Jump to content

Photo

Diary of the Dead-trailer

• Please log in to reply
26 replies to this topic

#1 Sci-Fi Nytt

Sci-Fi Nytt

Senior Commander

• Admin
  • 298 posts

Posted 16 January 2008 - 15:14

Romeros nästa Zombie-film har fått en trailer. Ingen aning om den är bra eller inte, men med tanke på vem som står bakom så är jag helt klart intresserad.

Länk till trailern

Originalartikeln

#2 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 16 January 2008 - 19:02

Det ser lovande ut, även om zombierna verkar väl snabbrörliga i vissa klipp. Men det ser bra ut fotomässigt, och verkar klart roligare än Land of the Dead. Kul också att någon vågar använda doku/dogma igen, hoppas han går iland med det.

Oavsett, jag kommer se/köpa/ladda ner den så snart jag kan i vilken ordning det än blir.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#3 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 16 January 2008 - 19:54

Jag kommer se filmen. Jag gillar mycket av det Romero tidigare gjort. :)

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 16 January 2008 - 20:41

Zombies kan aldrig bli uttjatat :D
Visst var det en nyinspelning på nån annan zombiefilm pågång också?

Winter is Coming

#5 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 January 2008 - 13:43

Jupp, jag tror du menar nyinspelningen av Romeros Day of the Dead. En direkt-till-dvd release förväntas under året. :)

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

Vice Admiral

• Aktiv member
  • 7,270 posts

Posted 17 January 2008 - 18:08

Direkt-till-dvd låter ju som om det blir en riktig b-film.

Winter is Coming

#7 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 17 January 2008 - 18:59

Jo, den är rätt lågbudget men verkar bra IMO. :) Diskuteras vilt hur dess koppling till Dawn of the Dead remaken är om där är någon. Den innehåller flera skådespelare från Dawn men i andra roller. Fast det sägs att det inte är samma team som gjorde Dawn som gör Day.

Fast bara för det är Direkt-till-dvd så betyder det inte att en film är dålig eller ens lågbudget. Bara att de väljer att lägga alla pengarna på filmen istället för att lägga halva budgeten på biografer.

Ang. Diary. Not exactly as advertised... but I like it. :P Verkar som snacket om att hela filmen bara skulle vara ngenom en handhållen kamera inte stämmer. Bra verkar den iallafall. :)

Edited by Crusader, 17 January 2008 - 19:08.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 17 January 2008 - 19:03

Jag har svårt att se hur den skulle kunna bli bättre än orginalet. Men den kanske bli underhållande iaf. B-film behöver ju inte vara dåligt. Regissör är iaf Steve Miner som regisserade del 2 och 3 i Fredagen Den 13e serien och det kan vara kul och se om han fortfarane kan leverera. :)

#9 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 18 January 2008 - 14:42

Bloody Distusting - First Look at the Diary of the Dead Poster, Cool New Stills!

Postern var rätt häftig och snygg. :)

Edited by Cartman, 18 January 2008 - 14:43.

#10 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 January 2008 - 15:12

Gillar postern! :D

Edited by XC, 18 January 2008 - 15:18.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#11 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 19 January 2008 - 21:33

Angående Day of the Dead 08, trailern... och vilket skit sen. Zombier som gör akrobatkonster? Jäpp. Utnötta rasstereotyper med korkade repliker? Jodå. Alien 3-headgrabbing? Mmm-hmm.

Inte en gnutta kreativitet syns. Allt pekar på att den gör sitt bästa för att tillfredsställa teenybopper-demografen med "cooligheter". Om någon fortfarande tvivlar på vilken dynga den kommer att bli, se bara postern.

#12 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 January 2008 - 00:23

Jag tror nog du missar poängen med Zombie-filmer. ;) Rasstereotyper med korkade repliker, Tonåringar, coola dumma scener och Alien 3-headgrabbing hör till. :P Den har inte mycket med orginal Day of the Dead att göra men det hade heller inte Dawn of the Dead-remaken och springade och hoppande Zombires hade den gott om.
Visst, den blir inget stort episkt mästerverk och jag tror inte den blir lika bra som jag trodde innan heller, speciellt efter att de som gjorde Dawn of the Dead-remaken hoppade av projektet. Men jag tror nog den kommer bli en underhållande B-Zombiefilm.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#13 Mjolnir

Mjolnir

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,000 posts

Posted 20 January 2008 - 00:43

Jag tror nog du missar poängen med Zombie-filmer. ;) Rasstereotyper med korkade repliker, Tonåringar, coola dumma scener och Alien 3-headgrabbing hör till.

En viss George A. Romero hade nog tyckt annorlunda...

#14 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,013 posts

Posted 20 January 2008 - 01:09

Nja, jag tror faktiskt inte det. Tvärt om så känns det som att han gillar de sakerna rätt mycket. Men visst, han överanvänder sig inte av dem som de gör i den nya Day filmen. Det var ju trots allt han som skapade vad som nu anses att Zombiefilmer ska vara. Iallafall före 28 Days Later. Sedan den filmen verkar filmvärlden ha fått en kärlek till springande Zombies som jag ärligt talat inte kan förstå.
-Sora, Kingdom Hearts

#15 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 January 2008 - 12:53

Romero gillade ju inte Zack Snyder's nytolkning av Dawn of the Dead så jag tror nog inte att han gillar Day of the Dead nyinspelningen heller. Fast å andra sidan tror jag inte att regissörerna till dessa nytolkningar hänger upp sig för mycket på vad orginalregissören tycker och tänker för då skulle ingen av dom våga göra någonting.

#16 dukeofnewyork

dukeofnewyork

Fleet Captain

• Aktiv member
  • 1,140 posts

Posted 20 January 2008 - 13:02

Rassstereotyper och korkade tonåringar är en produkt av slasher-genren och har lite med zombiefilmer att göra. Att människorna bakom de omgjorda Dawn och Day valt att inkorporera allmänna skräck-klichéer är knappast Romeros förtjänst eller något han uppmuntrat. Hans filmer och den remaken han var inblandad i (Tom Savini's Night) har inget av dessa klichéer, utan kännetecknas av en, ibland naiv, social kritik och få bara bröst. Det är kännetecknande att det allt är den svarte mannen och den vita kvinnan som står kvar när de andra fallit (även om alla dör i Night-originalet).

Att zombierna idag måste ha spring i benen för att var tuffa nog är nog effekten av en allt högre nivå på specialeffekter och att man måste skrika mer för att höras. Det känns som folk i gemen måste bli serverade skräck idag (Saw, 28) och missar den underliggande, mer subtila, skräcken hos zombier (inte minst dess sociala karaktär), varför de måste bli mer utav allmänna actionmonster i Resident Evil/Alien-anda.

Med det sagt kommer jag införskaffa/se båda, och fann kvalitéer även i Snyder's Dawn, men credit where credits due.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---

#17 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 20 January 2008 - 13:06

Jag tyckte att Zack's Dawn var sevärd så som jag tycker att dom flesta skräskfilmerna är sevärda oavsett om dom är bra eller ej.

Personligen gillar jag mer "old school" när det kommer till zombiefilmer och skräckfilmer rent allmänt och t.ex. Romero's sociala kritik i hans Dawn, Day, Land och även till viss mån i Night är betydligt mer intressant än det som dagens zombiefilmer erbjuder.

EDIT:

Den riktiga postern kommer att se ut så här: (Källa: ShockTillYouDrop.Com

Posted Image

Också den snygg, även om jag gillade den tidigare lite mer.

Edited by Cartman, 20 January 2008 - 14:17.

#18 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 01 February 2008 - 13:27

Nytt klipp från filmen finns att se här.

#19 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,025 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 February 2008 - 09:29

Movie-List så finns nu länkar trailern i lite bättre upplösningar:

Quicktime Trailer (AOL)
(hi-res) (22 MB)(640x480)
(lo-res) (10 MB)(480x360) (Källa)

Edited by XC, 06 February 2008 - 09:29.

fqq5BYam.jpg

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#20 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 06 February 2008 - 13:21

Tackar. Tycker det såg bra ut högupplöst. :)

#21 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 10 February 2008 - 13:07

Nytt klipp. :)

Via Bloody Disgusting.

Eller via IGN.

#22 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 February 2008 - 12:32

XC har lyckats att hitta trailern i glänsande HåDe :D

× HD-Trailers.net - Diary of the Dead
× Apple - Trailers - Diary of the Dead - Trailer 1

#23 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 14 February 2008 - 11:10

Internationell Trailer

QT - HI-RES

WMV - HI-RES

Fler versioner finns här.

EDIT:

Jag uppdaterar väl lite till. Bloody Disgusting har slängt upp två recensioner av filmen. Den första går att läsa här och hamnade på 7 av 10. Den andra finns att läsa här och hamnade på 3 av 5.

En sex minuter lång intervjuv med Herr Romero finns att se på här.

Här finns för ävrigt alla trailers och klipp från filmen samlade.

Edited by Cartman, 14 February 2008 - 11:27.

#24 Lilja

Lilja

Commander

• Members
  • 199 posts

Posted 21 February 2008 - 13:11

Är det någon som sett själva filmen? Den hade väl premiär den 15/2 om jag inte är helt ute och cyklar.

#25 Cartman

Cartman

Deputy Admiral

• Aktiv member
  • 10,210 posts

Posted 12 May 2008 - 17:16

Är det någon som sett själva filmen? Den hade väl premiär den 15/2 om jag inte är helt ute och cyklar.

Nej, jag gjorde ett försök för ett tag sedan men såg inte färdigt filmen. Den släpps på amerikansk DVD den 20:e Maj.

===

Del 2 verkar vara på väg.

Shock Till You Drop - Romero: Diary 2 Script is Complete

Source: Dread Central on May 12, 2008

George Romero's been a busy bee since we caught up to him at Sundance to discuss Diary for the Dead and its proposed sequel.

He tells Dread Central a first draft of the script for the follow-up is complete.

"[Producer] Peter [Grunwald]'s coming up here next week and we're going to sand it down and refine it, so we'll be ready. Then it's just a matter of someone saying "yeah, do it." Romero adds he'll continue the subjective camera approach to the zombie genre and "I'm using a couple of the big characters but not the ones you would expect. I'm starting with the girl that took off..."

We'll have to wait and see how long it takes before production entity Voltage Pictures gives Romero the go ahead to move forward.