54% Miljöpartiet
49% Vänsterpartiet
33% Socialdemokraterna
32% Moderaterna
30% Kristdemokraterna
29% Folkpartiet
24% Centern
Hmm, inte det resultatet jag hade väntat mig. Högersidan kommer för nära IMO.
Posted 07 August 2010 - 03:24
Posted 07 August 2010 - 12:20
Posted 07 August 2010 - 12:29
Vadå för nära? De ligger ju i topp alla tre, resultatet visar ju bara hur nära socialdemokraterna och moderaterna är i vissa frågor.Hmm, inte det resultatet jag hade väntat mig. Högersidan kommer för nära IMO.
Tror det har med att jag nästan bara röstade "delvis".
Posted 07 August 2010 - 12:56
//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum
"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."
Posted 07 August 2010 - 14:58
Posted 07 August 2010 - 17:16
Winter is Coming
Posted 07 August 2010 - 17:37
Posted 08 August 2010 - 17:47
Edited by Spacer, 09 August 2010 - 14:06.
Posted 13 August 2010 - 14:56
//Peak
sixty six."
Posted 13 August 2010 - 22:14
Intressant och djupgående test. Fick föga förvånande V i topp med 82%, sedan FI med 78%, S med 69% och MP med 65%. I botten M med 26% och C med 29%, inte heller det särskilt förvånande.Nytt test: http://valpejl.se/
Fick 68% (högsta) på MP här också.
Förvånansvärt nog bara 35% (lägst) för PP.
Posted 14 August 2010 - 09:34
Ta det som ett varningens finger: rösta på ett parti där ni vet vad ni får.
//Peak
sixty six."
Posted 16 August 2010 - 08:18
Jag måste be om ursäkt och korrigera mig här. Det slog mig nu på morgonen (och jag har just sett till att verifiera min misstanke) att anledningen till att så många piratpartister hamnade i botten på matchningen är densamma som anledningen till att ovan nämnda moderat hamnade sist med 0%: många piratpartister har naturligtvis gått på partiets officiella linje och svarat "ingen åsikt" på de frågor som inte har med FRA och fildelning att göra. Det gör att de skockas i botten med bara ca 15% matchning på mina åsikter.ett stort antal piratpartister faktiskt hör hemma på högersidan. När jag jämförde mig med de 1927 riksdagsvalskandidater som svarat på enkäten hittade jag nio piratpartister bland de tolv som jag hade minst gemensamt med, och fem bland de sex minst matchande. Och då borde egentligen moderaten Anette Åkesson (sista plats) inte ens tagits med bland de 1927, då hon fyllt i "ingen åsikt" på varenda fråga och alltså alltid hamnar sist med 0% matchning vad man än svarar. Så i själva verket är de fem minst matchande riksdagsvalskandidaterna på min lista allihop piratpartister.
Ta det som ett varningens finger: rösta på ett parti där ni vet vad ni får.
Edited by Groundsplitter, 16 August 2010 - 08:19.
Posted 16 August 2010 - 09:09
Edited by PredaBot, 16 August 2010 - 18:11.
Posted 16 August 2010 - 10:22
Då är vi tre som fått 35% PP. Jag skulle tro att det kommer bli ett väldigt vanligt utfall på de av oss som har en friare syn på fildelning.Även jag fick lågt PP -resultat, 35%. Kul att Groundsplitter förklarade varför dock.
Posted 16 August 2010 - 18:11
Posted 17 August 2010 - 20:28
Posted 23 August 2010 - 10:16
//Peak
sixty six."
Posted 12 September 2010 - 12:05
Posted 19 September 2010 - 18:57
Posted 19 September 2010 - 19:09
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 September 2010 - 21:27
//Peak
sixty six."
Posted 19 September 2010 - 21:40
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 19 September 2010 - 23:02
Nej tack. Miljöpartiet hör hemma bland de rödgröna. Vänsterpartiet, socialdemokraterna och miljöpartiet behöver intensifiera arbetet så att vi kan vinna nästa val.Blä.
Om nu Alliansen tvärt var tvungna att vinna, kunde de inte få egen majoritet iaf?
Det bästa de röda kan göra nu är att putta över MP till Alliansen. Om Maud bitchar så kan man påminna henne om att till och med FP är större än centern nu...
Posted 19 September 2010 - 23:19
Posted 19 September 2010 - 23:28
Jag håller med.Uppenbarligen finns det många lättskrämda och obildade människor där ute i landet. Det är banne mig så man skäms lite. Dock så ska man nog lägga en hel del av skulden på BÅDA dom etablerade blocken av partier. Dom skulle ha tagit debatten och malt ner Jimmy Åkesson med anhang till en passande storlek.