Jump to content

Photo

Vilka DC-serier är det som gäller nu?

• Please log in to reply
3 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 09 February 2008 - 12:54

IGN har gjort en väldigt bra lista över tio de DC-serier som de tycker att DU ska läsa. Min DC-favorit, Catwoman, finns med under "The Criminally Underrated" :)

Vilka DC-serier tycker du är bäst för tillfället (inte Vertigo då, utan klassiska DCU-serier :P )? Jag tycker Grant Morrisons Batman och, som sagt, Catwoman är bäst just nu.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 09 February 2008 - 14:15

Checkmate ser intressant ut. Efter att ha läst Whiteout och Queen & Country är Greg Rucka en av dom mer intressanta författarna just nu så den ska jag definitvt kolla upp.

Sen borde jag väl försöka läsa Morrison's Batman men det kommer jag nog inte orka. (Har fortfarande inte läst hans X-Men)

Edited by Wylie Times, 09 February 2008 - 14:16.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#3 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 09 February 2008 - 15:00

Checkmate ser intressant ut. Efter att ha läst Whiteout och Queen & Country är Greg Rucka en av dom mer intressanta författarna just nu så den ska jag definitvt kolla upp.

Sen borde jag väl försöka läsa Morrison's Batman men det kommer jag nog inte orka. (Har fortfarande inte läst hans X-Men)

Jag har inte läst nåt av den där Rucka så det måste jag kolla upp :)

Morrisons X-Men är ett måste. En av de främsta anledningarna att jag tog upp mitt läsande av Marvel-serier igen (över fem år sen nu, tiden går fort). I mitt tycke är det den bästa X-serien som gjorts.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#4 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 10 February 2008 - 22:20

Tja, dom DC-serier som kommer, som man faktiskt bör läsa är väl DC Universe #0, veckoserien Trinity ( om Stålis, Lappen och Wonder Kvinnan), tecknad av Mark Bagley. Dom kommer alla att hänga ihop med Grant Morrisons nästa dunderprojekt, Infinite Crisis. Kommer antagligen att snegla på allihopa, och se om jag inte kan ge dom ett försök.

Har inte idats med så värst mycket av det stora i DC sen slutet på Infinite Crisis, men det som kommer efter detta verkar faktiskt lite intressant.

Annars, om man vill ha ett säkert kort som är helt uteslutande bra, så är det bara att plocka upp All Star Superman. ^^

Checkmate känns som en ganska tråkig serie dock, och är verkligen inte en av Rucka's "hits", så att säga. Den kommer tydligen att läggas ner inom en snar framtid.

Rucka var tidigare exklusiv för DC, men nu är han frilans, detta öppnar upp för betydligt mer intressanta projekt att komma, om han tar tillfället i akt och parar ihop sig med sin gamle parhäst Ed Brubaker, för en snabb Marvel-miniserie eller dylikt. :) Skulle kunna tänka mig en Agent of S.H.I.E.L.D eller S.W.O.R.D från dom två. Vore förträffligt om dom satte igång Nick Fury's återkomst tillsammans, med ett stort projekt.