inte ens ettan?
Aliens vs. Predator
Posted 23 August 2004 - 15:35
inte ens ettan?
Posted 23 August 2004 - 16:10
Jag ska se AvP även om alla dissar den. Jag ser inte en film på en annans åsikt.
Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!
"I caught a glimpse now it haunts me"
Posted 23 August 2004 - 16:11

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 23 August 2004 - 16:14
Posted 23 August 2004 - 16:16

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen
Posted 23 August 2004 - 16:20
Posted 23 August 2004 - 16:38

Posted 23 August 2004 - 16:39
Posted 23 August 2004 - 16:41

Posted 23 August 2004 - 16:50
Räknas inte AvP som en Predator film? Fokusen är större på dom och även om Aliens är med i den så är den bättre som en uppföljare till Predator 2 än en prequel till Alien serien.Fem. Med AvsP (Alien, Aliens, Alien 3, Alien: Ressurection & AvsP)
Posted 23 August 2004 - 18:18
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 23 August 2004 - 18:31
Jag har just sett Paul WS Andersons "Alien VS Predator". Och som många recensioner har sagt, det här är Andersons bästa film hittils, det måste däremot inte säga så mycket eftersom han är ansvaring för sådana mästerverk som "Soldier", "Event Horizon" och "Resident Evil" (den sistnämda har dock några coola scener). Paul WS Anderson är den typen av regissör som i stortsätt alltid blir totalt sågad, av alla recensenter , Ett kännetecken för brittens filmer är extremt snabba klipp, och för vissa "snygg" kamera arbeta med konstiga vinklar som som orsakar illamående och huvudvärk hos vissa, medans andra tycker att det är Coolt, eller som innefolket säger "Kewlt",
Sen bör nämnas att jag inte är en expert på Alien franchisen, jag gillar den dock, har sett alla filmerna, några av dem flera gånger, Predator filmerna har jag båda på DVD, SE DVD på ettan till och med. Jag gillar Predator i allmänhet, Och jag har läst en del av serietidningarna, Superman VS Alien, Batman VS Predator(gillade också kortfilmen Batman : Dead End där Batman gick först en rond mot Alien sen mot Predator), JLA VS Predators etc. Och en del av det Alien material som publicerades i MAGNUM i sverige på början av 90-talet.
I allfall, till själva filmen, "storyn" är kortfattat att sjuke (jag menar typ cancersjuke,inte sjuk på det sättet att han har på sig rosa kanindräkt och kastar ost på alla) miljardären Charles Bishop Weyland (Lance Henriksen, but you knew that) leder en grupp arkeologer på en expedition till Antarktis där tror att han med hjälp av hans värmesökande satelit hittat ruinerna av en urgammal pyramid. Teamet hittar diverse misstänksamma saker där , t ex gamla (jag menar riktigt j*kla gamla) kroppar där något hoppat ur bröstkorgen på stackars människorna............
Förutom Weyland Teamet består av Lex Woods (Sanaa Lathan), gruppledare och tuff bergsklättrartjej, Maxwell Stafford (Colin Salmon, snygga svarta killen i de senaste Bond filmerna), rolig grej är att Salmon spelade "Badass med häftig pistol" i Andersons förra film "Resident Evil", här så i början av filmen så är Salmon (eller verkar som) Bishops högra hand, men snart så tar han fram sitt coola vapen och är igen "BADASS MED HÄFTIG PISTOL!".., resten av teamet är heller sådana karaktärer som man lär känna eller bry sig om så mycket, något som alltid varit ett problem med Anderson. Hans manus håller aldrig, vi har en "Tuff tjej" , nån Loose Cannon snubbe med mustasch, en italiensk charmerande arkeolog, en nörd, och en Skotte som pratar med rolig accent(Tommy Flanagan), En rolig detalj dock är att skotten heter i filmen Mark Verheiden, och Mark Verheinden är givetvis mannen som skrev de tidiga Alien/Predator serietidningarna för Dark Horse(Verheiden har sen senare skrivit manus för Smallville och även skrivit Smallville serietidningen för DC Comics)
Är filmen underhållande? bitvis så är den det, Predatorerna är större en tidigare, och verkar ha gymmat ordentligt innan de åkt till jorden, deras vapen är gigantiska, vilket kanske är "Kewlt", Alien-varelserna är rätt bra gjorda, Själva Predatorns ansikte när de tar av masken, ja så är de fulare än tidigare, Inte på ett bra sett, det fula ansiktet ser lite sämre gjort än i de tidigare filmerna. Tyvärr. Filmen lider också av att Fox valde att få ner åldersgränsen på filmen genom att klippa bort många av de blodiga scenerna vilket också Anderson starkt ogillade(Klassisk filmbolags grej, Kidsen drar in cash!). En del av actionscenerna är det samma gamla vanliga av Anderson, bilden är mörk med en blå ton, och matrixaktiga slow motion/Strob klipp blandas i snabb takt och man ser inte allt som händer. Alla explosiner osv är välgjorda, den stora Alien-drottningen, som springer som en T-Rex
är också välgjord. Anderson har en hel del bra ideer här , synd bara att han inte had hjälp av en manusförfattare av högre kaliber(tidigt rykte var att James Cameron var anlitad för att skriva manus, innan Anderson tog över projektet, herregud vad coolt det skulle ha varit), det här kunde ha blivit mycket bättre, vilket är det största problemet jag har här. Den var inte så kass som jag trodde, men den har en hel del löjliga scener, klicher, Hål i manuset på grund av Fox nerklippningar, och delar av Team Upen mellan en Predator och en viss människa kunde ha varit bättre, vissa delar av den ser fanimej nästan ut som förspel. Slutscenen är sådan som jag gissade redan en vecka innan jag såg filmen (Det kan Kermit intyga) . Musiken( av Harald Kloser) fungerar, kände igen att när en Predator kickade ass så var musiken rätt lik hur den var i Predator filmerna. Som tur är så hade filmen (vad jag märkte i allafall) inte "häftig gitarrock!" som trailern hade, jag gillar också häftig rock, men inte i den här typen av film.
2 av 5 stjärnor. Låt andra killar skriva manus istället Paul. Och kostym-nissarna på Fox kan dra något gammalt över sig för att he censurerat den här filmen, visst "Directors Cut utgåvan kommer så småningom på DVD!" Tror att majoriteten av publiken vill se den riktiga filmen först...
Batman Begins
2005&2008 Year of the Bat
2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns
The Dark Knight
Posted 24 August 2004 - 18:07
För att som prequel till Alien tycker jag att filmen är väldigt dålig, medans som en uppföljare till Predator 2 var den rätt bra.Och varför måste det vara antingen eller? Tycker det kan räknas lika mycket som sequel till Predator 2 som en prequel till Alien.
Posted 24 August 2004 - 20:25
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 24 August 2004 - 21:10
Posted 24 August 2004 - 21:28
Posted 24 August 2004 - 23:04
Jag håller mao. inte med i ditt tänkande, men nu förstår jag det i alla fall
Posted 25 August 2004 - 12:15
Posted 07 September 2004 - 17:33
Posted 07 September 2004 - 21:19
Däremot skulle jag vilja se Robocop Vs. Terminator.
Posted 13 September 2004 - 15:54
Posted 13 September 2004 - 20:07