Tänker ni båda över ge mig?
Inte en chans att jag gör det iaf.
Har bara haft löjligt mycket att göra IRL senaste tiden, men nog har jag allt hunnit med att se Xena, inte så mycket som jag skulle velat, men avsnitten i säsong 4 som har sänds iaf. Får återkomma med icke sedda avsnitt i övriga säsonger vid ett senare tillfälle och ge lite kommentarer kring dom då istället.
===
04x01-02: Intressanta avsnitt som ger lite mer info om Xenas bakgrund. Bäst är nog delarna av avsnittet som är mellan Xena och Cyane, även hon en mycket intressant karaktär och bra spelad av Victoria Pratt. Man känner igen
lite av Xena i Cyane måste jag säga.
En rätt cool scen är scenen där Cyane och Alti utkämpar en liten spirituell duell mellan varandra i den andra delen.
En annan är fighten mellan Alti och Xena mot slutet av det avsnittet. Mycket häftigt gjord.
Den humoristiska biten är nog den klassiska scenen med klädbytet mellan Xena och Cyane.
Gillar även musiken i avsnitten, mycket bra och passande till den ’otherworldly’ känslan som man lyckats få till, till avsnittet. Inte så lustigt kanske med tanke på var det utspelar sig.
04x03: Bonustrivia: Gabrielles mamma: Hecuba spelas av Lisa Crittenden som har haft en mycket stor och betydande roll i den australiensiska kultserien Kvinnofängelset (Prisoner). Är väl inte många här som bryr sig om den serien men Carty älskar den.

Det är dock svårt att känna igen Lisa eftersom det gått så många år mellan båda serierna, man kan se vissa drag och höra på rösten att det är något bekant med skådespelerskan.
Roligaste scenen i avsnittet är utan tvekan då Joxer räknar får, nyser och tappar räkningen, börjar om och somnar av allt räknande.
Annars är det här avsnittet helt och hållet Gabrielles avsnitt, jag gillar hur man byggt upp det hela så att man blir lurad ett tag att tro att det verkligen är Gabrielle, för att sedan en liten bit i taget få veta att så inte är fallet.
04x04: Rätt mediokert avsnitt faktiskt, Joxer är den stora behållningen men handlingen är inte så märkvärdig eller speciellt intressant. Men det gör inte så mycket då alla serier har sina svackor, så även Xena. Tycker att XC säger det mesta så jag instämmer med hennes kommentar kring avsnittet.
04x05: Karl Urban återkommer som Caesar vilket jag gillar. Karl gör den rollen på ett mycket tilltalande sätt. Utöver det är jag inte så förtjust i avsnittet faktiskt. Läckra vyer och häftiga stridsscener och med intressanta delar där Xena strategiskt planerar anfall och försvar. Men sedan händer det inte så mycket mer, utan handlingen står mest och trampar på ett och samma ställe.
Edited by Cartman, 13 January 2009 - 14:38.