Jump to content

Photo

Wolverine and the X-Men

• Please log in to reply
15 replies to this topic

#1 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 08 May 2008 - 21:31

EXCLUSIVE: Watch the First Wolverine and the X-Men Trailer

Vad sägs? Tyckte det verkade lite tråkigt först och jag har inte orkat kolla på de nya FF- och Spider-man-serierna så jag trodde inte jag skulle bry mig något särskilt om det här heller. Men så såg jag trailern, och jag måste nog ändå säga att det ser rätt lovande ut. Lite samma stil som serien X-Men Evolution som jag gillade skarpt när den visades på svensk TV (Cartoon Network?) för sisådär 5 år sen. Och storyn verkar rätt bra, och sammanhängande. Och inspirerad av nyare serier. Vi får i trailern se Emma Frost, Genosha och animerade X-Men i de nya dräkterna. Så vad tror ni?

Edited by Spidde, 08 May 2008 - 21:33.

With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#2 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 May 2008 - 21:41

Ser ju exakt ut som X-Men Evolution animeringsmässigt. Det är väl ändå ingen direkt uppföljare på den serien väl?
Hursomhelst så ser det mycket bra ut, kommer man helt klart att följa!

Winter is Coming

#3 Hofling

Hofling

The Hoff

• Moderator
  • 3,277 posts

Posted 08 May 2008 - 22:32

Jag vet att detta är extremt pubertal humor, men nån annan som la märke till var Kitty har sin hand..?
Posted Image

Går och gömmer mig i ett hörn

Stilen funkar väl. Jag saknar den gamla goa stilen de hade på 80-90-talet, men allt måste väl utvecklas. Jag har inte sett så mycket av evolution (knappt något, faktiskt), men denna verkar vara lite mer slipad, snyggare. Lite småintressanta tweaks på dräkterna. Combination av Uncanny och Astonashing i vissa fall?

Edited by Hofling, 09 May 2008 - 07:45.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<

#4 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 08 May 2008 - 23:50

Är inte så förtjust i stilen. Inte sett mycket av den äldre serien men av det lilla jag såg från den var bättre än vad denna trailern visade, stilmässigt. Gillade inte Spectacular Spider-Man's stil heller, då den liknar Ultimate Spider-Man för mycket (en annan stil jag ser lite snett på främst för att jag tycker Bagley har utvecklats åt fel håll). Tycker det känns som de nya stilarna i de där tv-serierna är gjorda enbart för att kunnas animeras snabbt och enkelt, och möjligtvis för att många inte håller med mig om vad som är en snygg stil. :P

Mycket gnäll på gång från min sida idag. Tror någon behöver krypa till kojs...

#5 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 May 2008 - 06:31

Själv tycker jag den här stilen är betydligt snyggare och funkar mycket bättre i animerad form än den ryckiga Claremont-stilen som den gamla 90-talsserien hade.

Överlag tycker jag den här serien verkar rikta sig till en lite äldre publik än tidigare tecknade X-serier att döma av trailern. Storyn verkar ju ligga över ett helt gäng avsnitt och att döma av dräkter, vilka karaktärer man får se i trailern osv verkar ju den här serien mer i fas med serietidningarna än de tidigare animerade serierna.

X-Men Evolution var ju lite som en Ultimate-version vilke det här inte verkar vara (?) på samma sätt.
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#6 Kermit

Kermit

Groda

• Moderator
  • 11,890 posts
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 May 2008 - 07:48

Var nittiotalsserien animerad på ett Claremontsätt? :unsure: *förvirrad*

Jo det såg snyggt ut. Fast det är lite tjatigt att Wolverine ska få ta en sådan plats att det t om heter "Wolverine and the X-Men". Trailern hintar om att Logan ska leda gruppen också, och det är inte, och har aldrig varit han.

Men ser klart snyggt ut och verkar ha en hel del blinkningar till Days of Future Past.
*Hockey och superhjältar*

#7 Spidde

Spidde

Rear Admiral

• Members
  • 3,747 posts

Posted 09 May 2008 - 16:32

Var nittiotalsserien animerad på ett Claremontsätt? :unsure: *förvirrad*

Haha, det blev lite fel där. Vad jag menade var att 90-talsserien animering var ganska rakt av kopierad av teckningarna i de serier som Claremont skrev då. Alltså att den animerade serien såg ut som serien till skillnad från Evolution och den här som har en mer "cartoony" stil. Hoppas någon fattar något av det där :P

last.fm Filmtipset

#8 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 December 2008 - 21:19

Marvel Animation Green Lights Season 2 of 'Wolverine and the X-Men' Animated Series - ComicMix news
First Season Arrives in January

Marvel Animation and Singapore-based Toonz Entertainment Pte Ltd have given an early green light to a second season of Wolverine and the X-Men. The series debuts on Nickelodeon in January and other markets around the world in the next few months.

P. Jayakumar, Toonz Group’s CEO commented in a release, “We are thrilled to extend our relationship with Marvel and continue showcasing one of the most sought-after, iconic characters of all time. This second season will bring fans even more fresh and exciting stories and take us even deeper into the X-Men universe.”

Eric Rollman, Marvel’s President of Animation added, “The response to this series has been outstanding and the decision to move forward immediately with a second season was simple. We are bringing together the same team who produced the first season and looking forward to continuing the success with all new episodes.”

Canadian network YTV confirmed that Wolverine And The X-Men will be pre-empted for the entire month of December due to special holiday programming. Wolverine and The X-Men will return to the network in January 2009 with new episodes.

Kul att det blir en andra säsong.
De 12 första avsnitten har ju visats i Canada så de går att få tag på på Internetkanalen.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#9 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 December 2008 - 22:06

Jaså, serien går bra? Det trodde jag faktiskt inte. Har inte orkat se ett enda avsnitt själv, då jag helt enkelt tycker titeln och grundidéen är väldigt... underlig. För att uttrycka det snällt.

#10 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 December 2008 - 00:02

Jag har glömt att kolla in serien trots att trailern gav mig lite rysningar och gav ett bra intryck IMO. Får ta och göra det. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 09 December 2008 - 22:16

Det tycker jag definitivt att du ska göra, den är klasser bättre än serien från 90-talet och nästan i klass med X-Men Evolution.

Winter is Coming

#12 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 08 February 2009 - 00:40

Ännu en bekräftelse att det blir en andra säsong :)

IGN: NYCC: Wolverine and the X-Men Continues
Footage from upcoming episodes shown, as a renewal is announced.
by Eric Goldman

February 7, 2009 - A trailer was shown at New York Comic Con today for the remainder of Season 1 of Wolverine and the X-Men - though yes, we know you lucky Canadian viewers have already seen it.

/.../

As for the future of the show, Marvel Animation's president, Eric Rollman, revealed, "We've already greenlit for a second season." He noted that Season 2 will be 26 episodes, and be done by the "same crew and the same cast."

I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#13 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 08 February 2009 - 17:26

Kul att den får en andra säsong :)

Winter is Coming

#14 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 19 March 2009 - 20:20

Första säsongen avslutad. Jag tyckte den var väldigt bra i sina stunder även fast jag gärna hade sett lite mer av Professor X, Jean Grey och Gambit så klart :D Men istället fick vi ju Emma Frost som knappt varit med i de tidigare animerade tv-serierna. Nästa säsong verkar handla om Apocalypse

Winter is Coming

#15 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 21 April 2009 - 23:42

Man kan nu se första avsnittet streamat från Marvel.com :)

Wolverine and the X-Men Arrives on iTunes, DVD and Marvel.com Today - Watch the ''Heroes Return Trilogy'' right now! | Marvel.com News | Marvel.com

Länk till avsnittet:

Wolverine and the X-Men - 'Hindsight' - Part 1' | Watch Entire Episodes of the Marvel Animated Show | Marvel.com

#16 Prue

Prue

Commander

• Members
  • 174 posts
  • Interests:Böcker, sova,rpg & Varulvar.

Posted 12 May 2009 - 01:30

När man sett igeom hels säsong 1 så är man smått besviken.
Själva stilen är rent ut sagt hemsk, jaja kanske är mer förälskad i 90-talets teckande.
Sen så var man frusterad på hur vissa karaktärer
Ta Kitty/Shadowcat som exempel.
jag tycker hon var en ny gnällig jubilee. Sen Rogue är en karkatär man gillade, men i denna serie så stör man sig på henne.

Om det inte var nog så återkommer triangeldramat fast denna gång med Jean,Cyclops & Emma.
Känns som Mr Logan blev lite åtsido satt. Brukar ju vara Logan, Jean & Cyclops annars. Jaja lite varierande kanske
Tröttsamt är det dock att Cyclops kör ner sig för att Jean försvann. Tycker det upprepar sig från comics för mycket.
Men jag har inte vart en större Jean & Cyclops fan, tycker att deras karaktärer är tråkiga.

Blev så gråtfärdig då man såg sista avsnittet av s1.
Som en Emma Frost fan så var man minst sagt inte nöjd med slutet

Men det kändes förvirrade med iden när det gäller skurkar.
Det blev för mycket med skurkar och det känndes ingen ände på vilka bovar som skulla hoppa in

Storm var denna gång åtsido satt, har jag fått för mig.
Dock kul att se mer av Kurt, Emma & Marrow

Wolverine and the X-Men är bättre än X-Men Evolution (tycker de var OC blandning i den serien).
90-talet var bättre, kollade nyss på det japanska intro på serien.
Mycke mer tittalande
http://www.youtube.c...feature=related
http://www.youtube.c...re=channel_page

Posted Image

FenriUlven Forumet ~ Deviantart Konto

"I will love the light for it shows me the way, yet I will endure the darkness for it shows me the stars."