Jo det håller jag med om, sist jag kollade så gillar Joxer att hänga på värdshus men han e inge vidare på föraningar etc.
Anyhoo...
Personligen så är jag lite kluven till det här avsnittet.
Scenerna på Jorden med Joxer, Amarice och Eli är riktigt bra. Mörka, stämningsfulla och välspelade. Himmel och Helvete scenerna å andra sidan... Nej, jag kan inte säga att jag gillar den approachen. Det blir alltför ofta aningen väl styltat samtidigt som det känns väldigt hafsigt på sina ställen (varför blir Xena plötsligt helvetets härförare, varför verkar det ta 5 minuter max att bli en ärkeängel från att ha varit nyligen avliden?). Men jag har svårt att tycka att man gör rättvisa åt konceptet Himmel och Helvete (även inom ramarna för serien, jag håller mina värderingar grundade till vad som passar en fantasy serie som inte skall tas på för stort allvar). Så njae, jag kan nog inte hålla med om att det vävs in bra. Å andra sidan så har jag inga förslag på hur man hade kunnat lösa det på annat sätt. Så fair enough, om serien ska kunna fortsätta efter Ides of March (
personligen kan jag tycka att det hade varit ett mycket bättre serieavslut än A friend in need
) så är nog Fallen Angel, bristerna som jag upplever till trots ändå ett bra val. Och det är ju inte så att jag inte kabn tänka mig att se om det
Jag håller aboslut med om att det är fint att Callistos själ räddas och det känns mycket passande att det är just genom Xenas uppoffring som det sker. Ja ja... Avsnittet håller i alla fall ihop och plockar pluspoäng här och där så helt avogt inställd är jag inte. Michael är bra, Gabrielle när hon håller på att bli en demon är lysande och scenen när Xena ger sitt ljus till Callisto är visuellt riktigt riktigt snyggt. Den här tittaren uppskattar också att Xena och Gabrielle accepterar att dom är döda och att dom kommer tillbaka är genom Eli, allas vår Jesus lookalike. Vet inte riktigt varför men det känns mycket mer passande än att huvudpersonerna själva slår systemet så att säga (som i The Quest). Jag gillar Xenas hopp från klippan, väldigt typiskt Xena. Däremot gillar jag inte Lucy Lawless tolkning av det. Fasen, ska man slänga sig från en klippa för att dyka ner i helvetet så skall man allra minst vråla Geronimo!!! Inte se ut som att man provspelar för filmatiseringen av en Jackie Collins novell
Det får nog räcka så, ska kolla tråden för S4 nu... Det har vart snålt med tid dom senaste veckorna av nån anledning
Edited by Snusmumriken, 05 February 2009 - 20:33.