Ännu ett stort band är bokat till Arvika
Nine Inch Nails till Arvika!! | Arvikafestivalen 2009 - 2.3.4 juli
För 149 dagar sen berättade vi att vi hade bekräftat Depeche Mode. Vi pratade då om drömmar. Drömmar som hade gått i uppfyllelse. Det ska vi prata mer om nu.
Idag kan vi nämligen dunka oss själva i ryggen och stolt presentera Nine Inch Nails, Fever Ray, OPETH, Welle:Erdball, First Aid Kit och La Fleur till Arvikafestivalen 2009!
Nine Inch Nails är bara ett par år äldre än Arvikafestivalen och vi delar så mycket musikhistoriskt. Vi har följt varenda millimeter av bandets karriär och ser med enorm glädje i blicken hur Nine Inch Nails har tagit klivet upp bland de absolut största alternativa namnen i världen.
Senast Nine Inch Nails var i Sverige var under sin Europaturné 2007. Då sålde bandet ut Annexet med buller och bång för att sedan fylla Hovet några månader senare.
När Trent Reznor för ett par veckor sen uttalade sig om att det efter stundande turné är dags för en paus på obestämd tid, föll allting på plats. NIN på Arvika har varenda dag de senaste 18 åren känts som en självklarhet, men vår övertygelse har aldrig varit starkare än just nu. NIN på Arvika är episkt, enormt, euforiskt och dessutom kanske det sista vi får se av ett band, som ligger oss så nära hjärtat att vår penna darrar märkbart, när vi nu utannonserar att de headlinar festivalen tillsammans med Depeche Mode.
Ta det till dig. Missa inte det här. Nine Inch Nails kommer till en grusparkering i Arvika Folkets park och skapar historia. Kom till oss. Känn dig som hemma. Det här är inte ett bandsläpp. Det är en kärleksförklaring.
Utöver Nine Inch Nails kan vi även stolt presentera Karin Dreijer Anderssons (The Knife) soloprojekt Fever Ray, vars spelning på Arvika är en av två mycket exklusiva i Sverige i sommar, svenska death metal-bandet OPETH, syntharna i Welle:Erdball, fantastiska La Fleur, samt Rabid Records-signade First Aid Kit.
Samtliga artister i detta släpp:
Nine Inch Nails (us)*
Fever Ray (se)
OPETH (se)
Welle:Erdball (de)*
First Aid Kit (se)
La Fleur (se)
Tur att man kommer vara på festivalen alla dagar (ev. missar vi ett par timmar första dagen, men hoppas inte). Blir ju bara mer och mer intressantare
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005 *
Lyssnar på just nu *
Delar med mig *
Twitter *
DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<< Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.