftersom den, som sagt, vann Peaoples Chois Awards. Men jag får hoppas du har rätt.
Minns hur säker man var på att Jericho skulle bli förnyat.
-Sora, Kingdom Hearts