Jump to content

Photo

Cloverfield

• Please log in to reply
66 replies to this topic

#1 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2007 - 21:43

Mannen som vet hur man håller nördar sysselsatta i väntan på avsnitt/film är på g igen.

Denna gång med en myko monster?-film med kodnamn Cloverfield.

Första teasertrailern visades före Transformers i USA, och det ser ju intressant ut...

http://powet.tv/2007...s-transformers/

Trailern: http://video.google....6...67355&hl=en

Två sidor kopplade till filmen:

http://www.ethanhaaswasright.com/

http://ethanhaaswaswrong.blogspot.com/

Edited by Georgia, 22 December 2007 - 00:46.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#2 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 July 2007 - 22:45

Har för mig att nån tjej skriker "It's a lion" i slutet av trailern.
och då den visades före Transformers kanske det är Voltron? Han har väl en massa lejon-delar på sin kropp? lejonhuvud till händer och fötter. Någon transformerliknande sak?
(rykten jag hört på olika sidor och en snabb googling på Voltron visar att han/den gillar lejonhuvuden iaf :P )

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#3 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 06 July 2007 - 22:57

Voltron-roboten är gjord av lejon-robotar som går ihop ja... Men jag tycker det låter lite väl långsökt. <_< :huh:

#4 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2007 - 23:11

En del tror på en ny Godzilla-film. Det låter ju faktiskt lite som Big G:s vrål där i teasertrailern, tycker jag.

//Peak

sixty six."

#5 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 July 2007 - 23:26

Mycket snack om nån meteorit eller något? Tyckte de frågade killen som höll i kameran hur han överlevde den stora stenen, eller något.
och hörd nu i slutet "what is it?" och nån kille svarar "It's a lion.. its HUGE!"
så om man nu ska utgå från att det är något som ser ut som ett lejon är det väl knappast Godzilla. elleR?

#6 Marie Morot

Marie Morot

Deputy Admiral

• Members
  • 10,069 posts
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 06 July 2007 - 23:31

Och JJA sitter hemma bakom sin dator och fnissar åt alla teorier och diskussioner om vad det egentligen är han visat oss...

...he's evull, I tells ya! :ph34r:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2007 - 23:33

Jag har klarat första nivån i pusslet på http://www.ethanhaaswasright.com/ iaf.. :)

//Peak

sixty six."

#8 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 06 July 2007 - 23:35

den med knapparna i rätt ordning, eller den då man ska skruva och vända på saker?

#9 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 06 July 2007 - 23:37

Knapparna i rätt ordning. Har inte haft tid/ork att fortsätta än.

//Peak

sixty six."

#10 Aztecface

Aztecface

Commodore

• Members
  • 1,336 posts

Posted 07 July 2007 - 16:20

Detta verkar väldigt intressant.
"There once was a man from Nantucket..."

#11 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 10 July 2007 - 12:04

http://www.apple.com...aramount/11808/
Uppe.

http://www.aintitcool.com/node/33261
Ethan Haas-sidorna har visst inget samband med filmen. Tyckte väl att den intrikata SF-atmosfären de genererade inte riktigt passade vad som sägs vara en "monster rampage"-film. Men vad är de då? :huh:

http://www.1-18-08.com/
Officiella sidan (en av dem iaf).

#12 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2007 - 12:10

Behind-the-Scenes of JJ Abram's 'Cloverfield', Poster?

#13 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 13:35

Har totalt missat det här. Fy vad coolt. :D Och jag tror han säger "It started to light. Its Huge!" eller "It started the lights. Its Huge!" (Eller kanske "It started to light its shoes" :P )

Hmm, då måste väl Ethan Haas-sidorna vara kopplade till ett annat hemligt filmprojekt? Fattar inte andra pusslet.

Edited by Crusader, 24 July 2007 - 13:45.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#14 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2007 - 14:22

Hoppas att det inte är en ny Godzilla film. Det är bara japanerna som kan göra den typen av filmer och dessutom göra dom bra och sevärda.

Tycker hela det här projektet är riktigt intressant och det ska bli kul att framöver få ta del av vad det egentligen handlar om. :D

#15 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 July 2007 - 14:28

Tja, det är sagt att det inte ska vara en sequel eller remake till någon annan film och monstret kallas för "The Parasite" så jag tror inte det är Godzilla. (Kanske Mothra? :P )

Det har iallafall hittats en annan sida som kan vara kopplad till filmen. Slusho.jp
Orsaken är att Slusho är ett namn som det rapoterats om att monstret kanske kallas för, produkten existerar inte, Ron i trailern ska åka till Japan, gigantiska monster är ofta kopplade till Japan och att sidan verkar inte ha någon funktion. Och så har NBC rapoterat att sidan ska ha en massa ledtrådar.

Edited by Crusader, 24 July 2007 - 14:51.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#16 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 24 July 2007 - 14:31

Även om jag tycker att konceptet "alien invasion" känns lite uttjatat så skulle det vara rätt kul om filmer återanvänder det temat men samtidigt skapar någonting nytt. Nu vet jag ju inte om denna film rör det konceptet men det var bara en tanke jag fick när jag läste The Parasite.

#17 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 24 July 2007 - 14:39

Personligen så tror jag inte att vi kommer få veta vart det kommer från alls utan bara att det är i New York. Hela grejen med filmen verkar vara vad folk filmar i sina handhållna komror och då behövs ju ingen förklaring igentligen utan bara dramat och skräcken.

Jag tycker den amerikanska Godzilla filmen var riktigt bra. Inte så mycket Godzilla kanske men annars riktigt bra. Jag har laddat ner uppföljarna och tänker se dem sedan nån gång. Fast det lär ju inte vara samma sak eftersom det inte alls är samma som gjorde dem.

Edited by Crusader, 24 July 2007 - 15:16.

-Sora, Kingdom Hearts

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 July 2007 - 12:23

Latest Casting News For JJ Abrams 1-18-08 (Cloverfield)

Greg Grunberg (Alias and Lost) has joined the cast of JJ Abrams' 1-18-08, according to TV Guide. "It'll probably be something where no one will be able to tell it's me," he tells the mag. "As you know, J.J. calls me his good-luck charm, so he's got to put me in there somewhere. I actually went to the set the other night, and it was really exciting and cool. The budget is not astronomical. But they're doing incredible things." The film is a giant monster movie (a parasite) shown on cheap cameras from regular people's perspective. Click the title for more info.

#19 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 26 July 2007 - 14:27

Med den här obstinata poängteringen att monstret är en parasit undrar jag om termen används i sin rätta betydelse. En parasit är en organism som livnär sig på direkt bekostnad av en annan, oftast större varelse. Om en jättegargantuan kapabel att stampa sönder en stad är en parasit så undrar jag vad den parasiterar på.

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 July 2007 - 14:48

Någonting som är enormt mycket större? :P

Det är ju halva nöjet att läsa en massa rykten och gissa vad filmen kan handla om som det är att se själva filmen.

#21 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 26 July 2007 - 15:28

Det där med Parasit kan ju vara bara ett ryckte som på något vis folk uppfattar som ryckte. Så jag har fattat det så påstås det att filmteamet kallar monstret för "The Parasite" det det kan, som sagt, bygga på ett missförstånd.
Eller så är det en hint om en gigantisk varelse som suger näring från vår planet eller liknande.

Ärligt talat, blev någon förvånad att Greg Grunberg ska vara med i filmen? :P
-Sora, Kingdom Hearts

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 July 2007 - 17:08

Posted Image

AICN

Ser ju rätt häftig ut. :thumbsup:

#23 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 26 July 2007 - 18:40

Hahahah... aw3s0m3, d000dz! :P

#24 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 26 July 2007 - 19:21

Ärligt talat, blev någon förvånad att Greg Grunberg ska vara med i filmen? :P

Nej.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#25 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 27 July 2007 - 12:06

Cloverfield! Bad Robot presents ... something. A bunch of kids recording farewell messages on on a video gamera to Rob, who is heading off to Japan. Then .. the lights go dark, alarms start sounding, and there's some strange roaring sound being reported on the news. The partygoers head to the roof, wondering what's up. Suddenly a MASSIVE explosion occurs in the distance. Debris (or meteorites?) start crashing down everywhere. The head of the Statue of Liberty crashes to the ground on a New York street in front of fleeing spectators. Wow. It's all show handheld and reality style. This looks pretty damned impressive.

JJ Abrams comes out (wearing an Infocom shirt, to boot!) and in extremely rapid-fire fashion he tells us, "I wanted a monster movies, and had taken my son to Japan, and there were all these Godzilla dolls everywhere." *cheers from the audience* "However, I decided we needed our own monster. We're not showing any footage, but we're almost done shooting, and I think you'll love it. We aren't revealing a title today." *boos from the audience* "What would you think if we called it Monstruous?" *Puzzled reaction from crowd.* "Anyhow, we'll see. We have a new poster out, and you'll be getting that today. I can't wait for you to see this.. Bye!

Källa

Från Comi-Con. Samma som ovan fast utan orden Monstrous.

Posted Image

Posted Image

EDIT:

Samma poster men med andra ord.

Posted Image

Spy Pictures från inspelningen. Liten demonstration av förödelse.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Källa

Edited by Cartman, 01 August 2007 - 14:01.