Jump to content

Photo

Threshold nerlagt?

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 November 2005 - 08:44

Bara några dagar innan 4+ skall börja visa serien så verkar det som om Threshold har blivit nerlagt efter nio visade avsnitt.

Synd, tycker jag, då jag verkligen gillade serien. De betydligt sämre nya serierna Surface och Invasion har dock fått fulla första säsonger.

Observera att ingenting officiellt har sagts av CBS ännu, vilket gör att det finns en chans att detta är falskt, men diverse sidor har rapporterat om detta.

Originalartikeln

Admin edit: Gjorde en liten ändring som kan ge ett litet hopp till oss iaf.. ;)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#2 Sötnosen

Sötnosen

Senior Captain

• Members
  • 663 posts
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 24 November 2005 - 11:03

:mellow: :( :unsure: :wacko: :upset:

Fy va trött jag blir på dem!!! Jag gillade ju den serien! Hoppas den får ett bra slut så att allt reds ut.

Edited by Sötnosen, 24 November 2005 - 11:07.

Posted ImagePosted Image

#3 Forever Xena

Forever Xena

Warrior Princess

• Moderator
  • 10,223 posts

Posted 24 November 2005 - 11:19

Va ! altså nu er det löjligt ! låt serierna få en ärlig chans !

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling

#4 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 November 2005 - 12:59

:angry:
NEJ! så får dom inte göra!

Åh, vad irriterad jag blir, så fort det dyker upp en bra serie, då lägger dom ner den.
Hoppas att det bara är falska rykten.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#5 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 24 November 2005 - 13:47

Threshold är den enda av CBS nya serier som inte fått full säsong och flytten till tisdagar ska tydligen ha försämrat tittarsiffrorna men så länge CBS inte gått ut med nån officiell uttalande så finns det en gnutta hopp.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter

#6 SavedByZero

SavedByZero

Fleet Captain

• Members
  • 1,173 posts
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 24 November 2005 - 15:09

Som sagt, det ser inte bättre ut än att det blir så... :(

Från E! Online Insider community:

Announcement: Threshold Canceled
Posted By: kristin
Created in: Forum: Watch with Kristin
Posted: Nov 23, 2005 3:16 PM

It's official. My sources confirm to me that Threshold is done.

:(

Especially sad given the plans they had to bring on Catherine Bell of JAG.

Happy F-ing Thanksgiving, eh?

"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#7 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 November 2005 - 16:45

Jo, det är därifrån jag fått infon (+ från diverse forums som citerar denna). Dock så har inte CBS officiellt sagt någonting, så jag behåller reservationen jag lade till.

//Peak

sixty six."

#8 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 24 November 2005 - 17:02

Tyvärr har jag inte mycket hopp om detta, har sett dåligt ut ett tag nu... Att de inte ens kommer ge serien en chans att utvecklas känns väldigt typiskt, den är inte perfekt från start men har en väldigt lovande arc, den serie med mest potential (jämfört med Surface och Invasion). Inte officiellt ännu men: assholes.

#9 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 24 November 2005 - 21:24

trist. när börjar 4an visa den?
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#10 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 24 November 2005 - 21:31

Lördag 26 november 2005
TV4 Plus 21:00 Threshold (21:55)

Amerikanskt science-fiction-dramaserie från 2005. Del 1 av 13. På Big Horn, en fraktbåt i den amerikanska marinen försvinner besättningen en efter en till dess att bara en man återstår. Dr Caffrey och hennes team studerar honom till dess att också han försvinner. Teamet upptäcker en video som sänder ut ett kraftigt störande ljud, vilket ger gruppen en allvarlig fysisk reaktion. De inser nu att de fått kontakt med en oförklarlig kraft och de måste hitta de försvunna och förstå vad som påverkat dem innan det mystiska sprider sig till resten av befolkningen. I rollerna: Carla Gugino, Charles Dutton och Brian Van Holt. Även senare i dag. [1004626]

//Peak

sixty six."

#11 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 November 2005 - 19:51

As for "Threshold," preliminary Nielsen ratings from Tuesday (households: 4.4/7; adults 18-49: 2.1) marked the Eye's worst numbers in the Tuesday, 10:00/9:00c hour this season as well as the show's least-watched first-run airing to date.

mycket dystra siffror. :(

källa

An official statement about "Threshold's" fate is expected following the holiday weekend.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 25 November 2005 - 20:33

Jo, men å andra sidan så brukar serier gå lite sämre när de kommer tillbaka från ett uppehåll (en del folk fattar inte att serien sparkat igång igen) och det skulle inte förvåna mig om många inte hade koll på att den bytt kväll heller.

Det är den stora risken med att byta tid. Serien fick faktiskt väldigt hyfsade siffror på fredagar.

//Peak

sixty six."

#13 Snälle Hulken

Snälle Hulken

Rear Admiral

• Moderator
  • 3,861 posts
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 25 November 2005 - 23:52

det är ju imorrn! :o
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#14 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 26 November 2005 - 05:26

Hum! Min hjärna säger mig att jag inte ska bry mig så värst, men - efter nio avsnitt - måste jag ändå säga att hjärtat mitt säger mig något helt annat. Trots att skådespelarinsatserna här och var (Brent "Data" Spiner" t ex. Stort tyvärr, men karln känns helt enkelt inte äkta.) lämnar en del övrigt att önska - så finns det gryende hopp hos andra (främst kanske Peter Dinklage, ja den lille snubben då) och storyn är, ja helt OK! Faktiskt mer än OK. Vad det mig beträffar så är det själva berättelsen som fått mig att titta vidare, trots en mängd schabbel bland scener och repliker...

Jag tycker (tyckte?) om den! Synd om den ska försvinna.
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#15 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 26 November 2005 - 15:27

Forfarande inget officiellt från CBS men när de tom tar bort serien från schemat känns den väldigt död. De kunde ju åtminstone gett serien tisdagar fram till jul så folk får en chans att hitta serien på den nya tiden.

The first Tuesday broadcast of CBS' sci-fi show "Threshold" might also have been its last.

The rookie series has been pulled from the network's schedule for at least the next few weeks, following a lackluster ratings performance in a new time period Tuesday (Nov. 22). With midseason shows looming, that could be it for the show, although a CBS spokesperson couldn't be reached Friday to confirm that.

#16 Johannes NA

Johannes NA

Commodore

• Members
  • 1,437 posts

Posted 26 November 2005 - 16:26

Trist! :( Men i min mening finns den största potentialen (av de nya serierna) i Invasion. Skönt att man gav den en full säsong.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#17 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 26 November 2005 - 23:45

Trist! :( Men i min mening finns den största potentialen (av de nya serierna) i Invasion. Skönt att man gav den en full säsong.

Håller med. Även om jag gillar Theshold också. Det nionde avsnittet var riktigt bra faktiskt.

-Gangstagrass

#18 rehnvall

rehnvall

Senior Commander

• Members
  • 380 posts

Posted 28 November 2005 - 01:20

Klimatet för nya serier verkar otroligt brutalt i USA, fortsätter denna tränd, vem vill titta på en ny serie om det är en stor risk att den läggs ner efter bara ett par ep.

Är nerläggningen en orsak till att tv4 har råd att köpa in den?

#19 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 28 November 2005 - 03:43

Tror inte det eftersom de köpte in serien innan den blev nerlagd. Antagligen köpte de in den rätt tidigt dessutom för att kunna ha framförhållning och planera in vart den skall ligga och sånt.

//Peak

sixty six."

#20 Wylie Times

Wylie Times

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,204 posts

Posted 28 November 2005 - 03:50

I morgon (i dag) lär vi väl få ett officiellt uttalande från CBS om seriens vara eller icke vara..

-Gangstagrass

#21 Tash

Tash

Lieutenant Junior Grade

• Members
  • 56 posts

Posted 02 December 2005 - 03:03

Jomen. Invasion är helt klart lovande (såg nyss tionde avsnittet och jag är klart peppad!).
”Shit, Bubba Ho-tep comes out of that creek bed, he’s going to come out hungry and pissed. When I try to stop him he’s going to shove this painted can up my ass and he’s going to shove me and that wheelchair up Jack’s ass” - Elvis ”Sebastian Haff” Presley

#22 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 02 December 2005 - 06:14

Jag skall nog se Invasion, men jag väntar på DVD-boxen. Serien går alldeles för långsamt för att man skall orka se ett avsnitt i veckan...

//Peak

sixty six."

#23 Illyria

Illyria

Commodore

• Members
  • 1,533 posts

Posted 02 December 2005 - 20:40

Boxar och maraton är till för omtittar eller off-season, jag tycker ett avsnitt i veckan är den stora charmen med tv-säsongen.

Jag tycker både Invasion och Surface lyckas bättre med sina berättelser, hur avsnitten/berättelsen är utformad, Threshold tyckte jag kom in på lite fel spår där från början med CotW. Just nu ser faktiskt Invasion mest lovande ut, det hade jag inte trott när säsongen började.

#24 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 02 December 2005 - 22:22

Har inte sett Threshold ännu men ska väl antagligen göra det vid ett senare tillfälle. Dock så har jag svårt att se Brent "Data" Spinner i en roll utanför Star Trek. T.o.m hans insats i Indipendence Day var lite...lustig. Dock så har det i USA visats Threshold avsnitt nr 1-9. Nr 9 visades den 22 november. Avsnitt 10 (heter "The Crossing") har jag inget datum på men avsnitt 11-14 ska visas den 1 JAnuari 2006 (nr 11 heter "Escalation", 12 "Vigilante", 13 "Alienville" & nr 14 "Head Trip"). Många serier tar uppehåll även i USA vid jul. Nästan längre än vad de gör i Sverige. T.ex. så gör Lost (season 2) upphåll nu, så även Smallville (season 5). Men om den är nedlagd så är avsnitten 10-14 i varje fall inspelade då TV4 har köpt in dem med största säkerhet. Och avsnitten kan mycket väl visas i Sverige även om de mot all förmodan inte skulle visas i USA. Så var det med Tru Calling (tror den hette så).

#25 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 05 December 2005 - 00:42

Tråkigt att dom inte ger nya serier en ärlig chans :( Skall se Threshold i jul tror jag och då vet jag mer....

Winter is Coming