Jump to content

Photo

NCIS: Los Angeles

• Please log in to reply
11 replies to this topic

#1 Delltorp

Delltorp

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 74 posts

Posted 23 September 2009 - 19:47

Tittade just på nya NCIS serien Los Angeles.
Jag måste tyvärr säga att serien inte orkade nå upp till mina låga förväntningar som jag hade.
Jag hoppas att det bara var ett dåligt första avsnitt och att dom lyckas att lyckas bättre längre fram, jag undrar dock om jag kommer att ge det fler än tre avsnitt att värva mig till deras tittarskara.

Ett problem ifrån min sida kan vara att jag jämför der med orginalserien lite väl mycket då jag verkligen gillar att se på den.
Några till avsnitt ska jag ge den i alla fall.

Tackar för flytten.

Edited by Delltorp, 23 September 2009 - 21:53.

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 September 2009 - 20:57

Flyttar denna tråd till Spoiler forumet eftersom det är en ny serie som inte kommit till Sverige än.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 October 2009 - 18:07

tvbloggen.tvplaneten.se

Läste på Resume.se att Tv3 köpt in NCIS: Los Angeles. Alltså spinoffen till TV3:s succéserie Navy CIS (som i sig är en spinoff på På heder och samvete, aight?).

Första avsnittet visades i USA den 22 september och hade över 18 miljoner tittare, vilket var en fantastisk siffra. Recensionerna efteråt var också helt okej. I huvudrollerna ses LL Cool J och Chris O’Donnell. Kolla in klippet här ovan för en presentation av serien.

TV3 kan inte gå in på exakt när de ska börja visa NCIS: Los Angeles men säger “senare i höst” så länge. Jag lovar att hålla er uppdaterade om premiärdatum så fort jag vet mer.

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 October 2009 - 18:16

Serien är inte lika bra som originalet (NCIS) men den har ju precis startat så det är lite svårt att inte jämföra med NCIS.
Men jag tyckte att pilotavsnittet som ingår i NCIS var bra.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 October 2009 - 18:21

Jag ska ta mig en titt när TV3 börjar sina sändningar. Är så pass nyfiken iaf. :)

#6 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 October 2009 - 19:08

Ska ge serien en chans på trean jag också men jag såg ett klipp från piloten men det var inte så jag blev särskilt imponerad. Får se vad jag tycker om hela avsnittet.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 06 October 2009 - 19:43

Kanske efter att jag sett JAG och NCIS så... :P

Är mer sugen på Criminal Minds spinoffen istället.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#8 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 08 October 2009 - 08:15

CBS has given full-season pickups to the "NCIS" spinoff and to its Tuesday-night companion, "The Good Wife." Both dramas have performed well for the Eye after three airings on Tuesdays. Both hail from CBS Television Studios.

"NCIS: Los Angeles" is not only the No. 1 new skein of the season to date, with an average of 17.5 million viewers, it's also the second most-watched series in primetime behind its skedmate "NCIS." http://www.variety.c...egoryid=14&cs=1

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#9 Supertreck

Supertreck

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,113 posts

Posted 08 October 2009 - 19:10

Det kan vara så att vissa karaktärer gör det hela. Försvinner vissa faktorer så kan det riskera
att man inte vill se serien. Man är så van med samma skådespelare.

#10 SaberBlade83

SaberBlade83

Captain

• Members
  • 516 posts

Posted 11 October 2009 - 12:29

Håller nog med om att serien inte nådde upp till mina förväntningar. Så här långt så är den inte i närheten av NCIS. Men många serien behöver en säsong eller så för att etablera sig så jag ska ge den en god chans innan jag ev. hoppar av. NCIS går fortsatt starkt hos mig. :)

#11 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 24 October 2009 - 20:00

10 november har serien premiär på tv3. Direkt efter NCIS.

#12 Sir-L

Sir-L

Captain

• Members
  • 426 posts

Posted 11 November 2009 - 18:41

Dammit! Besvikelse! Vad hände? "Crossovern" i NCIS var ju riktigt bra och så går de och gör en sådan... parodi på det hela! Var tog Macy vägen? Vart tog allt som såg professionellt och verklighetsanknutet vägen? Och varför skriver de in Edna från Incredibles? Frågorna hopar sig (fast det är ju fel frågor förstås). Nu blir det ju en serie mer i Alias anda än NCIS (inte för att jag har något emot Alias men såvärst verklighetstrogen tycker jag inte att den är), men i brist på annat får man väl fortsätta kolla.