Roligt att mitt lilla verk gillas! Vet inte riktigt när den kan vara klar. Denna introduktion blir troligtvis inte mer än max c a 20 sidor, uppdelad på två delar för att passa SSS. Sen beror det ju på vilket nummer den kan få plats i SSS oxå ang hur snabbt den blir klar.

Efterfrågas den snabbt så arbetar jag snabbare. Manuset kommer jag att fila lite mer på, texten ni läser nu är ganska säkert ej den slutgiltiga. Jag arbetar för ovanlighetens skull med att layouta sidorna och vad som sak berättas med bilderna i första hand och lägger på texten i efterhand utefter vad jag vill ha med. Helst skulle jag köra den i färg, men har kollat och den ser rätt fin ut i gråskalor oxå.
Daniel; jag var lite tveksam över hur tydlig min "kartbild" var och kommer att lägga till lite landsgränser, landsnamn sen ett par städer oxå.
Näst upp är att introducera en tredje huvudkaraktär!
kan förvrigt starkt rekommendera fonten som jag använder nu, den är en personligfavorit och jag tycker att den gör sig riktigt snyggt till det mesta. Vi använder den bla även i Jesus hates Zombies. Den heter Smack Attack och finns att ladda ned gratis här;
http://www.blambot.c..._dialogue.shtml
Jag tycker att något av det viktigaste för att en serie ska se professionell ut är textningen och har därför länge sökt efter en bra sådan font och tänkte därför dela med mig här.