Hej och hallå!
Mitt namn är Robert Jonsson och jag hittade tack vare att Herr Fels gjorde en raggningsrunda på Sci-Fi Nytts forum efter manusförfattare där så är jag här. Jag ser mig själv som en historieberättare och försöker alltid finna olika medium att berätta dem ur, vanligen i form av berättelser. Jag skulle gärna teckna serier också, men problemet är att jag inte kan rita en streckgubbe utan att alla tecknare vrider sig i sina gravar i avsmak.
SERIEN
Tanken kring serien börjar i en jakt genom skogen på en äldre man, där han dödas. En ung kvinna, mannens enda släkting, ärver honom och reser till sitt nya hem. Där ställs hon inför sanningen bakom mordet på hennes släkting – och om den förbannelse som även ligger över familjen. Kvinnans liv blir snart till en mardröm då förbannelsen snart driver henne mot samma jakt som hennes far dog i. Kan hon överleva familjeförbannelsen? Och få reda på vilka som låg bakom mordet på hennes släkting?
VISION
Visionen jag har för serien skulle man väl kunna likna vid Cthulhuskt i stämning. Alltså en stegrande skräck, inte massa bläckfiskmonster då
Jag vill inte gå in alltför djupt på vad jag tänkt, utan föredrar att spara lite på mysterierna i serien till de intresserade. Om någon känner sig intresserad av idén och har lust att teckna, så mejla mig antingen privat (gärna via PM, men mail går bra) eller posta här i tråden.