Jump to content

Photo

Nya Star Trek-serietidningar

• Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

Senior Commander

• Admin
  • 298 posts

Posted 02 January 2008 - 00:38

Star Trek-serietidningar har alltid levt osäkert. De har getts ut av åtskilliga förlag, bland annat DC och Marvel, och på senare år har de varit väldigt sällsynta.

Nu så rör det i alla fall på sig. IDW har meddelat att de startar upp fem stycken Star Trek-serietidningar: en Star Trek: The Next Generation-tidning, en Star Trek: Year 4-tidning, en Star Trek: New Frontier-tidning (skriven av Peter David), en Mirror Universe-tidning och slutligen en Gary Seven-tidning av John Byrne. Utöver detta så planeras en serieversion av den nya filmen som kommer ut under 2008.

Källa

Originalartikeln

#2 www.SerieAkuten.se

www.SerieAkuten.se

Lieutenant Commander

• Members
  • 133 posts

Posted 02 January 2008 - 17:49

Det stämmer att de ger ut några star trek tidningar. De har en betydligt högre kvalite än tidigare utgåvor från DC & Marvel. Både bild mässigt men även bättre story. Tidningarna kommer ut lite sporadiskt, dvs inte alla titlar varje månad. De titlar jag vet har kommit ut (och kommer ihåg) är TNG-tidningen, Year four-tidningen och en som heter Star Trek alien spotlight. Mirror tidningen känner jag inte till men det ska bli pännande o få läsa den.

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 07 January 2008 - 14:53

Jag skapade en tråd för detta här på forumet för ett tag sedan. Den återfinns här om någon är intresserade av att posta lite reflektioner efter att ha läst något av dom olika serierna. :)

Edited by Cartman, 07 January 2008 - 14:54.

#4 PredaBot

PredaBot

Rear Admiral

• Moderator
  • 2,983 posts

Posted 08 January 2008 - 20:52

Jag anser att Scifinytt borde smälta samman dom två trådarna, och att Cartman's tråd är den som kommer på framsidan.

Det är faktiskt inte mer än rätt, IMHO.

#5 Peak

Peak

Dear Leader

• Admin
  • 11,184 posts

Posted 08 January 2008 - 21:09

Dubletter i nyhetsforumet är tillåtna eftersom det är det som postas på siten. Den som vill får gärna bli nyhetspostare på siten, om de vill. Bara att följa den här posten: http://www.scifinytt...?showtopic=6847

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."

#6 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 09 January 2008 - 14:03

Jag är nyhetsreporter men var inte det när denna nyhet släpptes, det var för övrigt ett bra tag sedan. Tycker dock det är helt okej med Peak's nyhet på framsidan och dom som vill får gärna läsa mer i tråden jag länkar till. :)