Michelle Ryan has topped a Radio Times poll of the worst attempts at US accents by British actors.
The 24-year-old's role in the Bionic Woman remake pulled in the most votes from the 3,000 fans polled online.
Eddie Izzard, for his portrayal of Wayne Malloy in The Riches, came second while Pushing Daisies's Anna Friel was third.
Golden Globe winners Hugh Laurie and Ian McShane took fourth and fifth place for House and Deadwood respectively.
Editor of the Radio Times website Helen Hackworthy said: "Just as Dick Van Dyke struggled with his English accent in Mary Poppins, so too are some Brits failing to pull off convincing American accents."
Sean Maguire (The Class), Minnie Driver (The Riches), Joely Richardson (Nip/Tuck), Louise Lombard (CSI) and Dominic West (The Wire) completed the top ten.
sämsta amerikanska accenten
Posted 28 May 2008 - 09:19
Posted 28 May 2008 - 09:39
Posted 28 May 2008 - 14:27
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 28 May 2008 - 20:05
Samma sak med House... Hugh Laurie, klockren. Långt ifrån Blackadder.
Posted 28 May 2008 - 21:01
Varför inte Chase från House? eller Baltar från BSG?
"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass
last.fm | filmtipset | twitter
Posted 28 May 2008 - 21:03
Posted 28 May 2008 - 22:22
-Gangstagrass
Posted 28 May 2008 - 22:25
Posted 28 May 2008 - 22:42
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 28 May 2008 - 23:04
Renée Zellweger i Bridget Jones-filmerna. Hon har verkligen satt den brittiska accenten där. Imponerande.
Posted 28 May 2008 - 23:39
Nä då ingen fara. Och du har ju en viss poäng i det även om jag bara ville utpeka dunheten i det hela.Näe, egentligen inte, jag var nog mest jobbig mot hela tråden, hoppas du inte uppfattade det som ett påhopp.
-Gangstagrass
Posted 29 May 2008 - 16:47
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Posted 29 May 2008 - 17:33
Kanske för att jag oftast inte hör om det är äkta amerikanska eller inte. Är ju mycket lättare att märka om det är tvärtom.
Att Michelle Ryan var britt hade jag ingen aning om. Kanske var därför hon klarade uppgiften som brittisk student i ett avsnitt bra.
Jamie Bamber, Lee Adama i BSG är väl också britt?
Ibland när man ser James Marsters i annan roll än Spike så tycker jag nästan att hans uttal glider över på den brittiska, ungefär som om han glömmer att han inte är Spike längre.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 29 May 2008 - 17:43
Såg du Jekyll? Hon var med där, som Hyde/Jekylls sekreterare.Att Michelle Ryan var britt hade jag ingen aning om. Kanske var därför hon klarade uppgiften som brittisk student i ett avsnitt bra.
Posted 29 May 2008 - 17:59
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.