Jump to content

Photo

Resident Evil 4 - Afterlife

• Please log in to reply
74 replies to this topic

#1 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 September 2007 - 12:16

Resident Evil 4 in Larter's Future? - ShockTillYouDrop.com

Actress Ali Larter says she has "heard whispers" of a fourth "Resident Evil" film. The next chapter may spin off from the Alice arc and instead focus on Claire Redfield. "We'll see come Monday, right?" Larter said at today's press day in Las Vegas referring, of course, to the box office results for Resident Evil: Extinction which opens tonight at midnight.

Edit: Typo i datum
20.08.2009 - Datumet ändrat från 17.09.2010 till 27.08.2010. |
New Resident Evil 4, Repo Men Dates - ComingSoon.net
11.09.2010 - Premirdatumet ändrat från 27.08.2010 till 10.09.2010. | Resident Evil: Afterlife Back to 2010?

Edited by XC, 11 January 2010 - 15:10.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#2 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 21 September 2007 - 13:06

Lite mera info om detta.

During an interview with B-D to promote her upcoming film, Resident Evil: Extinction, star Milla Jovovich revealed that this will be in fact her final appearance as Alice in the franchise. She also noted that there are talks about doing a spin-off with Ali Larter's character, Claire Redfield. Larter also told us "I love playing her, and having red hair..." she said she'd 100 percent reprise the role if asked. The film is destined to perform well for Sony this weekend, so watch for official news soon.

Bloody Disgusting

#3 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 30 June 2008 - 19:37

MTV Movies Blog » ‘Resident Evil 4’ Likely, Says Director Paul W.S. Anderson

Like the undead themselves, modern zombie movies keep coming and coming. Get ready for at least one more, Paul W.S. Anderson told MTV News.

Well, maybe.

“Resident Evil: Extinction,” the third video-game to big screen adaptation in the popular series will likely not be the last, Anderson said, although talks for a fourth film are still in the very earliest stages of development.

“I’m just starting to talk to Sony about it,” Anderson confessed. “I don’t even know if anything will come of it, but there’s a possibility it might happen.”

It would seem like a sure thing given the ending of “Extinction,” which saw Alice (Milla Jovovich) beside herself with rage — literally, thanks to hundreds of perfect clones - promising to travel to the Umbrella Corporation’s headquarters in Japan. But Anderson, who scripted the first three films, says a concrete story hasn’t yet been decided upon. In fact, it’s coming up with a plausible, kick-ass story that’s momentarily holding him up.

“I love the ‘Resident Evil’ franchise and we always try to make the best possible movie we can. If we could find a good ‘Resident Evil 4’ to make, then we would do it,” he said. “But I wouldn’t just do it for the sake of it, that’s for sure.”

So now we’re throwing it out to you: Think “Resident Evil 4” should be made? And, if so, tell us what you think the story should be. Sound off below.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 October 2008 - 19:51

BD Horror News - Paul W.S. Writing 'Resident Evil 4'
During an interview with the Sunday Sun, writer-director-producer Paul W.S. Anderson confirmed that not only will a fourth RESIDENT EVIL grace the big screen, but also that he'll be penning the sequel. "I’m writing an adaptation of the LONG GOOD FRIDAY right now, set in present-day Miami. Then I will probably write Resident Evil 4." It's great to hear that the franchise is continuing, but sad to hear that Anderson continue to be so involved. Thankfully he'll be too busy shooting FRIDAY, so expect someone else behind the camera when Alice (or maybe Jill Valentine?) continue to battle the Umbrella Corp.

Sunday Sun

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 October 2008 - 10:38

Det var inte mycket till uppdatering. Känns dessutom som en väldigt svag hint om att en del 4 kan bli av. Hoppas dom fortsätter filmserien med Ali Larter som Claire, tror det kan bli minst lika bra film av det.

#6 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 October 2008 - 20:29

Instämmer och håller med. Så kanske vi kan få med chris också.

Men helst av allt skulle jag vilja se vad som hände med Jill! (Och nej, jag har inte läst novellen Crusader ;) )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#7 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 February 2009 - 19:51

Mitt mini-marathon med RE inspirerade mig och kika igenom Google Reader för nyheter på en eventuell 4a.
  • Resident Evil 4 Update: Script’s Done and Milla’s Back? | BeyondHollywood.com

"So far, they will be filming in Toronto and Tokyo. Toronto will actually front for Alaska. They will be hiring a director once they have Milla officially signed back on. "

• Resident Evil 4 Details Begin to Trickle In | Dread Central

"# Paul Anderson wrote the screenplay, but he is not coming back to direct.
    # The screenplay is more akin to RE2 in terms of style but with better dialogue. The overall tone is also very dark.
    # There are enough hand-to-hand fights in the script for them to bring in a martial arts choreographer.
    # Patrick Tatopoulos (RE3, Underworld: Rise of the Lycans) will be in charge of the creature effects, and they will have a new Special FX supervisor (in terms of the the practical effects) - Michael Lantieri (Jurassic Park 3)
    # The script is complete (they're at Draft 2), and they're going to start casting before making any more script changes."

Och en del RE Fan Fiction... men det känns OT här... :P

Tycker filmerna hållit ihop ganska bra hittils, så jag är positivt inställd. :)

Edited by XC, 16 February 2009 - 19:53.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#8 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 February 2009 - 21:43

Jag är också positiv till fler filmer!

Winter is Coming

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 16 February 2009 - 23:11

Jag är inte bara psoitiv - vad är steget efter positiv? :P

Jag är lite kluven att de fortsätter med Alice-spåret. Jag hade ju gått och arbetat upp förväntningarna på Alska och fokus på Claire. (För Jill lär ju inte få mer screen time :( )

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 February 2009 - 08:51

Om inte hon redan är i Alaska... ;) För det nämndes ju inte vad som hände med henne. Bara att Alice gav sig av utan ett ljud och att Oliviera träffade Claires Konvoj.

Edited by XC, 17 February 2009 - 08:51.

fqq5BYam.jpg

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 February 2009 - 10:54

Jo, jag vet. Men jag håller ned förhoppningarna. Inför RE3 skulle Jill ursprungligen ha varit med - faktum var att hon var "signed on"väldigt tidigt, innan ODed Fehr gjorde det. Men det slutade ändå att hon inte var med. :(

Jag väntar fortfarande på att Crusader ska säga vad som hände med Jill i novelliseringen men han undviker svara varje gång jag frågar. :P

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 17 February 2009 - 11:17

Var hon verkligen det? På Wikipedia står det:

Jill appears in the live action film Resident Evil: Apocalypse, portrayed by Sienna Guillory. The film is based on the main events of Resident Evil 3. Jill was set to appear in the sequel, Resident Evil: Extinction, however, Guillory had commitments to other work. (Källa)

Guillory was also invited to reprise her role as Jill Valentine in Resident Evil: Extinction, the sequel to Resident Evil: Apocalypse, but could not accept due to scheduling conflicts with Eragon.[33] (Källa)

fqq5BYam.jpg

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 February 2009 - 12:24

Vet inte. Jag minns bara att jag läste i en intervju med henne att hon själv sa att hon "signed on" och såg fram emot att göra filmen.

#14 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 February 2009 - 14:28

Hon gjorde Eragon samtidigt och kiunde inte pga det.

Som sagt, i Romanversionen av filmen står det om hennes äventyr samt varför hon inte är med Alice. Jag har själv inte läst den så jag vet inte vad som händer henne bara att hon har ett eget uppdrag. Jag tror det utspelar sig i Japan och att hon är ute efter Umbrellas chefer men jag är inte säker.

Jag gillade inte slutet på 3:e filmen men jag hoppas ändå på en till film. Från början var det tänkt med att 4:an skulle påbörjas direkt efteråt och utspela sig i Japan och vara en slutgiltlig showdown men Sony ville, för någon anledning, avsluta serien i 3:e filmen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 17 February 2009 - 15:35

Hon gjorde Eragon samtidigt och kiunde inte pga det.

Det är redan sagt, hörru... ;)

Som sagt var, det här var långt innan Eragon var uppfunnet. :P

(Ergo, när jag läste intervjun där hon sa att hon var "signed on" visste jag inte något om Eragon. Faktum var att jag inte visste det förrän förrän förra året då du sa det här på forumet.)

Som sagt, i Romanversionen av filmen står det om hennes äventyr samt varför hon inte är med Alice. Jag har själv inte läst den så jag vet inte vad som händer henne bara att hon har ett eget uppdrag. Jag tror det utspelar sig i Japan och att hon är ute efter Umbrellas chefer men jag är inte säker.

Ah. Du vet inte? Okej, då förstår jag att du undviker frågan. :P

Jag gillade inte slutet på 3:e filmen men jag hoppas ändå på en till film. Från början var det tänkt med att 4:an skulle påbörjas direkt efteråt och utspela sig i Japan och vara en slutgiltlig showdown men Sony ville, för någon anledning, avsluta serien i 3:e filmen.

Man kunde märka att produktionsbolaget och Paul i intervjuer kände sig slutkörda. Då är det bättre att ta en paus än att försöka kläma r sig flera. Nu verkar ju suget komma tillbaka så det är positivt. :)

#16 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 July 2009 - 11:32

Comingsoon.net (eller snarare deras skräck-sektion shocktillyoudrop.com) att den 4e filmen (f.n. iaf) tituleras "Resident Evil: Afterlife" tillsammans med datumet 17 September 2010.

Edited by XC, 02 July 2009 - 11:32.

fqq5BYam.jpg

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 July 2009 - 12:44

Det var väl den titeln som preliminärt släpptes precis efter andra filmen och sades utspela sig i Japan. Nu verkar det ju vara så att det ska vara i Alaska, men vi får se...

#18 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 July 2009 - 12:59

Alaska? Vad bygger du det på? Slutet på 3an hintar ju på Japan...

"As hinted at the end of "Extinction," the story will shift to Tokyo, Japan."Källa

"As hinted at the end of "Resident Evil: Extinction," the story will shift to Tokyo. The tone is more akin to "Resident Evil: Apocalypse" in terms of style. The overall tone is also very dark."Källa

Edit: Verkar som det kanske blir båda:

"The story reportedly takes place in Tokyo and Alaska (with Toronto standing in for Alaska)."Källa

Lite om filmen på Milla Jovovich hemsida.

Edited by XC, 02 July 2009 - 13:03.

fqq5BYam.jpg

#19 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 July 2009 - 13:14

Både Anderson och Bolt har talat uteslutande om Alaska efter tredje filmen. Tidigare var det tal om Japan men jag trodde det var helt skippat nu. Glad att så inte var fallet. :)

Hmm... Hoppas Crusaders tal om att Jill begav sig för att spåra upp ledarna i Tokyo var rätt. Då kanske vi får se henne där! ;)

#20 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 02 July 2009 - 13:33

Vore ju kanonbra om Alice och Jill kunde teama upp igen i Japan. :D

fqq5BYam.jpg

#21 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 July 2009 - 15:31

Jag skulle älska det! :)

#22 mjz

mjz

Cadet Second Year

• Members
  • 10 posts

Posted 02 July 2009 - 20:54

Jag tyckte verkligen inte 3an var någon höjdare utan gillade den animerade bättre senast måste jag säga, men jag kommer självklart ge fyran en chans även om jag inte hoppar av glädje. :)

#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 02 July 2009 - 21:32

Tvärtom för mig. Den animerade var en besvikelse. Det gick mycket på tomgång där tyckte jag, medan RE3 vidgade vyerna för franchisen. Den animerade filmen kändes mer som en reklamtrailer för RE5-spelet. :P

#24 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 July 2009 - 21:50

För mig är bottennappet tvåan.

Jag har inte sett den animerade, men gillade helt klart ettan och tyckte att trean också var helt ok.

Tvåan tyckte jag inte alls höll vad ettan lovade.

I motsats till 90% av Internet så gillar jag iaf Paul W.S. Anderson. Han har gjort en hel del bra (Event Horizont, Mortal Combat, Resident Evil, och lite skräp (Solder, AvP)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#25 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts

Posted 03 July 2009 - 00:04

Samma här. Alltså, kärlek till Paul W.S. Anderson. :)

Fast RE: Apocalypse är nog min favorit. Min favoritkaraktär från spelet var med där (Jill Valentine) och när det hypermediella berättande slog till rös jag. Alla igenkänningsscener från spelen får mig att le.