Vad bjöd året 2009 i läsupplevelser, vilka böcker gjorde mest intryck (bra som dåliga)? Berätta!
Läsupplevelser 2009
Started by tntclr, Jan 16 2010 20:01
3 replies to this topic
Posted 16 January 2010 - 20:01
"Are science fiction and heart mutually exclusive? One word answer: Cocoon"
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down
Steve Guttenberg i s2ep5 av Party Down
Posted 18 January 2010 - 11:10
För min del var det boken " Name of the Wind " av Patrick Rothfuss. En av de mest välskrivna fantastiske fantasy böckar jag nånsinn har läst.
Språket var helt underbart og handlingen bara flöt på. Vänter nu på andra delen som skal komma april
10 ut av 10
Språket var helt underbart og handlingen bara flöt på. Vänter nu på andra delen som skal komma april
10 ut av 10
Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares
For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.
If you're going through hell, keep going.Winston Churchill
Posted 20 January 2010 - 11:53
2009 var ett segt bokår. Skillsmässa skyller jag på, läslusten infann sig inte riktigt. (kanske för att man inte behövde gömma sig i en bok för att vara i fred
)
Började nyligt läsa Tom Lloyds Twilight reign serien, lättläst och lättsmält i början, verkar lovande än så länge (2/3 av första boken klar).
Började nyligt läsa Tom Lloyds Twilight reign serien, lättläst och lättsmält i början, verkar lovande än så länge (2/3 av första boken klar).
Haha, hittade in på profilsidan
Titta in på mitt bildgalleri
Posted 21 January 2010 - 22:38
Hmmm, vad läste jag 2009?
Jo, jag läste faktiskt äntligen klart "Ajöss och tack för fisken" och "I stort sett menlös".
Jag fastnade av någon okänd anledning på den fjärde boken efter att ha sträckläst de första tre.
Underbar bokserie tycker jag!
Jag har läst "Dead until Dark" av Charlaine Harris. Men jag fastnade inte för den.
Tycker bättre om True Blood.
"Kamikazekaniner" är iofs. en seriebok, men den är så himla rolig och knäpp. Haha.
Jo, jag läste faktiskt äntligen klart "Ajöss och tack för fisken" och "I stort sett menlös".
Jag fastnade av någon okänd anledning på den fjärde boken efter att ha sträckläst de första tre.
Underbar bokserie tycker jag!
Jag har läst "Dead until Dark" av Charlaine Harris. Men jag fastnade inte för den.
Tycker bättre om True Blood.
"Kamikazekaniner" är iofs. en seriebok, men den är så himla rolig och knäpp. Haha.
Hokey religions and ancient weapons are no match for a good blaster at your side, kid.