Edited by Cartman, 21 August 2008 - 11:13.
Lost - Säsong 5
Posted 28 July 2008 - 12:42
Posted 20 August 2008 - 22:31
IGN: Lost: Season 5 Underway
Update on new characters and more.
by Eric Goldman
August 20, 2008 - Spoiler Warning: While there is nothing that extensive in the way of plot information here, if you want to remain completely and utterly untainted by advanced knowledge of the next season of Lost - stop reading now.
/.../
Edited by Georgia, 20 August 2008 - 22:31.
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 23 October 2008 - 11:00
/Film - Lost Season 5 Trailer
Editerade bort YouTube-länken då användaren tagit bort trailern. Den finns dock fortfarande att se via /Film-länken.
Edited by Cartman, 08 November 2008 - 13:17.
Posted 08 November 2008 - 13:02
IGN: Lost: Season 5 Premiere Date Announced
Return to the island on...
by Eric Goldman
November 7, 2008 - ABC has confirmed the premiere date for Season 5 of Lost, reports TV Guide. The long-awaited return of the series will be on January 21st.
This marks the show's return to Wednesday nights, where it aired for the first three seasons - albeit in three different time slots. Season 4 aired on Thursdays, but that began during the writers' strike, when ABC was shifting a lot of their schedule to cover for missing series.
Lost: Season 5 will air on Wednesdays at 9:00pm ET/PT.
The January 21st airing however will be a three hour event – a one-hour clip show at 8:00, followed by the first two hours of Season 5 from 9:00-11:00.
While Lost replaces Private Practice in the Wednesday, 9:00 timeslot, that series has been given a full season order, meaning it will be moving to an as yet to be announced new timeslot itself.
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<< >>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<
Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.
...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.
...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.
Posted 09 November 2008 - 14:16
Former 24 star Reiko Aylesworth is in talks to take on a recurring role in Lost.
According to The Hollywood Reporter, Aylesworth will star in at least four episodes of the castaway drama as a successful career woman with a passion for the outdoors.
Posted 20 November 2008 - 12:38
Ain't It Cool - ABC Issues Poster For Season Five Of Lost
Klicka på bilden för en större version
Edited by Cartman, 20 November 2008 - 15:03.
Posted 24 November 2008 - 14:11
kristin.eonline.com - High quality version of "Lost" season five promo - The Fray - ABC - Music video of "You Found Me" song with new footage from Lost, which premieres Jan. 21 on ABC - Premiered during Grey's Anatomy
Även här i något sämre kvalité.
Posted 03 December 2008 - 13:05
Posted 03 December 2008 - 19:51
Winter is Coming
Posted 16 December 2008 - 17:06
EDIT: 19/12
Edited by Cartman, 19 December 2008 - 12:53.
Posted 21 January 2009 - 18:26
Forumets tråd för säsong 2
Forumets tråd för säsong 3
Forumets tråd för säsong 4
Forumets SPOILERtråd för säsong 5
Dom amerikanska sändningarna börjar ju i natt (svensk tid) och om detta stämmer får TV4-tittarna inte alls säsong 5 lika snabbt längre plus att den har fått en sämre tid på TV4.
Slutligen har jag glädjande nog fått datumen för när Lost börjar i TV4 igen. Är ni redo?
TISDAGEN DEN 17 MARS KL 22:40 (recap)
TISDAGEN DEN 24 MARS KL 22:40 (säsong 5-start)
Källa: TV-Planeten
Edited by Cartman, 24 March 2009 - 14:13.
Posted 21 January 2009 - 21:19
Winter is Coming
Posted 21 January 2009 - 21:30
Konstigt att dom gör så. Dom som har har haft Lost som en serie dom visar 1-2 veckor efter USA på bra tid och så nu lägger dom serien på en dålig tid flera månader efter?
Säger som RH, tur att man inte drabbas av det själv utan kan bestämma själv när man vill serien.
Posted 22 January 2009 - 13:39
Posted 23 February 2009 - 16:09
Ännu mera Lost i TV4
23 februari 2009 kl 14:04
Fick ett meddelande i dag att eftersom TV4 ligger så jobbigt långt efter USA ska TV4 visa två avsnitt i veckan!
Med start vecka 15 (från påskveckan och framåt alltså) kommer Lost att visas både tisdagar och onsdagar 22.40.
Nu vet ni det med.
Premiär för Lost är det alltså 10 mars, 22.40 i TV4, då med ett recap-avsnitt. Tisdagen därpå (17/3) är den riktiga säsongspremiären.
Edit 23/3: Detta blev ändrat ännu en gång. En gång i veckan är det som gäller. Tisdagar, TV4, 22:40.
Edited by Cartman, 24 March 2009 - 14:14.
Posted 19 March 2009 - 20:22
Winter is Coming
Posted 19 March 2009 - 22:34
Jag håler med om att det är hemskt bra, men jag får säga att jag inte tycker det är rörigt alls. Mycket enkelt för mig personligen att hänga med i alla tidshopp, Men det kanske bara ärä jag.
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 March 2009 - 11:00
Det som är bra med serien är att den verkligen ger dom trogna fansen en bra serie, medans det säkert är svårt att börja titta på den om man inte varit med från början.
Posted 20 March 2009 - 11:37
»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«
Posted 20 March 2009 - 12:04
Kan även lägga till att första gången jag såg säsong 1 av Lost så var det något av en wow-upplevelse för mig, det var nytt och spännande. I efterhand kan iaf jag konstatera att det nog var på grund av "nyhetens behag" för när jag kollat om på dom första två säsongerna ett par gånger senare så är det inte alls lika bra som tidigare. Tror inte att det beror på att jag successivt byggt upp en aversion för serien, utan snarare för att man även ser bristerna som faktiskt finns där och att man upptäcker att konceptet inte var så unikt egentligen.
Men även om jag inte följer serien på traditionellt vis så kan jag fortfarande uppskatta att dom är så pass trogna fansen iaf och verkligen ger dom en bra belöning för att ha hängt med så länge.
Posted 20 March 2009 - 17:50
I övrigt kan jag instämma vad ni skrivit, äntligen får vi som följt serien lite "pay-off" med trådar som knyts ihop. Personligen tycker jag det är trist att denna s. åter fokuserar på Robinson-livet på ön, det kändes så befriande och "nyskapande" för serien när allt utspelades på fastlandet, att vi fick en inblick i de stora skurkarnas liv etc.