Oslo SF-festival 2007
Posted 24 August 2007 - 12:41
Vad hörde det till för diskussion?
Posted 24 August 2007 - 13:45
Vad valde du för bok?
Hur var festivalen i sin helhet, vad var bra, mindre bra, fantastisk och så vidare?
Jag åker så sällan få festivaler och kongresser.
Posted 24 August 2007 - 23:04
Posted 24 August 2007 - 23:34
Just nu är jag mest bara sur över att jag inte har råd att åka till Japan...
När jag får jobb och tjänar pengar skall jag åka på alla Worldcons bara för det..
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 27 August 2007 - 09:55
Mervyn Peakes Gormenghast och The Third Policeman av Flann O'Brien.Vad valde du för bok?
Tim Powers som hedersgäst var en lyckträff. Trevlig och underhållande. Stämningen var fantastisk, mycket trevligt folk. Singalong till Once More with Feeling var en kul programpunkt. Däremot hade de gärna ha fått ha baren öppen mer än bara några timmar på kvällarna, det saknades en bra umgängesyta. Och karaoke och hög musik i baren var ingen höjdare.Hur var festivalen i sin helhet, vad var bra, mindre bra, fantastisk och så vidare?
Men det var en av de roligaste icke-engelska tillställningar av den här typen jag har varit på, på några år.
Aztecface, vad vill du veta? En sf-kongress är helt enkelt ett slags konferens om science fiction, med inbjudna författare, föredragshållare, filmvisning och liknande. Sedan finns det en bar eller kafeteria där man sitter och snackar med andra deltagare i pauserna. Här hittar du länkar till de senaste årens stora sf-kongresser i Sverige:
http://www.fandom.se/swecon/
Edited by jophan, 27 August 2007 - 09:55.
Posted 05 September 2007 - 13:22
Har inte läst någon av böckerna du valde men jag har sett BBC's dramatisering av Gormenghast och den tyckte jag var bra. Det kanske är hög tid att ta sig an boken?
Edited by Cartman, 05 September 2007 - 13:22.
Posted 08 September 2007 - 22:29
Det har under en räcka år funnits två parallella kongresser, dels Shadowcon med fokus på Babylon 5 och film och TV, och dels Norcon med fokus på böcker. Det här var första gången de slagit samman båda kongresserna till en enda. En mycket lyckad sammanslagning i mitt tycke.Det låter som en trevlig tillställning även om det finns en del att jobba på. Är det ett nytt konvent eller har den några år på nacken?
TV-serien var fantastisk och lyckades fånga stämningen bra, men boken är hel enkelt ett underbart prosaverk av en av världens skickligaste författare, rent stilistiskt sett. Rekommenderas verkligen!Har inte läst någon av böckerna du valde men jag har sett BBC's dramatisering av Gormenghast och den tyckte jag var bra. Det kanske är hög tid att ta sig an boken?
(Min paus är väl över nu.
Posted 11 September 2007 - 14:47