Jump to content

Photo

Robin Hood: Beyond Sherwood Forest

• Please log in to reply
13 replies to this topic

#1 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 October 2009 - 20:17

I huvudrollerna Robin Dunne (Sanctuary) och Erica Durance (Smallville).

The evil Sheriff of Nottingham captures a supernatural creature (a forest being who is cursed to live in dragon form) and uses her to hunt and attack young Robin Hood.

http://www.youtube.com/watch?v=WIgsSRvI5fc

Officella hemsidan

Byn tyckte jag var väldigt likt de som fanns i de två sista säsongerna av Stargate SG-1.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#2 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 October 2009 - 21:37

Såg intressant ut.
Julian Sands var ju också med såg jag :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#3 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 October 2009 - 08:16

Håller med Georgia. Ger den en chans om jag får tillfälle. :)

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#4 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 October 2009 - 12:30

Är det den här som jag har delat artiklar om tidigare? :unsure:

Tycker det känns bekant iaf. Och intressant. :)

#5 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 October 2009 - 13:02

Mycket möjligt att du delat om den här. Kände också igen elar av det. :)

Edited by XC, 29 October 2009 - 13:02.

fqq5BYam.jpg

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#6 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 October 2009 - 13:38

Finns det något Carty inte delar? :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#7 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 29 October 2009 - 16:32

Ouch! Känner mig träffad. :lol2:

#8 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 October 2009 - 17:18

Ser klart intresant ut. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 29 October 2009 - 20:56

Hur många versioner av Robin Hood har vi sett på tv/film nu? :P
Men det verkar absolut intressant :)

Winter is Coming

#10 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts

Posted 29 October 2009 - 21:18

...och det kommer säkert miljoner till. ;)

#11 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 26 November 2009 - 15:11

Kommer säkert att se den förr eller senare. Såg först nu att Julian Sands är med och honom är jag mycket skeptiskt till. Kanske en av dom sämste skådespelarna jag någonsin har sett.

===

The DVD will be hitting stores February 23, 2010, and its special features will include a behind-the-scenes featurette and the theatrical trailer.

Check out the synopsis and artwork below.

Spoiler

Edited by Cartman, 26 November 2009 - 19:04.

#12 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 25 December 2010 - 19:43

Wow.

Jag kan på förhand säga att detta kanske är det i särklass bästa SyFy varit med och producerat. Ärligt. Storyn är smart skriven där man valt att låta Robin Hood enbart vara grunden för storyn, en smart genväg för att bespara oss ytterligare en beginning-historia. Och det funkar förvånansvärt väl, kanske där för att grundkonceptet i sig är så klassiskt. Istället lägger man krutet på det intressanta här: huvudintrigen med draken som löper amok i och utanför Nottingham. Karaktärerna känns gedigna, och man har givit Marion skinn på näsan. Det gillar vi. Detta cementeras med (för att vara en SyFy-film) extremt stabila insatser av skådespelarna. Dialogen känns på de flesta håll helt naturlig. Och uppe på det: riktigt bra musik, lagom bekant och lagom ny. Rekvesita och käder är en annan sak jag gillar; speciellt de sistnämnda är lagom stylade, lagom billiga och påminner lagom mycket om de klassiska filmerna från förr. Visuellt så är den lite grådaskig, helt i ton med storyn. CGIn är ett par snäpp över godkänt och man har använt sig av lite smartare klipp för att dölja eventuella brister. (Detta utan att för den delen klippa söder scener som andra filmer kanske lider av). Bjuder på såväl några välbekanta ögonblick ninjade från tidigare Robin Hood-filmer och ett par överraskningar.

fqq5BYam.jpg

#13 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,579 posts

Posted 31 December 2010 - 17:57

Hur många versioner av Robin Hood har vi sett på tv/film nu? :P

Tja... Här finns det visst hundratolv att välja på... hittills. I alla fall inte ens hälften så många som det finns om Sherlock Holmes eller Dracula.

#14 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts

Posted 31 December 2010 - 18:54

Vissa storys blir tydligen aldrig gamla. :)

fqq5BYam.jpg