Jump to content

Photo

The Losers

• Please log in to reply
20 replies to this topic

#1 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 July 2009 - 23:30

Tänkte starta filmtråden till kommande långfilmen "The Losers" baserad på DC Comics serien med samma namn.

Handlingen beskrivs så här

THE LOSERS follows a Special Forces team betrayed by its handler and left for dead. The "losers" regroup in the interest of revenge, the opportunity to remove their names from a secret CIA death list and to conduct covert operations against the CIA and its interests.

"The Losers" debuterade i DCs "Our Fighting Forces" tidning 1970 och har efter det gjort "guest appearances" i olika DC historier.Det senaste och mest kända är kanske att de har en cameo i Justice League:The New Frontier, både serieboken och animerade långfilmen.

Den här varianten är dock baserad på Vertigo varianten(som är helt annorlunda än vad som teamet var i början) som kom några år sedan och var skriven av Andy Diggle och tecknat av Jock. TPBNa går att få tag på riktigt billigt och det är något jag verkligen rekommenderar att ni gör. Första nummret finns som PDF här

http://www.dccomics....rpts/1687_1.pdf

Filmen ska regisseras av Sylvian White och i rolllistan finns b la Jeffrey Dean Morgan (Watchmen) och Chris Evans (Fantastic Four)

En teaser poster gjord av tecknaren Jock och lite mer info

http://www.aintitcool.com/node/41810

The Losers på IMDB

http://www.imdb.com/title/tt0480255/
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#2 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 January 2010 - 01:11

Warner Brothers har nu släppt första trailern till filmen

http://www.superhero...ews.php?id=9027

Man har behållit mycket av humorn från serieversionen och i trailern finns flera scener från serierna med också, "loosely based" och allt det här. Credd för att det ser roligt ut och har bra skådespelare, våldet lär ju dock vara något nedtonat.
Batman Begins

The Dark Knight

#3 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 January 2010 - 01:54

Ser faktiskt kul ut. Serietidningen är riktigt bra och har dessutom glimten i ögat som gör att det kan funka som film utan att man behöver bry sig om dom friheter som filmen tar sig. Castingen ser bra ut också utom på en punkt. Zoe Seldana känns helt fel som Aisha. Jag hade hellre sett någon i stil med Michelle Rodurigez.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#4 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 January 2010 - 14:16

Fast Michelle Rodriguez är ju lika fel från ett etniskt sätt som Saldana är, Aisha i serien är ju från Afghanistan. Känns som ett fall av typisk Hollywood casting där man anlitar en minoritet som inte är i närheten från det landet karaktären ska vara ifrån. Zaldana har en tatuering i armen i trailern som ser ut att vara en arabisk symbol (för mina otränade ögon i allafall) så¨ kanske har man inte ändrat så mycket i karaktärens ursprung? jag gillar Saldana och tror att hon kommer vara bra i rollen, även om själva karaktären verkar vara ändrad mer än de andra.

Edited by super85, 30 January 2010 - 14:16.

Batman Begins

The Dark Knight

#5 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 30 January 2010 - 15:03

Det är inte det etniska jag har problem med, Roque var ju t.ex. inte svart i serien heller men såna ytliga förändringar bryr jag mig inte om. Det är att Aisha var en riktigt bad ass karaktär och jag kan inte se Saldana i en sån roll (inte med tanke på hennes tidigare roller eller hur hon verkar i trailern) och är det så att dom ändrat rollen så pass att det inte spelar någon roll så är det väl i såna fall det jag har problem med för dom flesta andra karaktärerna verkar vara intakta. Bortsett från Roque som verkar vara mer uppsluppen men jag kan tänka mig varför dom har gjort så också.

Edited by Wylie Times, 30 January 2010 - 15:05.

-Gangstagrass

#6 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 30 January 2010 - 23:20

Tycker inte att det är ytliga förändringar om man ändrar i en karaktärs hudfärg. Tycker att det är en stor grej att ändra. Om man tolkar efter trailern så är Aisha betydligt mer nedtonad, fast man gör ju även en poäng med att säga att hon är en "badass chick" samtidigt som hon sparkar häck i trailern. Men ja hon är mer nedtonad verkar det som verkligen. Sen om vi går efter tidigare rollprestationer så tycker jag att Saldana var riktigt "badass" i Avatar.

Edited by super85, 30 January 2010 - 23:51.

Batman Begins

The Dark Knight

#7 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 31 January 2010 - 02:18

Om man tolkar efter trailern så är Aisha betydligt mer nedtonad, fast man gör ju även en poäng med att säga att hon är en "badass chick" samtidigt som hon sparkar häck i trailern.

Jo fast på ett det verkar vara mer tradionellt good guy bad ass (ungefär som i Avatar) än kallblodig psykopat som i serien. Nu när jag just skrev det där så förstår jag varför dom har tonat ner henne. Men jag gillar ändå inte valet av skådespelare.

Ang. hudfärg så beror det väl helt på om karaktären fortfarande kommer från Afghanistan eller inte. Jag gissar att dom har ändrat på det och därmed spelar det inte så stor roll.

-Gangstagrass

#8 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 09 March 2010 - 18:45

Snygg poster med en design man känner igen om man läst serien eller följt den här tråden :).

http://www.superhero...ews.php?id=9142

Två stycken TV-Spots

Batman Begins

The Dark Knight

#9 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 25 March 2010 - 22:19

Character Banners

http://www.superhero...ery//The_Losers

Intervju med regissören Sylvain White

http://www.superhero...ews.php?id=9168

www.superherohype.com har även intervjuer med casten också.

länkar väl till den med Chris Evans, rätt rolig andra frågan han får, även om intervjun är ju gjord för flera månader sedan :)

http://www.superhero...ews.php?id=9170

Edited by super85, 25 March 2010 - 22:30.

Batman Begins

The Dark Knight

#10 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 08 April 2010 - 22:15

En längre variant på trailern som spoiler en hel del roliga scener och repliker.

http://www.superhero...ews.php?id=9261
Batman Begins

The Dark Knight

#11 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 17 October 2010 - 00:23

Så då har jag sett The Losers. Och det var ärligt talat inte mycket att hänga i julgran. Från serietidningen har dom skalat ner allt till dom mest grundläggande beståndsdelarna, action, action och...action. Dessutom är det gjort på ett sätt som skriker "kolla vi gör en serietidningsfilm vad coolt!" Actionscenerna är klippta snabbt och ryckigt med inslängd slo-mo och freez frames här och var. Karaktärerna är någolunda intakta så är som att dom är rejält förenklade utom Jensen som väl aldrig var speciellt komplicerad men han är mer comic relief här än han var i serien. Värst är Aisha som dom har gjort om till typisk sexig action brutta. Suck. Jag vet inte riktigt vad jag hade förväntat mig egentligen. Och värst av allt är väl att det blir en tvåa också med tanke på slutet.

-Gangstagrass

#12 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 17 October 2010 - 21:14

The Losers Regi:Sylvain White Manus: Peter Berg, James Vanderbilt
I rollerna: Jeffrey Dean Morgan, Zoe Saldana,Chris Evans,Idris Elba,Oscar Jaenada,Columbus Short,Jason Patrick

Regissören Sylvain White lyckas göra en rolig och underhållande actionfilm med "The Losers", filmen är baserad på Vertigo varianten av DC Comics tidningen "The Losers" som var skriven av Andy Diggle och tecknad av Jock. Manuset är av Peter Berg (regissören av "Hancock") och James Vanderbilt (manusförfattare till Zodiac och kommande Spider-Man filmen) och det funkar bra för vad det är. Ett gäng amerikanska specialsoldater( CIA Black Ops) blir förråda och utsatta för ett mordförsök (eller mordförsök på hela teamat) väljer att ta sina liv tillbaka genom att "anfalla" elaka j*vlar från CIA, specifikt "Max" (Jason Patrick).

Regissören White och fotografen Scott Kevan (Death Race remaken) gör en väldigt snygg film. Blandat med roliga låtval (användet av Journeys "Dont Stop Believing" är jäkligt roligt) actionsekvenser och roliga repliker i en väldigt välcastad film. Man har ju tonat ner mycket på våldet med tanke på hur serierna var.Enligt regissören så var det hans egen idé att låta filmen vara PG-13,men de flesta av fansen brukar ju alltid skylla på filmbolagen när sånt händer.Lite saknar man svärandet och blodet som serietidningen hade, kanske kommer det en Unrated Directors Cut någon gång? som vi fanboys vill ha av alla serietidningsfilmer som görs ;).

Det är lätt att gilla alla skådespelarna i filmen, Jaenada är helt perfekt som den tyste "Cougar", Jeffrey Dean Morgan är alltid bra även här. Filmvarianten av Aisha är ju betydligt mindre psycho än hon var i serierna men Saldana gör bra med det material hon har.De problemen jag har med skådisarna är att man försöker göra Chris Evans och Jason Patrick en smula för roliga. De är två skådespelare som har lätt att vara roliga, men här försöker manusförfattarna och regissören göra alla repliker till en oneliner och sånt stör, lite på samma sätt som jag hade problem med hur man överdrev Robert Downey Jrs roligheter i Iron Man 2, enough is enough.

Kanske behövdes "Max" bli en överdriven karikatyr i filmen eftersom det är en CIA elaking?,en sån variant man hade i serietidningen hade kanske inte varit tillräckligt politiskt korrekt för den här typen av film. För att vara en såpass okänd DC "property" som "The Losers" är så är det ändå förvånande troget serierna, och vissa karaktärers hudfärg ändras och det är ju betydligt mer nedtonat, men i allafall. I jämförelse med t ex "Jonah Hex", "Constantine", och kommande "Red" så är det här ju väldigt troget.

Filmen hade en väldigt liten budget, och White lyckas ändå göra en jäkligt rolig 90-minuters actionrulle. Filmerna har några halvkassa cgi-explosioner där den lilla budgeten märks, men i överlag så stör det inte. Jag uppskattar också hur mycket av Jocks teckningar White använder i för och eftertexter i ett motion comic liknande sätt. Lite cheesy (som i Jonah Hex) men kul att man inte skäms över vad ursprungsmaterialet är.

Filmen gick ju bara skapligt på bio (gått ok på DVD i USA) men inte tillräckligt bra för att man ska tro att WB prioriterar uppföljare till den här. Sen har ju Jensen, alltså Chris Evans en lite större franchise att tänka med "Captain America", och kanske även Saldana koncentrerar sig på Avatar uppföljare och andra roller, så jag tror helt enkelt att det blir svårt att göra uppföljare till den här. Men i allafall, en väldigt underhållande liten actionfilm med 80-tals känsla och med skådespelare som verkar ha haft kul att göra filmen.

Helt ok faktiskt.

3 stjärnor av 5.
Batman Begins

The Dark Knight

#13 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 21 March 2011 - 15:24

Den här filmen tyckte jag var underhållande och snyggt gjord. En film som osar serietidning och det på ett bra sätt.

Baserad på en serietidining som jag definitivt måste leta upp och läsa nu efter att ha sett filmen.

Jag hade inga som helst förväntningar på den här filmen eftersom jag inte har läst serietidiningen eller ens hört talas om vare sig den eller filmen förren jag sprang på den billigt häromdagen. Snarare så var jag skeptisk eftersom jag oftast är svårflirtad när det gäller serietidningsfilmer. Dessutom var den här actionorienterad och när det gäller action så brukar jag vara väldigt kräsen av mig. Sedan tillkom det en skådespelare som jag inte är så förtjust i, Zoë Saldana och det gjorde att jag köpte filmen på ren vinst eller förlust.

Nu är filmen inte helt felfri utan det fanns saker som jag tyckte mindre om. Överanvändandet av slow motion i actionscenerna gillar jag inte. Lite är helt acceptabelt, men här blir det för mycket och i längden gör det att jag tappade fokus och tröttnade. Dialogen är lite väl putslustig för min smak och dom sedvanliga klyschorna finns med. Sedan så ogillar jag verkligen när dom på det slänger in lite freeze frame och då gärna på när Zoë är i bild och lättklädd.

Det stärker inte hennes karaktär som jag tyvärr tycker är den mest intressanta av dom alla. Jag hade gärna sett att hon hade varit mer än vad hon är och av vad jag har läst så verkar hon inte alls vara som karaktären i serietidningen. Det är synd, för tuffa och smarta tjejer med skinn på näsan och som kan ta hand om sig själva behövs i den här typen av filmer och att då enbart nöja sig med att låta Zoës karaktär visa lite hud, dra ett par fräcka kommentarer och fightas känns lite billigt.

Övriga skådespelare är bra och det var kul att få se Jeffrey Dean Morgan i en annan film bortom Watchmen. Här är han av förklarliga skäl inte lika bra som i den filmen, men han lyckas bra med sin karaktär. På det hela taget så gillar jag filmens karaktärer och dom känns sammansvetsade som ett team.

Handlingen känns småkul men inte på något sätt originell. Men just att man har fått till hela filmen i sin helhet gör att det är enklare att sälja in den här typen av film till mig än om jag hade varit inställd på en något mer seriösare handling. Då blir jag genast mer kräsen.

Jag tror att det har att göra med att jag såg så mycket liknande filmer under uppväxten och att jag tröttnade efter ett tag då filmintresset tog helt andra vägar. Här har man dock lyckats att återskapa lite av den typen av filmer som man växte upp med och det ger en liten nostalgikick.

Klart underhållande film som sagt och kommer det en uppföljare så lär jag se även den. Annars är jag tacksam över att ha fått 90 minuters underhållning och en till ny serietidning som jag nu kan utforska tack vare den här filmen.

#14 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 24 March 2011 - 14:26

Sedan så ogillar jag verkligen när dom på det slänger in lite freeze frame och då gärna på när Zoë är i bild och lättklädd.

Nu har ju filmen dock för det mesta enbart snygga karlar med, och Zoë är enda kvinnan. Tycker mycket av det görs med humor, och man ser en lagom mängd lättklädda karlar i filmen. T ex hiss-scenen med Chris Evans. Oavsett om den görs med humor så är ju inte Evans en speciellt ful man han heller.

Det stärker inte hennes karaktär som jag tyvärr tycker är den mest intressanta av dom alla. Jag hade gärna sett att hon hade varit mer än vad hon är och av vad jag har läst så verkar hon inte alls vara som karaktären i serietidningen. Det är synd, för tuffa och smarta tjejer med skinn på näsan och som kan ta hand om sig själva behövs i den här typen av filmer och att då enbart nöja sig med att låta Zoës karaktär visa lite hud, dra ett par fräcka kommentarer och fightas känns lite billigt.

Serietidningsversionen är ju en rätt skrämmande psykopat. En rätt cool och ovanlig karaktär i serierna, men hon är nedtonad i filmen, precis som nästan alla andra är det också. Jag tycker att man kunde ha gett henne bättre scener , men i en sån här film så tycker jag inte att någon får riktigt djupa och fantastiska scener. Men visst hade hon förtjänat nån scen mer, absolut.

Edited by super85, 26 March 2011 - 14:52.

Batman Begins

The Dark Knight

#15 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 26 March 2011 - 14:47

För säkerhets skull, finns det bara två TPBs att köpa? Och är det en pågående eller avslutad serie? :)

Jag hittar en TPB 1 och en TPB 2

#16 super85

super85

Forward Admiral

• Moderator
  • 4,705 posts

Posted 26 March 2011 - 14:59

Den är avslutad. Grejen är att när filmen kom ut så gav DC ut nya extratjocka TPBs med en "NOW A MAJOR MOTION PICTURE" text på omslaget. Så från början så var det där typ 5 tpbs, men när man gjorde sin andra utgåva så gav man ut två riktigt tjocka böcker istället.
Batman Begins

The Dark Knight

#17 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 27 March 2011 - 13:15

Tack för hjälpen. :) Jag har inget emot serier som är pågående, men ibland är det skönt när man som nu springer på den raka motsaten. Jag skall införskaffa dom här framöver och det känns spännande att läsa förlagan så tätt inpå att man såg filmen. Oftast brukar det ta ett bra tag innan jag gör det.

#18 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 26 October 2011 - 19:59

Det är en snygg action som man får sig levererad, sköna färgtoner och bra tempo. Påminner mig lite om Domino, men är inte lika hispig och har bättre flyt. Historien är så där lagom engagerande och är inte speciellt svår att hänga med i, en sån som man inte behöver pausa för att gå på muggen eftersom handlingen ändå följer den lagda rälsen. Undrar om inte filmen är lite för cool för sitt eget bästa, det blir helt enkelt lite för många (ibland krystade) spot-on-repliker och situationer. Ett plus dock till Jeffrey Dean Morgan, som lyckas ge sin gamle legoknekt en tyngd och livserfarenhet med rätt små medel.

Betyg: OK
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#19 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 October 2011 - 11:21

Passade på att se filmen när den gick på Canal+. Trots att jag missade början, men jag insåg ganska snabbt att det gjorde inget. För det här är en film som inte direkt är svår att hänga med i. En berättelse som liknar så många andra vi sett tidigare och där allt fokus ligger på actionsekvenserna. Vad gäller dem så tycker jag inte de riktigt fick till dem. Många uppenbara CGI-effekter som inte hör till topp tio och helt enkelt ganska tråkigt. Och det stora antalet slow motion scenerna skulle de allt jobbat lite mer på (läs: Kill your darlings). Karaktärer som tvingas leverera fåniga repliker och ibland vara ”roliga”. Nej, den gubben går inte jag på.

Skådespelarna gör väl sitt med tanke på de enkla förutsättningarna de har. Zoe Saldana fyller sin funktion som dekoration. Någon som fått den mest otacksamma rollen är Jason Patric som ska föreställa skurken, men är bara löjeväckande.

Betyget landar på en svag tvåa. Mycket tack vare de snygga eftertexterna.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#20 Fiskrens

Fiskrens

Social kameleont

• Moderator
  • 4,025 posts
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 October 2011 - 11:47

Lustigt, du missade också början utan att bry dig så mycket :). Jag tyckte nog den var något mer underhållande än dig, men så hade jag också lite feber ;).
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#21 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 28 October 2011 - 12:55

Missade du också början? :D Ja, det säger ju lite om innehållet i filmen. Annars brukar jag vänta till nästa tillfälle för jag brukar vilja se filmen från början. Men här insåg jag att det inte hade någon betydelse...

Ok, du hade en bra ursäkt till att du fann den mer underhållande än jag... Men låt det inte bli en (o)vana! ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.