Jump to content

Photo

Under ytan

4 replies to this topic

#1 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 November 2006 - 23:10

(Följande meddelande postade jag på listan för ett tag sedan och jag fick lite respons där, men det slutade med att den ena inte hörde av sig och den andra ångrade sig. För att bidra med mitt strå för att se till att det inte är helt öde, så gör jag ett nytt försök att få intresserade tecknare.)

Hej och hallå!

Mitt namn är Robert Jonsson och jag hittade tack vare att Herr Fels gjorde en raggningsrunda på Sci-Fi Nytts forum efter manusförfattare där så är jag här. Jag ser mig själv som en historieberättare och försöker alltid finna olika medium att berätta dem ur, vanligen i form av berättelser. Jag skulle gärna teckna serier också, men problemet är att jag inte kan rita en streckgubbe utan att alla tecknare vrider sig i sina gravar i avsmak. :P Så det närmaste jag kommer till att kunna göra serier är att skapa manus. Med det sagt har jag berättat litet om mig själv och tänkte då gå över till den idé som jag har haft i huvudet till serier.

SERIEN

Tanken kring serien börjar i en jakt genom skogen på en äldre man, där han dödas. En ung kvinna, mannens enda släkting, ärver honom och reser till sitt nya hem. Där ställs hon inför sanningen bakom mordet på hennes släkting – och om den förbannelse som även ligger över familjen. Kvinnans liv blir snart till en mardröm då förbannelsen snart driver henne mot samma jakt som hennes far dog i. Kan hon överleva familjeförbannelsen? Och få reda på vilka som låg bakom mordet på hennes släkting?

VISION

Visionen jag har för serien skulle man väl kunna likna vid Cthulhuskt i stämning. Alltså en stegrande skräck, inte massa bläckfiskmonster då ;) Jag vill gärna att man bygger upp en berättelse från en normalitet innan man börjar bryter in i det mer övernaturliga träsket, då det fyller en kraftigare funktion då också.

Jag vill inte gå in alltför djupt på vad jag tänkt, utan föredrar att spara lite på mysterierna i serien till de intresserade. Om någon känner sig intresserad av idén och har lust att teckna, så mejla mig antingen privat (gärna via PM, men mail går bra) eller posta här i tråden.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#2 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 06 November 2006 - 12:45

Fasen också... :o Bläckfiskmonster och andra kreatur från Lovecraft-världarna hade varit trevligt tycker jag..

Kan Mark Millar sno en till sin Ultimate Fantastic Four, så kan väl du också! ^^

Jag är dessvärre inte någon tecknare dock, och har dessutom försvurit mig till gråskale-färgläggning av en annan framtida serie i SSS. ( Om min homeboy får tummen ur ett berömt ställe nån gång..)

Edited by PredaBot, 06 November 2006 - 12:46.

#3 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 08 November 2006 - 23:33

Jag vill gärna pröva på en av serierna!

#4 Robert Jonsson

Robert Jonsson

Love Cthulhu

• Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 08 November 2006 - 23:40

Vad trevligt! :D

Jag kan skicka över dig den första manussidan tillsammans med lite tankar rörande serien. Skicka mig ett PM med din mailadress så skickar jag över den under morgondagen.

:)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#5 Chrille

Chrille

Senior Captain

• Members
  • 769 posts

Posted 08 November 2006 - 23:44

Consider it done! :ph34r:

Reply to this topic