Where the Wild Things areMax är en överaktiv pojke med ett hett temprament. Innom honom bor där ett vilddjur som ibland släpps lös och gör saker som som han sedan ångrar.
En dag iklädd sin monsterdräkt så slår det över totalt för honom och han hamnar i en fantastisk värld full av depprimerade människoätande monster. Där blir han kung.
Baserad på en berömd bilderbok vid samma namn. Men jag får helatiden kännslan av att de som gjorde filmen tog boken för seriöst, som en bibel. Uppenbarligen så betydde den mycket för dem, kanske lite för mycket. För resultatet blir ett långtråkigt knasigt drama som jag tvivlar på att barn skulle gilla. Dessutom så är det svårt att få sympati för Max för hans raseriutbrott kommer totalt onödigt.
Jag har också problem med raseriutbrott när saker blir förmycket och jag vet att det kan vara en liten sak som får det att rinna över och hur man kan bli som ett monster och göra saker som man ångrar men Max blir det typ helatiden och helt i onödan.
Ärligt talat så tror jag att Max kommer sluta i fängelse för mord. Kanske tillochmed som seriemördare. Eller kanibal.

Hemskt jobbig unge iallafall.
Filmen är välgjord och de har verkligen lyckats får monsterna att visa känslor. Men den är också långtråkig och depprimerande. Slutet
är ju inte precis upplyftande där hans försök att göra dem glada och bygga upp nåt åt dem bara slutar med att allt blir skit och alla mår sämre än innan.
5,5/10
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts